2022-08-10, 12:52
  #197929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina hade alla möjligheter att välja freden, i sista hand fred som en del av Ryssland, men allt hade varit bättre än det som sker nu.

Klassisk slavmentalitet. Böjer nacken och bjuder röv så fort någon hotar istället för att göra motstånd. Att vara livegen slav är inte bättre, försvara sig är bättre, så den som våldför sig får betala i blod och pengar för sina övertramp. En mobbare slutar inte föränn någon sätter stopp, det trodde jag alla visste.
Citera
2022-08-10, 12:53
  #197930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bra fråga, vet inte. Whistleblowers - eller FSB? Jag har sett liknande dokument en gång tidigare under kriget som var äkta; orders att etablera positioner i skolor i krigets tidiga fas. Med facit i hand visade de sig korrekta.

hahaha.

kan du länka de dokumenten då?
Citera
2022-08-10, 12:53
  #197931
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011


Mina vänner begår inte krigsbrott..
Tippar på att det är ganska lika åt båda hållen och hade ukrainarna varit bättre på att förhandla så hade detta krig inte inträffat…

Dina kompisar är dom jävligaste av dom jävligaste.

Det finns 191 000 dokument på nätet som visar hur dina vänner förgripit sig på ukrainska flickor och pojkar, skändat dom, torterat dom för sin egen tillfredställelse.

Mördarsvin är vad dom är.
Citera
2022-08-10, 12:54
  #197932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mina vänner begår inte krigsbrott..
Tippar på att det är ganska lika åt båda hållen och hade ukrainarna varit bättre på att förhandla så hade detta krig inte inträffat…

Är inte den psykotiske dvärgen i kreml din "vän"? Man kan i vilka fall tro att så är fallet m.a.a. din blinda tillbedjan av hen. Då den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och strävan att slakta dess befolkning ÄR krigsbrott så begår dina "vänner" följdaktligen detsamma.

Vad menar du med "förhandla"? Tänker du på Gudfadern där "alternativen" är att underteckna med en pistol mot huvudet eller "underteckna" med hjärnsubstans när vapnet avfyras?

OM den psykotiske dvärgen i kreml "hade varit bättre" på att INTE inleda anfallskrig mot andra länder så hade detta krig inte inträffat...
Citera
2022-08-10, 12:54
  #197933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
mer-an-359-ukrainska-barn-mordade-av-ryssland-terrorbombningar-mot-ukraina-fortsatter-fortsatta-rysk a-anfall-i-donbas/[/url][/indent]Inkräktande Ryssland är fullt ansvariga för mördadet i Ukraina.
Även för de som dött av ukrainska missiler kulor och skott?
Tycker själv stt Zelinsky och hans nazzepolare har ett mycket stort ansvar...
Citera
2022-08-10, 12:54
  #197934
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
There is something wrong with a regime that requires a pyramid of corpses every few years.

People can foresee the future only when it coincides with their own wishes, ...

The existing social order is a swindle and its cherished beliefs mostly delusions.

Bully-worship, under various disguises, has become a universal religion ...

A society becomes totalitarian when its structure becomes flagrantly artificial: that is, when its ruling class has lots its function but succeeds in clinging to power by force or fraud.


George Orwell
Så sant. Vi behöver ersätta ledare som bara skor sig själva på vår bekostnad. Jag tror att många kommer att komma till insikt om tillståndet i världen via det här galna kriget.
USA skyndar på sitt eget fall och drar med sig Europa.
Citera
2022-08-10, 12:56
  #197935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ryssjävlarna mördade 500 män, kvinnor och barn i Butja.

15 av dom var så sönderslagna att det inte går att identifiera dem, det går inte ens att könsbestämning dom.

Många har mördats med händerna bakbundna, så gott som alla har blivit torterade.
Finns det 100 procentiga bevis för detta? Troligen inte..
Citera
2022-08-10, 12:57
  #197936
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Nu har du hängt upp dig på ukrainska våldtäktsmän och du har fått bekräftat att de finns och att de så klart ska straffas av Ukraina.

Vad har du då för tankar kring ryska våldtäktsmän i Ukraina?

Att ryska armén har ett kulturproblem, att det är en av anledningarna till att man inte ska invadera eftersom psykopater har lättare att få utlopp för sina drifter i krig än i fred. Samt att det är svårt att veta hur omfattande våldtäkter det har varit i kriget på rysk sida. Hoppas fler gör som de ryska officerarna här: https://www.independent.co.uk/news/world/europe/ukraine-russia-mother-sexual-assault-b2048197.html

(skjuta våldtäktsmannen och säga till de anhöriga att han dog i strid)
Citera
2022-08-10, 12:57
  #197937
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bra fråga, vet inte. Whistleblowers - eller FSB? Jag har sett liknande dokument en gång tidigare under kriget som var äkta; orders att etablera positioner i skolor i krigets tidiga fas. Med facit i hand visade de sig korrekta.
Om jag förstår det hela rätt från denna reddit så kommer originalposten från en twittrare som tydligen är känd för rysspropaganda. Vet du det är?

Citat:
First thing to do : check his other tweets, then you'll know...

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wkt6q6/supposedly_leaked_documents_claim_ukraine_lost/
Citera
2022-08-10, 12:58
  #197938
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jaha, och vilka tycker du återger fakta riktigt då?
Några fina oberoende källor att dela med dig?
Nej, det finns inte många helt oberoende källor. Vad gäller Ukraina-kriget inga alls, så vitt jag vet.
Man måste lära sig skilja på fakta och propaganda. Man måste skaffa sig grundkunskaper om världen.

Tass och RT är betydligt bättre än ryktet de har bland sina motståndare och det är väl antagligen anledningen. De ägnar sig mycket åt fakta.
Citera
2022-08-10, 12:59
  #197939
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det kommer från trollskogen, "påhittet" är Eddvard Basurin (donbass terrorist) enligt Tass....
Det lutar starkt åt det.

Går det inte att verifiera källan så är det påhitt.
Citera
2022-08-10, 13:00
  #197940
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hahaha.

kan du länka de dokumenten då?

Källan blev avstängd från twitter så länken fungerar inte längre, det var han som postade en massa videos av minoritetsryssar som blev tejpade och förnedrade vid lyktstolpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in