2022-08-09, 20:59
Avslutad
https://samnytt.se/stolt-afrikan-till-paludan-ak-hem-om-jag-hade-vapen-jag-hade-skjutit-dig/

Citat:
Den här veckan genomför Rasmus Paludan en valturné runt om i Sverige. På tisdagen besökte partiledaren Sollentuna strax norr om Stockholm där han möttes av flera aggressiva invandrare. En kvinna med afrikansk bakgrund framförde att hon vill skjuta honom.

Det var vid klockan 11 som Paludan anlände till det invandrardominerade kvarteret Malmvägen beläget vid Sollentuna centrum och Attunda tingsrätt för att hålla valkampanj.

Hon hotar honom framför Polisen... Olaga hot? Är det inte detta brott?!
Citera
2022-08-09, 21:03
Avslutad
Skulle kanske kunna räknas som olaga hot ja.

Helvete vilken patetisk tönt den där Paludan är.
Citera
2022-08-09, 21:04
Medlem
Vad tro du själv?

Självklart inte, det är ju en nger
Dom går i regel fria från de flesta paragrafer
Citera
2022-08-09, 21:21
Medlem
StigAllans avatar
Urspårat när en utlänning står och gapar över vilka åsikter en svensk ska få ha i sitt egna land!
Sparka ut alla utlänningar så vi får lite ordning på landet.
Citera
2022-08-09, 21:22
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/stolt-afrikan-till-paludan-ak-hem-om-jag-hade-vapen-jag-hade-skjutit-dig/

[b]

Hon hotar honom framför Polisen... Olaga hot? Är det inte detta brott?!

Olaga hot har fängelse i straffskalan.

Men i Sverige beror det på etnicitet.
Citera
2022-08-09, 21:27
Medlem
aYaLLas avatar
Nu är det såhär att jag stog brevid negern när hon skrek detta och hon sa inte det som TS skrivit, hon sa, citat: "OM INTE POLISEN VAR HÄR, JAG SKULLE SKJUTA DIG"
Citera
2022-08-09, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Skulle kanske kunna räknas som olaga hot ja.

Helvete vilken patetisk tönt den där Paludan är.

Paludan är ett föredöme för det svenska folket. Utan kämpar som honom kommer Sverige vara oigenkännligt inom en snar framtid.
Citera
2022-08-09, 21:45
Medlem
KlappMungons avatar
Kritiserar man fredens religion så får man räkna med att det blir krig.
Citera
2022-08-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Olaga hot? Är det inte detta brott?!

Ja, det är tveklöst olaga hot.
Olaga hot är vidare helt korrekt brottsligt.

Vad är din poäng?
Citera
2022-08-09, 21:50
Medlem
Masingas avatar
Alltså helt ärligt! Oavsett vilken sida man står på är inte Paludan en äcklig liten fjant?
Citera
2022-08-09, 21:58
Medlem
Hade paludan sagt att han hade tänkt och skjuta henne, så hade han hamnat i fängelse.
Alla sådana uttalande skulle direkt ledet till indraget medborgarskap. Det är den jargongen som gör att vi är där vi är.
Citera
2022-08-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Hade paludan sagt att han hade tänkt och skjuta henne, så hade han hamnat i fängelse.
Alla sådana uttalande skulle direkt ledet till indraget medborgarskap. Det är den jargongen som gör att vi är där vi är.

1. Även denna kvinna kan dömas till fängelse.
2. Fängelse döms i regel inte ut för olaga hot givet att man inte är återfallsförbrytare.
3. Blir ju märkligt att diskutera frågan om medborgarskap då vi inte har någon som helst information om kvinnan. Oaktat kan jag tycka det är lite väl hårt att diskutera återkallelse av medborgarskap pga olaga hot, som trots allt får anses utgöra ett mindre allvarligt brott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in