2022-08-12, 00:15
Medlem
DayNites avatar
hur många år tror ni att Ryssland kan föra krig?
bör inte ammunition ta slut samt att sambandslinjer faller i takt med att Ukraina får bättre vapen att skjuta sönder dem? + att dom får spaningsinfo från tex US UK etc vart dom befinner sig och på så sätt kan stoppa Ryska insatser
Citera
2022-08-12, 00:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Har de byggt flygfältet mitt i stan?

Massor med civila som nu blir skräckslagna och arga för att deras store ledare har åsamkat dem detta misshag.

Amnesty international måste givetvis kliva in här och fördöma hur krigsmaskineriet utsätter civila för risker!
Citera
2022-08-12, 00:27
Medlem
Youtubern Denys Davidov påstår i sin kanal för en stund sedan att ryska styrkor är fångade i en fälla i Kherson.

Jag har inte läst annat än rubriken för vem FAN har tid med detta?

Det ligger ändå i luften att det går dåligt för Ryssland. Dom må hålla sina "folkomröstning" men den har ingen som helst legitimitet.
Citera
2022-08-12, 00:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vesele ligger nu i Zaphoritzia oblast och skall vara ockuperat. Det har rapporterats explosioner där men jag hittar inte källan just nu.

Nordväst om Melitopol. "Bara" 55-60 km från fronton. Inom räckvidd för "vanliga" Himars.
https://www.google.com/maps/place/47%C2%B000'57.0%22N+34%C2%B054'44.0%22E/@47.015833,33.8616545,8z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xea8f1e930da1bf5e!8m2!3d47.01 5833!4d34.912222?hl=en
Citera
2022-08-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
hur många år tror ni att Ryssland kan föra krig?
bör inte ammunition ta slut samt att sambandslinjer faller i takt med att Ukraina får bättre vapen att skjuta sönder dem? + att dom får spaningsinfo från tex US UK etc vart dom befinner sig och på så sätt kan stoppa Ryska insatser

Jag tror mer på att det uppstår en allmän trötthet. Man för krig men vinner ingenting och får inget avslut. Det tär också på självförtroendet. En massa begravningar till ingen nytta.

Lösningen ligger i Kreml, det måste komma en typ av palatskupp nästa år.
Citera
2022-08-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nordväst om Melitopol. "Bara" 55-60 km från fronton. Inom räckvidd för "vanliga" Himars.
https://www.google.com/maps/place/47%C2%B000'57.0%22N+34%C2%B054'44.0%22E/@47.015833,33.8616545,8z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xea8f1e930da1bf5e!8m2!3d47.01 5833!4d34.912222?hl=en

OK det var en intressant uppgift. Bra att Ukraina arbetar brett och stör ockupationsmakten.
Citera
2022-08-12, 00:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Amnesty international måste givetvis kliva in här och fördöma hur krigsmaskineriet utsätter civila för risker!
De civila får helt enkelt bli bättre på att säga ifrån när deras land vill bygga militärbaser nära deras hem.
De som flyttat till området efter det att basen byggts, har tagit en medveten risk och får skylla sig själva.
Citera
2022-08-12, 00:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror mer på att det uppstår en allmän trötthet. Man för krig men vinner ingenting och får inget avslut. Det tär också på självförtroendet. En massa begravningar till ingen nytta.

Lösningen ligger i Kreml, det måste komma en typ av palatskupp nästa år.

Screaming Eagles är på väg för att säkra upp natogränsen alla fall.

https://www.newsweek.com/us-air-division-sent-europe-after-kremlin-says-russia-nato-war-1733022
Citera
2022-08-12, 00:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Screaming Eagles är på väg för att säkra upp natogränsen alla fall.
https://www.newsweek.com/us-air-division-sent-europe-after-kremlin-says-russia-nato-war-1733022

Natos trupper i Europa ökas hela tiden medans Rysslands trupper blir svagare och svagare.
Citera
2022-08-12, 02:00
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Retoriken fortsätter att intressera mig. Kiev kablar idag självsäkert ut en varning(!) riktad till folkrika, etniskt ryska nordväst/centrala/södra federala distrikten ("Västryssland") att hålla sig borta från Krim. Kronjuvelen man rullade hatt till sig 2014. Detta är ett hån långt, långt, bortom denna putinistiska publiks självbild. En publik på vissa håll fortfarande fast i köer hals över huvud.

Indirekt som att säga "Ni, era ledare (och därmed Putin) är svaga". Kiev förkunnar samtidigt att man inte ger upp innan Krim är befriat. I min mening skulle denna retorik aldrig gå obemärkt förbi utan att besvaras med en kraftig markering från Kreml (om inbördes oreda inte rådde) men det vi istället noterar är en fortsatt relativ kompakt tystnad.

Kan vara ett tecken på att regimens bjälklager faktiskt börjar visa tecken på sprickbildning. Ge vika krävs det nog däremot mer för är jag rädd. Vi får se.
Kriget verkar mer och mer tas över av Putins kökschef som bossar både över kretin-armen på sociala media och Wagner.
Det verkar ju också som att ryssarna gör sig av med folk inom DPR/LPR med jämna mellanrum + alla oligarker som råkar ut för saker.
Ryssarnas anställningsvillkor är inget vidare.
Citera
2022-08-12, 02:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Retoriken fortsätter att intressera mig. Kiev kablar idag självsäkert ut en varning(!) riktad till folkrika, etniskt ryska nordväst/centrala/södra federala distrikten ("Västryssland") att hålla sig borta från Krim. Kronjuvelen man rullade hatt till sig 2014. Detta är ett hån långt, långt, bortom denna putinistiska publiks självbild. En publik på vissa håll fortfarande fast i köer hals över huvud.

Indirekt som att säga "Ni, era ledare (och därmed Putin) är svaga". Kiev förkunnar samtidigt att man inte ger upp innan Krim är befriat. I min mening skulle denna retorik aldrig gå obemärkt förbi utan att besvaras med en kraftig markering från Kreml (om inbördes oreda inte rådde) men det vi istället noterar är en fortsatt relativ kompakt tystnad.

Kan vara ett tecken på att regimens bjälklager faktiskt börjar visa tecken på sprickbildning. Ge vika krävs det nog däremot mer för är jag rädd. Vi får se.

Man kan ju hoppas men det har ju varit en sådan saktfärdighet att reagera på nya omständigheter hela tiden. En sorts obeslutsamhet, man går på i samma stil oavsett vad Ukraina gör.

Får dock erkänna att man hör inte Lavrovs hot lika ofta. Är han död?
Citera
2022-08-12, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Du sitter ju bara och hittar på din idiot!

Vad har du som styrker ditt svammel om att de skulle varit utklädda i kvinnokläder och haft barn med sig?

Räcker det med en sån maskering för att komma i in på en rysk flygbas med några hundra kilo sprängämnen i barnvagnen?

Fattat du inte hur jävla löjlig och efterbliven du verkar?

Jobbigt nu va?

Jag spekulerar fritt kring hur de kunde lyckas.
Det är bara ett scenario som överensstämmer med azov modus operandi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in