2022-08-13, 20:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Minst 200´ i förluster för Ukraina är nog inte orimligt. Men svårt veta exakt. Väldigt mycket mer än Ryssarna är det ju iaf.

Ryssarna skjuter ju i princip artilleri på ukrainare som inte kan skjuta tillbaks. Ukraina sitter i skyttegravar eller jordkällare med gevär.
Så när ryssarna har dödat första omgången Ukrainare så flyttar Ukrainarna fram reserver till samma skyttegravar. Sen när reserverna också är döda eller dessertera så flyttar ryssarna fram nån kilometer.

Så mycket folk ska ju inte förloras, men ukraina har ju idag ingen strategi alls. Inget rörligt försvar, inga motanfall, inga manövrar. Dom sitter på en fast plats i en skyttegrav tills ryssarna lyckas träffa den.
Sen lobbar ju Nato Himars på Ryssarna vilket säkert är jävligt irriterande.
Låter som att du sitter och runkdrömmer, spekulerar och fabulerar.

Intervjuer med ukrainska och utländska soldater som slåss för ukraina talar om att
1 Ryssland hade ett massiv övertag i Donbass under någon vecka när de utnyttjade sitt artilleri så mycket att rören blev böjda till slut. Under dessa dagar led ukraina stora förluster och Ryssland gjorde vissa framsteg.
2 Varje meter ryssar tar föregås av massiva ryska förluster då de attackerar i stor numerär och med vetskap att många kommer att dö.

Sen så kom HIMARS som med kirurgisk precision och med några effektiva snitt avlägsna cancertumörerna vilket vi har skämts bort med den senaste tiden.

Hade din beskrivning stämt någorlunda hade ryssarna ryckt fram betydligt mer. Att ukrainarna skickar fram sina till slakt är bara ditt önsketänkande. Rysslands förakt för sina egna soldater däremot tyder på att de offrar sina bönder utan större samvete.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-08-13 kl. 20:29.
Citera
2022-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Minst 200´ i förluster för Ukraina är nog inte orimligt. Men svårt veta exakt. Väldigt mycket mer än Ryssarna är det ju iaf.

Ryssarna skjuter ju i princip artilleri på ukrainare som inte kan skjuta tillbaks. Ukraina sitter i skyttegravar eller jordkällare med gevär.
Så när ryssarna har dödat första omgången Ukrainare så flyttar Ukrainarna fram reserver till samma skyttegravar. Sen när reserverna också är döda eller dessertera så flyttar ryssarna fram nån kilometer.

Så mycket folk ska ju inte förloras, men ukraina har ju idag ingen strategi alls. Inget rörligt försvar, inga motanfall, inga manövrar. Dom sitter på en fast plats i en skyttegrav tills ryssarna lyckas träffa den.
Sen lobbar ju Nato Himars på Ryssarna vilket säkert är jävligt irriterande.

Din gissning är lika god som någon annans. Jag gissar att förlusterna i manskap är i samma storleksordning.
Citera
2022-08-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Den ryska tv-demonstranten Marina Ovsiannikova har protesterat mot kriget ännu en gång. Under torsdagens domstolsförhandlingar visade hon upp en lapp med texten ”Må de döda barnen hemsöka er i era drömmar”.

Marina kämpar på mot Putin och nu riskerar hon upp till 10 års fängelse.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/ma-de-doda-barnen-hemsoka-er-i-era-drommar/

Klart skräpdiktaturen fängslar meningsmotståndare. Inget nytt under solen. Ryssar måste hålla käft, annars fängelse eller novitjok. Kvinnar har visat en lapp🤣, Kim Jong Un bleknar i jämförelse med Putler.
Citera
2022-08-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är ganska basic inom organisationsteori att vissa "ritualer" förs vidare från gamla anställda till nya anställda, så ja...
Pennalism inom armén utrotas inte med att man stoppar in några enstaka idéerfrån andra områden.
Att blanda in Wagnergruppen, kända för sina nazistiska metoder, tror jag inte skulle hjälpa grabbarna på de ryska logementena.
Tror du verkligen det?
Citera
2022-08-13, 20:32
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina behandlar ryska soldater bättre än vad den ryska armen gör vilket inte förvånar.
https://twitter.com/VolodymyrZolkin/status/1558306886935535616

Jo såg denna video där ryska soldater tillfångatagit en ukrainsksoldat.

https://www.youtube.com/watch?v=9gLN3QoN-q8

Han kom antagligen rätt lindrigt undan ändå.
Jag har sett att de inte brukar behandla sina fångar såhär varsamt annars.
Citera
2022-08-13, 20:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Pennalism inom armén utrotas inte med att man stoppar in några enstaka idéerfrån andra områden.
Att blanda in Wagnergruppen, kända för sina nazistiska metoder, tror jag inte skulle hjälpa grabbarna på de ryska logementena.
Tror du verkligen det?

Orkar faktiskt inte diskutera detta. Du får rätt om du vill.
Citera
2022-08-13, 20:41
Medlem
Rysk soldat förklarar hur det ligger till.
https://www.expressen.se/nyheter/soldaten-hade-ingen-aning--att-vi-invaderade-ukraina/
Citera
2022-08-13, 20:42
Medlem
Citat:
(Sen verkar ju Ryssland också använda DPR/LPR som infanteri vilket inte verkar vara lika effektiv, mer på samma nivå som ukrainarna.)

Absolut, likadana gevär från förra sekelskiftet, eller?
Citera
2022-08-13, 20:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu ryktas det att Girkin är tagen i förvar. Hoppas han blir skickad till fronten!! Slutsnickesnackat därifrån nu förmodligen då.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1558519690535780354
Citera
2022-08-13, 20:47
Medlem
HIMARS Time

Night shift started.
Glory to Ukraine and it's Soldiers 🇺🇦🇺🇦
https://twitter.com/MarkRid89403375/status/1558524070605496322
Citera
2022-08-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Orkar faktiskt inte diskutera detta. Du får rätt om du vill.
Du håller näsan högt och diskuterar i tiondelsprocent på ett sätt där du försöker ge sken av att vara neutral.

Jag har ingenting emot att jag drog ner byxorna på dig, men det är ynkligt av dig att starta stora diskussioner för att därefter överge dem när du känner att du inte kan vinna.
Jag har intenågonting emot att förlora en diskussion om jag blir övertygad om att jag har fel.
Citera
2022-08-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag kan förklara…

Ukrainarna har fyra försvarslinjer 0-3 som byggts upp under 8 år. Uktaina har sökt efter ett krig med Ryssland och har kontinuerligt byggt nya försvarsställningar. Det är bunkrar och skyttegravar i fyra linjer bakom varandra.

Ukraina fick till slut sitt efterlängtade krig men det går absolut inte som de tänkt.

Ryssland jobbar just nu på sista försvarslinjen…
Det finns tydliga bilder på hur de har grävt sina skyttegravar.

Hur kan ett Land Ukraine försöka få ett krig med ett "land" som borde vara militärt överlägsen,
det är liksom hål i huvudet,
att man byggt försvarsställning, är väl knappast att attackera ett grannland, såsom ruzzland har gjort.
Mördat flera tusen=ruzzland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in