2022-08-15, 17:12
  #200437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
På radions P1 gav dom ett exempel på att en kärnkraftsarbetare blev torterad till döds av ryssarna när han vägrade tömma en kylbassäng mot reglerna.

Dom satans kackerlackorna till ryssar måste elimineras.

Bara att hoppas att Ukraina ger igen på ryska kvinnor och barn och lägger sig på deras nivå.
Citera
2022-08-15, 17:13
  #200438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Putin var nog inte tillräckligt stark för att ge sig på alla samtidigt och fick sluta fred med några. Annars hade han nog fallit för längesedan.

Ta det lugnt med copiumet. Det blir ju nästan komiskt hur vissa påstår att Putin kämpar för den vanlige kristna européen, samtidigt som han är uppbackad ekonomiskt utav allsköns finansjudar, och använder sig utav diverse asiatiska och muslimska minoriteter för muskelkraften i de väpnade styrkorna.

Vad du försöker göra är att bekräfta din egna världsbild, med skeenden som helt motsäger den. Om det hade varit som du skriver gällande den ”judiska konspirationen” mot den ryska federationen, och Putin, så hade hade han inte byggt sin politiska makt på de personer som han faktiskt har byggt den på. Världen är inte så svartvit som du försöker göra den till, där ena sidan företräds utav judiska intressen, och den andra gör det inte.
Citera
2022-08-15, 17:13
  #200439
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
2022-08-14, Ukrainsk attack mot Wagnergruppens högkvarter.

https://marcusoscarsson.se/uppgifter-ukraina-slar-till-mot-okanda-gruppen/

Ukrainskt artilleri har slagit till mot den ökända Wagnergruppens högkvarter i östra Ukraina.
Attacken bekräftas av Serhiy Hayday, ukrainsk guvernör i Luhansk-regionen, och flera ryska krigsreportrar, rapporterar BBC News.
Den pro-ryske journalisten Sergei Sreda uppges ha avslöjat platsen för legosoldaternas högkvarter i ett inlägg på Telegram, rapporterar den ukrainska tidningen Pravda.
I inlägget från den 8 augusti publicerade journalisten bilder från platsen, bland annat inifrån högkvarteret och på en skylt utanför anläggningen.
Bilderna kunde sedan granskas av Ukrainas underrättelsetjänst, som till slut kunde identifiera adressen och lokalisera platsen för högkvarteret.
Flera ryska krigsreportrar rapporterar att Ukrainas militär slog ut högkvarteret med hjälp av det amerikanska robotsystemet HIMARS.

Hoppas att många wagnermedarbetare gick upp i rök iom attacken, kommer säkert mer info om dödstal etc vad det lider, ☺️.
Citera
2022-08-15, 17:15
  #200440
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Så du tar för givet att de är partiska för det? CNN är registrerat i USA och redovisar mycket från Vita huset. Är det alltså omöjligt för dem att vara opartiska?

Jag beklagar verkligen att källan är så fokuserad. Vågar ni inte lita på era egna förkunskaper och kompetens att skilja på fakta och propaganda?
Ja, CNN har bra mycket högre trovärdighet då de inte är statligt styrda eller kontrollerade. Men länka hellre dit du. Men ta helst Reuters eller AP eller liknande. Southfront blir ju inte trovärdigt för att det finns andra tveksamma källor. Eller hur?

Tycker du att Southfront har högre trovärdighet i frågor som rör ryska intressen?
__________________
Senast redigerad av MrArtur 2022-08-15 kl. 17:22.
Citera
2022-08-15, 17:15
  #200441
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Så du tar för givet att de är partiska för det? CNN är registrerat i USA och redovisar mycket från Vita huset. Är det alltså omöjligt för dem att vara opartiska?

Jag beklagar verkligen att källan är så fokuserad. Vågar ni inte lita på era egna förkunskaper och kompetens att skilja på fakta och propaganda?

Varför nämner inte South Front händelsen vid Saky flygbas? Störst enskilda förlusten av flyg sedan andra världskriget för Ryssland, olycka eller inte något kan man väl skriva?
Citera
2022-08-15, 17:19
  #200442
Medlem
donald12s avatar
Var ska Putin få några moderna vapen att sälja från? Blir det några vapen kvar efter demilitariseringen av RyZZland i kriget? Putins "moderna" vapen innehåller många komponenter från väst som såklart de inte kan köpa längre.



"Putin: Vi är redo att bistå allierade med moderna vapen"

Vladimir Putin är redo att bistå sina allierade med moderna vapen, rapporterar Reuters. Under ett tal på en vapenmässa utanför Moskva på måndagen sa den ryske presidenten att han värdesätter sina band med länder i Latinamerika, Asien och Afrika.

– Vi är redo att erbjuda våra allierade de modernaste typerna av vapen, från handeldvapen och pansarfordon till artilleri för stridsflyg och obemannade flygfordon.

Enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA har Putin även skickat ett meddelande till Nordkoreas ledare Kim Jong-Un på måndagen, där han uttrycker en vilja att utöka ländernas ”omfattande och konstruktiva bilaterala förbindelser med gemensamma ansträngningar”.
Citera
2022-08-15, 17:22
  #200443
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Var ska Putin få några moderna vapen att sälja från? Blir det några vapen kvar efter demilitariseringen av RyZZland i kriget? Putins "moderna" vapen innehåller många komponenter från väst som såklart de inte kan köpa längre.



"Putin: Vi är redo att bistå allierade med moderna vapen"

Vladimir Putin är redo att bistå sina allierade med moderna vapen, rapporterar Reuters. Under ett tal på en vapenmässa utanför Moskva på måndagen sa den ryske presidenten att han värdesätter sina band med länder i Latinamerika, Asien och Afrika.

– Vi är redo att erbjuda våra allierade de modernaste typerna av vapen, från handeldvapen och pansarfordon till artilleri för stridsflyg och obemannade flygfordon.

Enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA har Putin även skickat ett meddelande till Nordkoreas ledare Kim Jong-Un på måndagen, där han uttrycker en vilja att utöka ländernas ”omfattande och konstruktiva bilaterala förbindelser med gemensamma ansträngningar”.

Det där skulle jag kalla för att försöka köpa kompisar, ganska så desperat försök in i det sista.
Citera
2022-08-15, 17:23
  #200444
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför nämner inte South Front händelsen vid Saky flygbas? Störst enskilda förlusten av flyg sedan andra världskriget för Ryssland, olycka eller inte något kan man väl skriva?

Visst fanns det en artikel.
https://southfront.org/satellite-imagery-show-damage-to-russian-military-base-in-crimea/
Citera
2022-08-15, 17:24
  #200445
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Visst fanns det en artikel.
https://southfront.org/satellite-imagery-show-damage-to-russian-military-base-in-crimea/

My bad, försökte med olika stavningar.
Citera
2022-08-15, 17:24
  #200446
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Är det denna Southfront?

Ja, säger de att de är oberoende antar jag att du måste svälja det.

https://en.wikipedia.org/wiki/SouthFront
Ungefär lika oberoende av Ryssland som Humanlife är oberoende av försäkringskassan och socialen.
Citera
2022-08-15, 17:25
  #200447
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det värmer speciellt att det är partisaner. Dom blir inte lika lätta att mörda som barn och gamla.
Om fokomröstning mm.
Hur ser du den mest troliga utvecklingen ut i ett ryskkontrollerat Donbas?
– Lyckas Ryssland befästa kontrollen över området kan jag tänka mig att det annekteras som Krim. Om man inkorporerar Donbass som en del av den ryska federationen kan Kreml, enligt sin gällande kärnvapendoktrin, hävda att försök från ukrainska sida att återta ockuperade områden utgör ett existentiellt hot mot hela Ryssland och att Ryssland då har rätt att använda kärnvapen. Om man nu vågar gå så långt, säger Jakob Hedenskog.
https://www.omvarlden.se/nyheter/folkrattsexpert-om-donbas-kan-aldrig-erkannas-som-stat
Det sista av särskilt intresse. Om Putin och & blir tillräckligt pressade (vilket ter sig alltmer sannolikt) överväger nog stollen Putin en A-bomb över Kiev. NATOs respektive USAs reaktion på en A-bomb på ett icke NATO anslutet land har kanske Kreml kalkylerat in som mest munväder. Otäcka tanke.
Att acceptera en kärnvapenattack- i detta fall från Ryssland, mot annan nation kan inte accepteras med mindre än kraftfullt svar av samma sort. Världen kan nämligen inte tillåta någon att använda kärnvapen- om svar uteblir skapas en acceptans för att nyttja dessa lite hur man vill där man inte vill använda konventionella styrkor och vapen.
Citera
2022-08-15, 17:26
  #200448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Var ska Putin få några moderna vapen att sälja från? Blir det några vapen kvar efter demilitariseringen av RyZZland i kriget? Putins "moderna" vapen innehåller många komponenter från väst som såklart de inte kan köpa längre.



"Putin: Vi är redo att bistå allierade med moderna vapen"

Vladimir Putin är redo att bistå sina allierade med moderna vapen, rapporterar Reuters. Under ett tal på en vapenmässa utanför Moskva på måndagen sa den ryske presidenten att han värdesätter sina band med länder i Latinamerika, Asien och Afrika.

– Vi är redo att erbjuda våra allierade de modernaste typerna av vapen, från handeldvapen och pansarfordon till artilleri för stridsflyg och obemannade flygfordon.

Enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA har Putin även skickat ett meddelande till Nordkoreas ledare Kim Jong-Un på måndagen, där han uttrycker en vilja att utöka ländernas ”omfattande och konstruktiva bilaterala förbindelser med gemensamma ansträngningar”.

Varför använder inte Ryssland sina moderna vapen i Ukraina? Eller de använder dem, men de är så dyra att antalet är litet? Nåja, vi kommer väl snart att få se de moderna vapnen om Ryssland nu tänkt vinna kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in