Citat:
Radulovic spelar europaleage kval mot Maribor, och de vann med hans Helsingfors.Får Bartosz sparken vid eventuellt uttåg här?
Personligen tycker jag AIK spelat alldeles för dåligt men hur bluffen Jurelius satt ihop truppen måste ifrågasättas och får Grzelak gå ska Jurelius gå strax bakom.
Han har räddats nåt enormt av alla lovande spelare som tagit klivet upp i truppen de senaste åren, men hans breddvärvningar måste verkligen ifrågasättas.
Radulovic, Elbouzedi, Kimpioka mfl är alldeles för dåliga för allsvenskan ens som inhoppare och då har ändå de två sistnämnda startat 2-siffrigt antal matcher.
Att man går in i säsongen med ett 4-4-2 och en helt ok ytter i truppen är helt galet.
Nu verkar man ha svängt om mot 3-5-2 vilket passar truppen bättre.
Personligen tycker jag AIK spelat alldeles för dåligt men hur bluffen Jurelius satt ihop truppen måste ifrågasättas och får Grzelak gå ska Jurelius gå strax bakom.
Han har räddats nåt enormt av alla lovande spelare som tagit klivet upp i truppen de senaste åren, men hans breddvärvningar måste verkligen ifrågasättas.
Radulovic, Elbouzedi, Kimpioka mfl är alldeles för dåliga för allsvenskan ens som inhoppare och då har ändå de två sistnämnda startat 2-siffrigt antal matcher.
Att man går in i säsongen med ett 4-4-2 och en helt ok ytter i truppen är helt galet.
Nu verkar man ha svängt om mot 3-5-2 vilket passar truppen bättre.
Elbouzedi har väl en del spetskvaliteer även om lägsta nivån är låg.
Kimpioka har inte blommat ut men har han verkligen startat tiotal matcher? Är det inte 13 framträdanden i allsvenskan inkl inhopp? (480 minuter ca 5 matcher när jag googlade, han har mer speltid i ungdomslandslagen).
Med det sagt ligger det en del i kritiken mot truppsammansättningen. Framförallt allt nu med 4-5 ordinarie på skadelistan. När Bartosz vände sig om och funderade på vem ska vi sätta in i förlängningen så var medelåldern 17-år på bänken.
Levi var uppe i Sthlm i går kväll för att skriva på men Norrköping höjde budet, till vad Jurelius ansåg vara för högt. Jag tror han hade varit bra, om hans attityd skulle hålla även i en större klubb och inte som Thern.