2022-08-12, 13:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
I den grad det er noe kobling (et "vennskap" på FB betyr ikke nødvendigvis så mye), kan koblingen like gjerne være noe positivt. Tror neppe hun vil sabotere etterforskningen fordi hun er FB-venn med en slektning.

Sant nok trenger ikke et vennskap på facebook bety så mye i det daglige liv.
Men her snakker vi om en påtaleleder som etterforsker en svært alvorlig sak.
Terskelen bør være særdeles lav for å stille spørsmål ved habiliteten til en
person i en så viktig posisjon. Det er snakk om forholdsregler.

Selv om det ikke trenger være snakk om fare for aktiv påvirkning, så er personlige
bånd noe man bør være obs på. Man lar seg lettere påvirke følelsesmessig, om enn
bare i det små. Bedre føre var, tenker jeg.
Citera
2022-08-12, 13:48
Medlem
Citat:
Som nevnt over behøver ikke et FB-vennskap gjøre deg inhabil, ikke nødvendigvis det som et ordinært vennskap.
en ting er det juridiske begrepet inhabilitet. Noe helt annet er tilliten til skattebetalerne og samfunnet for øvrig. De skal betale 200-400 millioner og da må toppene ha nødvendig tillit dette er meget svakt. Jeg forstår den avgåtte ledelsen. Nå vil det ikke gå meget bedre.
Citera
2022-08-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
en ting er det juridiske begrepet inhabilitet. Noe helt annet er tilliten til skattebetalerne og samfunnet for øvrig. De skal betale 200-400 millioner og da må toppene ha nødvendig tillit dette er meget svakt. Jeg forstår den avgåtte ledelsen. Nå vil det ikke gå meget bedre.

Vi aner ingenting om habilitet er sjekket eller ikke, men noe jeg går ut i fra selvsagt er gjort.
Citera
2022-08-12, 13:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja. Enig. Tillit er viktig, og kan det stilles spørsmål ved den, bør det også foreligge et godt svar.
Som i dette tilfellet. Et facebookvennskap trenger ikke bety inhabilitet i seg selv, men man må
vite det sikkert.
Citera
2022-08-12, 14:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vi aner ingenting om habilitet er sjekket eller ikke, men noe jeg går ut i fra selvsagt er gjort.

Da får vi jo se hva politiet svarer når de får spørsmål om det.
Det har vært tilfeller der de måtte skifte personell fordi de
ikke hadde ettergått det grundig nok på forhånd.
Citera
2022-08-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
LOL! Dette er foreløpig dagens beste. I en helnorsk og kristen familie og greier.

La oss ikke glemme at sist retten fikk vurdere bevisene i saken, fant den at det er sannsynlighetsovervekt for at Tom Hagen har drept Anne Elisabeth Hagen eller medvirket til dette.
Det er ingen spøk å bryte ekteskapet i kristne miljø.
Citera
2022-08-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mulig det. Men det er ikke yrket hans som er interessant her, det er koblingen.
Den nye påtalelederen er inhabil, slik jeg ser det.

Nå er det langt mer interessant om aktører som forsvarere, bistandsadvokater og påtalemyndighet vurderer påtalelederen til å være inhabil. Jeg tipper dette er null problem for de, og da er det greit for meg.

Et Facebook-vennskap, eller et bekjentskap av perifer art, er det få som vurderer til å falle inn under begrepet. Se også https://lovdata.no/artikkel/regler_om_habilitet/55
Citera
2022-08-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Tror ikke diskusjonen her blir bedre av slike kommentarer. At jeg *tror* (ikke vet) at TH er et enormt blindspor er ikke det samme som å løpe noens ærend.

Hvis etterforskningen har flere skritt å ta i retning TH så bør og må de selvfølgelig gjøre det, men med begrensede ressurser må det også prioriteres. Det har tydeligvis blitt brukt ENORME ressurser i den retningen allerede - sikkert over hundre millioner kroner - uten at man åpenbart har noe særlig å vise til. I motsatt fall hadde det blitt tatt ut tiltale. Det kan fremdeles skje, men i så fall tyder tiden og innholdet i lekkasjene på at den vil være syltynn.
hvordan begrunner du at enorme ressurser er rettet mot th. Overvåkning er en ting men det er vanlig fordi gm kan være en kontakt av familien selv om de som overvåkes er uskyldige. Mesteparten av ressurser går til generell etterforskning. Hva tror dere bistandsadvokat khile ov holden kostet. Er sjokkert over hvor lite dere forstår om etterforskning. Dette er en kompleks sak. Ingen vanlig etterforskning.
Citera
2022-08-12, 15:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Nå er det langt mer interessant om aktører som forsvarere, bistandsadvokater og påtalemyndighet vurderer påtalelederen til å være inhabil. Jeg tipper dette er null problem for de, og da er det greit for meg.

Et Facebook-vennskap, eller et bekjentskap av perifer art, er det få som vurderer til å falle inn under begrepet. Se også https://lovdata.no/artikkel/regler_om_habilitet/55

Som sagt, et facebook-vennskap alene sier ikke så mye. Det kan være de har
profesjonelle forbindelser, gitt denne personens yrke (rusomsorg).
Men hvis de f.eks. er i naboskap, har barn i samme barnehage, har sosial omgang
på fritiden, kan det bli mer komplisert. VE er jo et sentralt vitne og en som har vært
med å gi TH alibi.

Man kan f.eks. tenke seg at påtaleleder og et viktig vitne potensielt møtes i et hageselskap
eller lignende. Det trenger ikke nødvendigvis bety noe for sakens gang, men det er ikke
optimalt slik jeg ser det. Jeg betviler ikke den nye påtalelederens profesjonalitet.
Citera
2022-08-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er ingenting som tyder på at TH er så råtten som du skal ha det til.
Ekteskapskontrakten kom som en følge av et sidesprang fra AEH, for å bli tatt til nåde og for at TH skulle ha et minimum av tillit til at ikke AEH skulle stikke av med ny fyr og halve formuen han har bygget opp inngikk de en ny ektskapsavtale.

Dette legger hun i potten etter å ha vært nær ved å ødelegge ekteskapet.

Din svarte virkelighetsoppfatning er ikke nødvendigvis riktig.

Virkelighetsoppfatningen til Kornblomst er dessverre 100% korrekt, og dette er behørig dokumentert via vitner i nærmeste familie, venner, kollegaer og andre med nær tilknytning til TH og AEH🧐
Senast redigerad av Troverdig 2022-08-12 kl. 16:11.
Citera
2022-08-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Virkelighetsoppfatningen til Kornblomst er dessverre 100% korrekt, og dette er behørig dokumentert via vitner i nærmeste familie, venner, kollegaer og andre med nær tilknytning til TH og AEH🧐
Kornblomst tror at TH har brukt en robotstøvsuger til å simulere GM og gi TH alibi.
Kornblomst tror også at TH har murt ned AEH i kjellergulvet eller så har han en hemmelig kjeller under kjelleren.

Forøvrig så trodde jeg du var ute av tråden nå som det er offentlig at du løy når du snakket om tiltale i løpet av året.
Du og kornblomst utgjør et godt fellesskap.
Citera
2022-08-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig

[quote=norrrrrmannn1|81228444]Kornblomst tror at TH har brukt en robotstøvsuger til å simulere GM og gi TH alibi.
Kornblomst tror også at TH har murt ned AEH i kjellergulvet eller så har han en hemmelig kjeller under kjelleren.

Forøvrig så trodde jeg du var ute av tråden nå som det er offentlig at du løy når du snakket om tiltale i løpet av året.
Du og kornblomst utgjør et godt fellesskap.[/QUOTE

Det er du som er mentalt ute av tråden, ingen tar deg på alvor lenger. Det er forøvrig lenge igjen av året, ta en titt på kalenderen. Jeg sier som TH i det famøse NRK inervjuet: «Rettferdigheten vil seire til slutt». Jeg er helt enig, det vil den, men ikke med fordel TH🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in