2022-08-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu har helvetet brakat loss
Men vad hände med Zelensky som skulle kasta in handduken vilken sekund som helst? Ja enligt en Putinkramare i tråden då. Läst länge nu att Ryssland har vunnit sitt folkmord i Ukraina enligt trådens knähundar, vinner man ett krig när sin flygbas flyger i luften eller? Mycket förvirrande detta 🤔🤔🤔

Trodde dom förbjudit rökning på sina flygplatser ju!! Otur. Eller något.
Citera
2022-08-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja i så fall lär ryssen haft stora flygbomber liggandes utspridda och hopkopplade med pentylstubin över hela flygbasen!

Putinrunkarna är nu helt panikslagna och kommer med den en idiotförklaringen enter den andra.
Ja, vi har tur att personer i Ryssland som kontrollerar propagandan är korkade.
De antar att vi är efterbliven när de förklarar att
- Vi hade ett problem med brandsäkerheten på flygbasen.
- Kryssaren Moska sjönk pga brand som startade i en storm.
- Mariupol är förstörd av den Ukrainska armén och Ukraine skjuter själva sönder sina städer.
(Ungefär som om Nazister i WW2 skulle påstå att judarna gasade ihjäl sig själva.)
- Ukraines ledning består av nazister och knarkare.
- Asov regimentet är nazister och ska därför förgöras.
- Vi är bara i Ukraine för att försvara Ryssar i Donbas.
- Det finns ingen krig i Ukraina, det är bra en speciell operation.
- USA har många biolab i Ukraina och ett av målen är att skicka smittbärande duvor till Ryssland.
- Att försöka ta Kiev, ta tunga förluster och dra tillbaka är enligt planen.
- ...

Ja listan med korkade påstående kan göras lång.
Citera
2022-08-11, 08:32
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det är det inte. Det är Nordamerika, EU och Australien med NZ som håller på Ukraina.

Å förlåt! Det är den "fria" världen.
Då får väl Ryssland köpa det som de behöver för kriget av alla dessa länder som enligt dig stödjer den ryska invasionen av Ukraina. Vad är problemet?
Citera
2022-08-11, 08:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det är det inte. Det är Nordamerika, EU och Australien med NZ som håller på Ukraina.

På andra sidan Kuba, Syrien, Nicaragua, Kirgizistan, Venezuela och Nordkorea.
Du kan ju bara tänka dig vad som hänt där om man hade suttit och ljugit anonymt på internet.
Om man nu hade kunnat det.

Det är ju som någon här sa tidigare, det är ju för jävligt att ni kan sitta här och utnyttja svensk yttrandefrihet för era lögner.
Senast redigerad av Duvlort 2022-08-11 kl. 08:37.
Citera
2022-08-11, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det finns inget proxykrig. Det är enbart en term som din husse använder för att ta bort uppmärksamheten från sina egna vidriga handlingar.
Jag tror att flera Washingtonbaserade think-tanks kör med en parafraserad definition av det.

Det viktiga nu är att försvaga Putinrtegimen. Till den siste ukrainaren!
Citera
2022-08-11, 08:36
Medlem
Citat:
Jag tror att flera Washingtonbaserade think-tanks kör med en parafraserad definition av det.

Det viktiga nu är att försvaga Putinrtegimen. Till den siste ukrainaren!

Har du glömt att det var ditt älskade Ryssland som startade kriget, inte Washington?
Ditt försök att skylla kriget på andra än aset i Kreml är patetiskt.
Citera
2022-08-11, 08:37
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Missade du artikeln i den ukrainska tidningen som avslöjade att ukrainarna ljög om många s.k. våldtäkter..
Eftersom du har tillgång till fakta, så förutsätter jag att du lägger upp en länk.
Citera
2022-08-11, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu ser jag inget proxykrig längre. Det avslutades väl med att i stället för att förse s.k. separatister med soldater och vapen för att i stället gå fullt in med styrkor den i february i år. Det är det proxykrig jag sett.
Att Nato och EU vill hjälpa en granne med vapen är väl förståligt, och dessutom nödvändigt för att Ryssland inte skall anfalla andra grannar.
NATO har inget egenintresse att förgöra Ryssland bara att småländer går samman för att skydda sig från Ryssk aggretion är väl tydligt.
Ditt proxykrig är bara Kreml som lyckats Trolla dig att gå på.
Jo, det är det. Hela världen tittar på. Om ryssarna avgår med en militär seger blir det ett hårt slag mot NATO.

Som exempel ser man nu de misslyckade inviterna Macron och Blinken gör mot Afrika. Man glömmer bort att Gaddafi var en framträdande ledare i den afrikanska unionen och att Mandela bl.a. hade goda kontakter med honom.

Det glömmer man aldrig i många länder i Afrika.
Citera
2022-08-11, 08:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jo, det är det. Hela världen tittar på. Om ryssarna avgår med en militär seger blir det ett hårt slag mot NATO.

Som exempel ser man nu de misslyckade inviterna Macron och Blinken gör mot Afrika. Man glömmer bort att Gaddafi var en framträdande ledare i den afrikanska unionen och att Mandela bl.a. hade goda kontakter med honom.

Jo tack gärna! Hade gärna sett den stora strömmen av flyktingar från Afrika, ta sig till Ryssland istället.
Citera
2022-08-11, 08:43
Medlem
Citat:

Jag ser att NATO redan fått fler medlemmar hur än den här specialoperationen slutar...
Citera
2022-08-11, 08:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Var det alltså även ett svenskt proxykrig mot Sovjetunionen när vi bistod Finland med vapen på 40-talet?
Citera
2022-08-11, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Då skulle jag råda dig att läsa på lite bättre, men med tanke på den tidigare diskusionen vi hade så bör du ta med någon läskunnig, nu borde biblioteken vara öppna igen så de kan hjälpa dig.
Förutom aldrig tidigare skådat stöd i form av vapen, utbildning och pengar är NATO och USA direkt inblandade med SIGINT och instruktörer. Washington står även för de löpande kostnaderna för Ukrainas administration med tjänstemän, Polis, lärare och andra med viktiga funktioner.

Jo, det är ett proxykrig. Och inte bara det utan det är existentiellt för NATO.

Som jag säger så kommer vi antagligen nå en avgörande punkt i detta krig i slutat av månaden eller i början av nästa.

Jag fruktar att något kommer att eskalera kriget innan det då detta absolut inte får hända särskilt inte före mellanårsvalet i USA.

Det diskuteras om attacken mot Krim är ett tecken på detta. Jag tror inte det utan det var om inte ett fuck-up så ett lyckat sabotage från Ukrainas sida. Det kommer vi definitivt att få se mer av framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in