2022-08-11, 08:12
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Rena önskedrömmen för SVT om man får säga som så. Jag tror att SVT har vissa brister i sina undersökningar och tar det med en nypa salt och hoppas att valresultatet blir annorlunda.

Vad betyder det ens att SVT "tar det med en nypa salt" och "har vissa brister i undersökningen".

Du är väl medveten om att de bara beställer undersökningen från Novus?
Citera
2022-08-11, 08:18
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Vad betyder det ens att SVT "tar det med en nypa salt" och "har vissa brister i undersökningen".

Du är väl medveten om att de bara beställer undersökningen från Novus?

Alla institut tenderar att vikta sina OUs efter beställare.
Citera
2022-08-11, 08:20
Medlem
49,6 mot 49,1 om man slår ihop demoskop och novus som är de presenterade mätningarna i augusti

Knapp kristerssonseger alltså

Snart kommer det regna in ou och spänningen ökar
Citera
2022-08-11, 08:22
Medlem
Soterns avatar
Jag kan mycket väl tänka mig att sossarna hellre vill locka över liberalerna än att ha med MP. Och jag tror inte heller att Johan Persson är svårflörtad.
Mitt tips på en kommande regering är: S C och L med stöd av MP och V.
Citera
2022-08-11, 08:24
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Alla institut tenderar att vikta sina OUs efter beställare.

Sluta dra saker ur röven och skärp till dig istället.
Citera
2022-08-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concac123
Det var inte särskilt roliga siffror att vakna till idag

Nej. SVTs sommarkamanj verkar ha lönat sig. Klimathysteri dagarna i ända. Vi har visserligen haft en ganska normal sommar i Sverige, men som tur är för MP verkar det ha varit lite svettigt på kontinenten.
Citera
2022-08-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Fina siffror! MP går som en raket! Det var lika kul som väntat att se!

Då kan jag alltså dra iväg till jobbet med ett litet större leende än vanligt. Haha.

(Noterar även att arbetslösheten, samt långtidsarbetslösheten minskat något, trots pandemi och krig och gud vet vad. Ja, och dessutom är skattetrycket aningens lägre idag än när M regerade, skulle nu någon undra över det. )

Som sosse är jag kluven. Helst av allt vill jag se S i majoritet och MP åka ur tillsammans med L och KD.
Citera
2022-08-11, 08:37
Medlem
ariberts avatar
Här har man suttit och hoppats på att L och MP skulle förpassas till historiens skräphög. Det har sett bra ut under hela året tills nu. Jag är övertygad om att båda dessa två skitpartier klarar spärren och att S på ett eller annat sätt lyckas sy ihop en regering. Trist som fan, men vad skall man göra när Svenska folket är en samling idioter.
Citera
2022-08-11, 08:44
Medlem
tlcswes avatar
Citat:

Säger du samma sak när Sentio släpper sitt resultat och den borgliga sidan får egen majoritet med 55%?

Eller kommer du påstå att Sentio är ett oseriöst institut?
Citera
2022-08-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Här har man suttit och hoppats på att L och MP skulle förpassas till historiens skräphög. Det har sett bra ut under hela året tills nu. Jag är övertygad om att båda dessa två skitpartier klarar spärren och att S på ett eller annat sätt lyckas sy ihop en regering. Trist som fan, men vad skall man göra när Svenska folket är en samling idioter.

Ja, det blir väldigt tydligt isåfall att man får det man röstar på. Socialdemokraterna är väl inte heller så jätteglada att se MP blir kvar i riksdagen. Det är väldigt dyrt stöd att behöva söka hjälp från småpartier eftersom alltför många viktiga beslut tas utan att det finns majoritetens stöd för det.

Man tar helt enkelt beslut som inte har stöd hos folket och ett allt större missnöje breder ut sig.

Men kanske inte spelar någon roll om folket är idioter.
Citera
2022-08-11, 08:56
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Hade folk (bl.a jag) resonerat som dig hade SD inte funnits idag...
Hur, menar du?
Citera
2022-08-11, 09:01
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Nja viktning i förhållande till oi är ju inte ovanlig. Till dels förutsägbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in