2022-08-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
jeg sikter til politiledelsen, og ikke til etterforskningen som sådan.
At påtaleleder går til et så alvorlig skritt å slutte i politiet fordi han
mener ledelsen ikke tar saken seriøst nok, sier sitt. Han sier han
ikke kan stå inne for prosessen videre dersom de ikke får det de
mener er nødvendige ressurser til å etterforske.

Jeg synes ordet skandale er innafor.

I siste artikkel fra VG er forøvrig både Lier, Kihle og Svensson ute
med kommentarer til siste utvikling, og kaller det tragisk.

Holden har ikke blitt nevnt sålangt.

Han er nok snart på ballen og fordrer at saken nå henlegges.
Citera
2022-08-10, 14:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Er ikke dette en naturlig utvikling? Flere av disse har hatt år, med ballen i beina bokstavelig talt. Har vi sett noe skudd på mål i det siste, har det vært gjort noe forsøk på sentring eller har disse støvlene bare holdt på å krangle internt? La nå disse gå. Nye folk på ballen kan føre til scoring!

Jeg sitter selvsagt ikke på fasit her. Men hvis det var slik du antyder, ville ikke
dette vært en sak om nedjustering av ressursbruk.

Hadde det simpelthen vært en utskiftning av staben, hadde det ikke blitt noe
videre oppstuss av det. Det er naturlig at folk kommer og går i en såpass
langvarig prosess, men det er ikke naturlig at øverste påtalemyndighet
kommer i konflikt med etterforskningsledelsen.

I klartekst:

Etterforskerne sier altså at de kan løse saken, men at de trenger en gitt mengde ressurser.

Politiledelsen sier at det kan de ikke få.

Tror sistenevnte at en nedbemanning virkelig vil føre til at saken løses?
Citera
2022-08-10, 14:55
Medlem
Citat:
Jeg sitter selvsagt ikke på fasit her. Men hvis det var slik du antyder, ville ikke
dette vært en sak om nedjustering av ressursbruk.

Hadde det simpelthen vært en utskiftning av staben, hadde det ikke blitt noe
videre oppstuss av det. Det er naturlig at folk kommer og går i en såpass
langvarig prosess, men det er ikke naturlig at øverste påtalemyndighet
kommer i konflikt med etterforskningsledelsen.

I klartekst:

Etterforskerne sier altså at de kan løse saken, men at de trenger en gitt mengde ressurser.

Politiledelsen sier at det kan de ikke få.

Tror sistenevnte at en nedbemanning virkelig vil føre til at saken løses?

Ressursbruk må forsvares. Selv tror jeg ikke at det nødvendigvis er behov for 30 mann for å få inn en fulltreffer i denne saken som nå er inne i sitt snart femte år. Det de er i behov av er en «spiss». Ingen av disse som nå går har vist seg å være det. Så får vi se da om de klarer å finne en slik som kan føre et mindre lag til seier.
Citera
2022-08-10, 14:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Han er nok snart på ballen og fordrer at saken nå henlegges.

Artikkelen er oppdatert og Holden uttaler at han mener det er en katastrofe for
hans klient at etterforskerne ikke gis optimale midler. Selvsagt sier han også at
konflikten tyder på at politiet har vært på villspor når de har mistenkt TH.
Det siste er jo bullshit, naturligvis. Konflikten handler ikke om hvem de mener er skyldig.
Citera
2022-08-10, 14:59
Medlem
Citat:
Artikkelen er oppdatert og Holden uttaler at han mener det er en katastrofe for
hans klient at etterforskerne ikke gis optimale midler. Selvsagt sier han også at
konflikten tyder på at politiet har vært på villspor når de har mistenkt TH.
Det siste er jo bullshit, naturligvis. Konflikten handler ikke om hvem de mener er skyldig.

Se der. Humrer. Noe TH sikkert også gjør i dag. 1000 prosent sikker på at sistnevnte ikke betrakter dette som en katastrofe.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-10 kl. 15:02. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
På tide at familien bidrar til å gi moren rettferdigheten hun fortjener. De får leve med skammen og blodpenger resten av livet om saken forblir uløst. Nekte medvirkning til etterforskningen tilsier de ikke bryr seg mye om å ta gm.
Heller ikke jeg hadde giddet å medvirke, når alt du sier blir vridd og vrengt på og brukt mot deg.
Citera
2022-08-10, 15:19
Medlem
Etter å ha hørt på Krimpodden og ikke bare lest overskriften er jeg mer optimistisk.

Men det tar sikkert fortsatt tid. Man skal også ta Milli med flere klyper salt. Han har bommet mye historisk sett.
Citera
2022-08-10, 15:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Etter å ha hørt på Krimpodden og ikke bare lest overskriften er jeg mer optimistisk.

Men det tar sikkert fortsatt tid. Man skal også ta Milli med flere klyper salt. Han har bommet mye historisk sett.

Er det ny episode i dag? Fikk med meg VGTV-intervjuet med Milli, men kan ikke se noen ny
krimpodd, desseverre.
Citera
2022-08-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Var det ikke en eller annen "smarting" her på tråden som varslet at politiet var helt sikre, gjennombruddet var rett rundt hjørnet og at TH 100% sikkert kom til å bli arrestert og påtalt før høsten? Sånn kan det gå.

At hele etterforskningsledelsen *slutter* sier med blokkbokstaver at dette dessverre er veldig, veldig langt fra en oppklaring. Det er hjerteskjærende å lese hva bistandsadvokatene til både AEH og barna uttaler. De innser nå at politiet muligens aldri vil løse saken.

Det har blitt brukt enormt med ressurser i feil spor, på å etterforske TH som potensiell gjerningsmann. Det var helt naturlig å også etterforske denne hypotesen, selvfølgelig, men en eller annen gang fikk man fullstendig tunnelsyn og kjørte seg fast. Når man til tross for nærmest utelukkende fokus og enorm ressursbruk knapt har indisier på TH en gang, annet enn bygdesladder, burde mange skråsikre her på tråden gå svært dypt i seg selv.

Som så ofte i drapssaker er det de første timene, dagene som er viktige. At man ikke gikk ut offentlig og gjorde dette til en kidnappingssak med etterlysning og ba publikum om informasjon. Det er lett å være etterpåklok, men dette forseglet nok AEH sin skjebne. Observasjonene fra Ås kunne kommet inn i løpet av 1-2 dager, og hele saken hadde sett veldig annerledes ut. Dette er bare trist, og det er kun familien vi bør tenke på nå.
Ja det var brukeren «Troverdig» som sa han hadde hørt det fra politiet, etter å angivelig ha vitnet i saken.
Citera
2022-08-10, 15:35
Medlem
Citat:
Er det ny episode i dag? Fikk med meg VGTV-intervjuet med Milli, men kan ikke se noen ny
krimpodd, desseverre.
Sorry Mac. Jeg hørte på den fra 16 juni...

Trodde det var ny....

Jeg tror fortsatt at dagens nyheter ikke skal tolkes for negativt. Hvilket du skrev tidligere i dag morges!

Vi krysser fingrene
Citera
2022-08-10, 15:37
Medlem
Citat:
krimpodd, desseverre.

Ingen ny episode i dag. Er nok rett rundt hjørnet.
Senast redigerad av Jayce 2022-08-10 kl. 15:46.
Citera
2022-08-10, 15:47
Medlem
Hun blir funnet og denne saken blir løst. Bryr meg ikke nevneverdig om oppstyret rundt dette i media i dag. Men sånn er det når man vet at dårlig nytt (sier ikke at dette er det) kan etterfølges av både dårlig og godt. En eller annen dag blir det gladnytt!

Litt sånn som når det regner og man venter på godværet. Det kommer før eller siden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in