2022-08-15, 20:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Om det överhuvudtaget ska bli regeringsskifte så måste något av partierna C eller SD lämna riksdagen. Annars får vi dras med en S-regering för all framtid är jag rädd.
M sitter onekligen i en rävsax.

Ska vi någonsin få regeringsskifte måste SD bli oppositionsledande och på det viset samla M och KD samtidigt som det då blir tydligt för tröga, borgliga väljare att L enbart är ett sänke för oppositionen.
Citera
2022-08-15, 20:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Ska inte ni kristna sluta peka finger på andra och istället vända andra kinden till? Du är nog den mest okristna, kristna människan jag stött på. Bete dig och läs Bibeln.

Dina vanföreställningar i övrigt om hur ev. Sverige utvecklas får stå för dig. Här diskuteras opinionsundersökningar.
Jag kan helt säkert Bibeln bättre än du.

Mina och Maggans "vanföreställningar" menar du.

Bara skäms på dig! Tror du att detta är en lek? Svenska folket går ju på Maggans och Ulfs lögner om minskad invandring och "hårdare tag", det är därför de återvänder till dessa partier;
För att de ljuger folket rakt upp i ansiktet.
Senast redigerad av LadySweden 2022-08-15 kl. 20:40.
Citera
2022-08-15, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
M sitter onekligen i en rävsax.

Ska vi någonsin få regeringsskifte måste SD bli oppositionsledande och på det viset samla M och KD samtidigt som det då blir tydligt för tröga, borgliga väljare att L enbart är ett sänke för oppositionen.

Det är mer troligt att Sverige går mot samlingsregering, vilket är ett vanligare fenomen ute i Europa än i Sverige. Men tack vare Sveriges internationalisering, EU-medborgarskap och NATO-medborgarskap så kan detta ha öppnat upp mentalt för Sverige, och fått Sverige att förstå att Sverige också är ett europeiskt land (om än i periferin). Addera därtill ett ev. mycket jämt valresultat.

Mitt tips är att om valresultatet blir mycket jämt så går vi mot samlingsregering. Man kommer förmodligen att ange läget i världen som orsak = pandemi, organiserad brottslighet och storkrig i vår närhet kräver en handlingskraftig regering. S/M bildar sedan regering som stöds av KD, L och C. MA blir statsminister och UK utrikesminister.
Citera
2022-08-15, 20:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är mer troligt att Sverige går mot samlingsregering, vilket är ett vanligare fenomen ute i Europa än i Sverige. Men tack vare Sveriges internationalisering, EU-medborgarskap och NATO-medborgarskap så kan detta ha öppnat upp mentalt för Sverige, och fått Sverige att förstå att Sverige också är ett europeiskt land (om än i periferin). Addera därtill ett ev. mycket jämt valresultat.

Mitt tips är att om valresultatet blir mycket jämt så går vi mot samlingsregering. Man kommer förmodligen att ange läget i världen som orsak = pandemi, organiserad brottslighet och storkrig i vår närhet kräver en handlingskraftig regering. S/M bildar sedan regering som stöds av KD, L och C. MA blir statsminister och UK utrikesminister.
Ja, att M och S går ihop för att kunna fortsätta förödelsen är fullt möjligt. Visserligen kommer då M att sjunka som en sten i OU, men de kan ju "ändra sig" igen innan valet 2026.
Citera
2022-08-15, 20:48
Avslutad
Citat:
Ja, att M och S går ihop för att kunna fortsätta förödelsen är fullt möjligt. Visserligen kommer då M att sjunka som en sten i OU, men de kan ju "ändra sig" igen innan valet 2026.

Det kan inte uteslutas att SD så småningom också ger sitt stöd till en samlingsregering. De har redan svängt om NATO och EU. MA kan mycket väl ge SD mindre migration och hårdare tag mot brottslighet i utbyte mot stöd för en samlingsregering.

Men om vi går mot en 8klöver så är det viktigt att det blågula blocket får ett starkt stöd innan valet så att de kan påverka 8klövern i positiv riktning. Det är således betryggande att L ökar med Pehrsson vid rodret, och att M ökar och ohotade placerar sig som ledande parti inom blocket, mer kan man inte önska sig.
Citera
2022-08-15, 21:17
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Är det möjligt att syrianerna/ assyrierna går från SD till V? Jag tänker då främst på NATO-frågan samt ställningstagande gällande armenska folkmordet. Kurderna i V och syrianerna har ju liknande intressen här, medan SD går allt mer västerut.

Nej, de, i stort sätt majoriteten av dem, lämnade SD och gick till KD tillsammans med Assai. Och det var typ 2012-2013 nånstans om inte jag minns fel. Före valet 2014 var det i alla fall.
Citera
2022-08-15, 21:18
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ok. Jag såg 2% för Nyans nämnas i tråden men då lär det vara fria fantasier.

Ja, det finns mycket vänsterpolitik där. Garantipensionen ville man också öka. Det är inget annat än bidrag från statskassan. Jag brukar betrakta SD som mellan V och S när det gäller den politik dom för. Sedan finns det för all del enstaka frågor där S är till vänster om SD.
SD betraktas som höger enbart pga invandringspolitiken, men nu håller s på att svänga och kommer kanske att lägga sig till höger om SD och ta samma politik som s i Danmark. S har ju börjat tala om brott & straff också. Om 10 år är sannolikt inte Jimmy partiledare och då ritas kartan om i Sverige igen. Fram med popcorn. Vi som ser politik i hundraårsperspektiv ler i mjugg.
Citera
2022-08-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Det är ju vad de flesta av oss svenskar vill? Socialdemokraterna är i de särklass största partiet och har den starkaste partiledaren som dessutom har högst förtroende bland alla partiledare. Vi vill ha Magdalena som statsminister och Socialdemokraterna i regering.
Det är det väl uppenbarligen inte då S ligger runt 30%. Jag tycker mycket om Magdalena Andersson som ger ett kompetent och förtroendeingivande intryck. Man skäms inte ihjäl när hon träffar världsledare, tillskillnad från hur det var med Löfven. Dock kommer Andersson tillsammans med ett riktigt skräckkabinett: totala nollor som Strandhäll, Hallengren och Johansson. Andersson som statsminister för en borgerlig regering vore drömmen.
Citera
2022-08-15, 21:26
Medlem
OliverCromwells avatar
Men vad är det för miffon som ringer in till P1 och ställer idiotfrågor till Åkesson?!

Det var tamejfan värre än FlashBacks begåvningsreserv.

Det kanske säger mer om vilka det är som fortfarande lyssnar på SR? Vet inte hur jag ska tolka det.

Den ena är rädd för att man ska utvisa muslimska mammor som hejar på sina barn när de kaster sten på polisen, den andra är orolig för att bli utvisad till Portugal där han inte varit i 50 år, och så den tredje var en klimatalarmistkärring som är emot kärnkraft, följt av en fjärde dåre som hänvisar till FÅSKNING som visar att hemundervisning är bäst, fastän Åkesson kunde enkelt motbevisa honom varpå han hävdade nästan att Åkesson var FÅSKNINGsfientlig.

Mår för fan illa av Public Service. Varje gång jag återkommer till skiten påminns jag ganska snabbt varför jag slutade följa dessa skitkanaler. Det får bara mitt blod att koka. Inte bra för min hälsa.
Citera
2022-08-15, 22:19
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men vad är det för miffon som ringer in till P1 och ställer idiotfrågor till Åkesson?!

Det kanske säger mer om vilka det är som fortfarande lyssnar på SR? Vet inte hur jag ska tolka det.

Den ena är rädd för att man ska utvisa muslimska mammor som hejar på sina barn när de kaster sten på polisen, den andra är orolig för att bli utvisad till Portugal där han inte varit i 50 år, och så den tredje var en klimatalarmistkärring som är emot kärnkraft, följt av en fjärde dåre som hänvisar till FÅSKNING som visar att hemundervisning är bäst, fastän Åkesson kunde enkelt motbevisa honom varpå han hävdade nästan att Åkesson var FÅSKNINGsfientlig.

Mår för fan illa av Public Service. Varje gång jag återkommer till skiten påminns jag ganska snabbt varför jag slutade följa dessa skitkanaler. Det får bara mitt blod att koka. Inte bra för min hälsa.
Hittar inte den. Kan du länka?
Citera
2022-08-15, 22:26
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det viktiga är att SD blir större än M. Ni moderater är folkförrädare och invandringsvurmare.

M 19,2% och SD 16,9%

Hur förklarar du det?
Citera
2022-08-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Det enda som är värt att lyssna på är panelerna i Godmorgon Världen och utrikesreportagen i Studio Ett. Partiledardebatter blir också bättre i radio så man slipper se skiten och skämmas över den löjliga dramaturgin och koreografin. Ramberg är någorlunda objektiv men hur han blivit radions inrikespolitiska expert är ofattbart med den extremt tråkiga och monotona rösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in