2022-08-12, 19:44
Medlem
Taggads avatar
Goda nyheter mot kvällningen.
Rysk ekonomi har backat fyra år – på ett kvartal
Rysslands BNP sjönk 4 procent i det andra kvartalet, jämfört med året före. Väntat var en nedgång på 4,7 procent, skriver Bloomberg.

Enligt nyhetsbyrån innebär rapporten att de senaste fyra årens tillväxt har utraderats på ett kvartal – och att landets ekonomi är tillbaka till samma storlek som 2018.

Reuters konstaterar att Ryssland rasar mot en lågkonjunktur efter invasionen av Ukraina den 24 februari
https://omni.se/t/marknadsoron/ad4f86b1-ec4b-43e9-9a24-795f44475453
Det går välförtjänt åt h-e med Ryssland och detta är bara början när snaran dras åt. Det spelar ingen roll att Putin och & ligger på knä runt moder Ryssland och ger henne mun-mot-mun-metoden med lögner vilket inte kommer få det döende liket att vakna till.
Ett BNP -tapp på 1 % per månad jo jag tackar jag.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-12 kl. 19:59.
Citera
2022-08-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej, det är en regisserad filminspelning. Tro inte på allt de skriver på Telegram, andra källor har visat att det är just… en filminspelning.
ja för ukrainsk krigspropagandan. säger du att det är för en film? i så fall vad heter den här kommande filmen och vad handlar den om? och kan du dela källorna som säger att det är för en och jag hoppas att det inte är en enskild tweet eller mun till mun "privata källor berätta för mig". Varför skulle de tillåta filmskapande under krigszonen?
Citera
2022-08-12, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Rysslands BNP sjönk 4 procent i det andra kvartalet, jämfört med året före. Väntat var en nedgång på 4,7 procent, skriver Bloomberg.

Enligt nyhetsbyrån innebär rapporten att de senaste fyra årens tillväxt har utraderats på ett kvartal – och att landets ekonomi är tillbaka till samma storlek som 2018.

Reuters konstaterar att Ryssland rasar mot en lågkonjunktur efter invasionen av Ukraina den 24 februari
Det går välförtjänt åt h-e med Ryssland och detta är bara början när snaran dras åt. Det spelar ingen roll att Putin och & ligger på knä runt moder Ryssland och ger henne mun-mot-mun-metoden med lögner vilket inte kommer få det döende liket att vakna till.
Menar du att laverdadtodo och hans kompisar har fel?
Oj vad jag har varit lurad, de har ju hela tiden sagt att Rysslans ekonomi har aldrig varit bättre!
Citera
2022-08-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
ja för ukrainsk krigspropagandan. säger du att det är för en film? i så fall vad heter den här kommande filmen och vad handlar den om? och kan du dela källorna som säger att det är för en och jag hoppas att det inte är en enskild tweet eller mun till mun "privata källor berätta för mig". Varför skulle de tillåta filmskapande under krigszonen?
Nöj dig med att veta att det blir en ukrainsk film som så vitt jag vet ännu inte har något namn, filmer brukar sällan ha det i ett inledningsskede.
Jag vet inte vad den handlar om men det krävs nog inte så många hjärnceller att lista ut.

Om du är genuint intresserad så söker du på Twitter, där är filminspelningen väl dokumenterad.
Citera
2022-08-12, 19:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Precis, naturligtvis ska vi tillverka vapen till Ukraina och även ge dem tillgång till high-tech prylar. Tyvärr tar det lite för lång tid att träna upp Ukrainska stridspiloter på JAS 39 Gripen annars hade det varit lysande då vi har ett överskott och det skulle gynna exporten om planet blev battle proven på riktigt.

Archer känns som ett givet tillskott.

Definitivt 15-30 Achersystem och artilleri radar och snabbt och säkert samband. De skulle kunna användas ytterst effektivt, i en counter-battery roll. Den ryska cancersvulsten har gott om artilleripjäser men ont om välutbildade artillerister.

Sedan ett antal fordonsburna RBS robotar, av senaste typ,( robot 15 MK4), skulle göra Svarta havet till en osäker plats för den ryska cancersvulsten. De kan även användas emot markmål.

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-12, 20:00
Medlem
Citat:

om Ryssland minskade sina militära utgifter med 60 miljarder till samma nivå som andra europeiska länder skulle medelinkomsten motsvara den europeiska månadslönen på 1500 euro. Men Ryssland har även högre kvalitet på maten, det kostar mycket mindre och allt detta med sanktioner i åratal år före kriget. Och det är bara militärutgifterna. Och de betalar mycket mindre för el, internet, vatten osv under 100 euro allt tillsammans. detta skulle leda till mer avancerad teknik och ytterligare göra allt billigare och bättre och också med gratis sjukvård osv.plus att USA betalar för andra militärer och de hjälper alla varandra med pengar.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-08-12 kl. 20:18.
Citera
2022-08-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nöj dig med att veta att det blir en ukrainsk film som så vitt jag vet ännu inte har något namn, filmer brukar sällan ha det i ett inledningsskede.
Jag vet inte vad den handlar om men det krävs nog inte så många hjärnceller att lista ut.

Om du är genuint intresserad så söker du på Twitter, där är filminspelningen väl dokumenterad.
visa mig länkarna. Jag använder inte propaganda-twitter. Tycker du att det är lämpligt att göra sådana filmer under kriget?
Citera
2022-08-12, 20:02
Medlem
Citat:

Allt annat än kollaps är otänkbart, hittills har man producerat på ingående lager men det kommer såklart att ta slut ganska snart.
Citera
2022-08-12, 20:05
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men varför spränger ryssen sina ammunitionsförråd? Är det den brända jordens taktik så inte Ukrainska armén skall norpa ammunitionen?
För det är väl inte så att ryssen ljuger när Ukraina ger dom pisk på slagfältet?
Ibland undrar man vad som försiggår bakom pannbenet på den ryska fascistregeringen. Är man så rädd i Kreml att förlora masken av påklistrad machokultur att man vägrar erkänna att Ukraina faktiskt tar fajten betydlig mer macho än gammelgubbarna i Kreml.

Putin skrattar väst åt, Zelenskyj respekterar man åtminstone.

Du har missförstått, de spränger inte, de vaskar
Citera
2022-08-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Varför är 90% av alla pro-Ukrainare boomers som varken kommer behöva slåss (och riskera sitt liv) i en eventuell NATO konflikt med Ryssland

Den siffran behöver vi nog en källa på.
Citera
2022-08-12, 20:06
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
om Ryssland minskade sina militära utgifter med 60 miljarder till samma nivå som andra europeiska länder skulle medelinkomsten motsvara den europeiska månadslönen på 1500 euro. Men Ryssland har även högre kvalitet på maten, det kostar mycket mindre och allt detta med sanktioner i åratal år före kriget. Och det är bara militärutgifterna. Och de betalar mycket mindre för el, internet, vatten osv under 100 euro allt tillsammans. detta skulle leda till mer avancerad teknik och ytterligare göra allt billigare och bättre.

Ryssland och kvalite i samma mening.
Citera
2022-08-12, 20:07
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
om Ryssland minskade sina militära utgifter med 60 miljarder till samma nivå som andra europeiska länder skulle medelinkomsten motsvara den europeiska månadslönen på 1500 euro. Men Ryssland har även högre kvalitet på maten, det kostar mycket mindre och allt detta med sanktioner i åratal år före kriget. Och det är bara militärutgifterna. Och de betalar mycket mindre för el, internet, vatten osv under 100 euro allt tillsammans. detta skulle leda till mer avancerad teknik och ytterligare göra allt billigare och bättre.

Snälla, ge oss något exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in