2022-08-09, 21:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Suck..Åk då dit och prova detta briljanta scam,Tala gärna om hur det gick..
Jo den som äter kass IKEA-mat för 1000 spänn och sedan köper krimskrams i butiken för 1000 spänn och för detta ”bara” betalar 1000 spänn är ju i själva verket den som har blivit lurad. Den har fått halvkass mat och sedan köpt på sig ett antal saker som den egentligen inte behövde men som den plockat på sig för att komma upp i dessa 1000 spänn av varor i butiken.

IKEA skrattar nog gått åt hur korkade medelsvenson och majoriteten i denna tråd är.
Citera
2022-08-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Ifall man handlar för 1000 kr sedan kör en retur på detta då?
Varför inte börja med att läsa erbjudandet?

Citat:
Vid eventuella återköp gäller att kupongkvittot minskar varornas värde med aktuellt belopp.

Så då förlorar du det som ev sågs som gratis precis. Du lämnar vara men får inget tillbaks!
Citera
2022-08-09, 21:40
Medlem
pyroclasms avatar
Handlade för 2400kr idag. Äter av princip aldrig på Ikea mera, det har blivit hopplöst dåligt de senare åren.

Men idag åt jag och det barnet som hängde med för 240kr. Det var värt det för att det var "gratis" och maten var bättre än jag kom ihåg.

IKEA vill helt enkelt dra folk så här innan skolstart och dessutom anstränger de sig för att skapa bra "minnen". Billigt oavsett för Ikea, riktad reklam och annat kostar bra mycket mer än 5-20% av omsättning per köp.
Citera
2022-08-09, 21:43
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Jag skulle inte ens äta deras mat om de betalade mig. Handlar aldrig på Ikea igen. Men det går väl inte att vara 20 pers på ett kvitto ändå så. Nån hade den idén.
Citera
2022-08-09, 21:48
Medlem
Jävligt bra erbjudande ! Blir ikea i veckan 😃
Citera
2022-08-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag får panik av för mycket heminredning från Ikea runt omkring mig. Däremot gillar jag gratis mat, finns det något som hindrar att man låter den där lampan ligga kvar i bilen och sen åker man och lämnar tillbaka den på öppet köp efter en vecka?

Ja, kostnaden för din mat kommer att dras från pengarna när du lämnar tillbaka lampan.
Råkade göra det av misstag förut. Dom sa inget och jag tänkte inte på att jag fick ca 200 kr mindre tillbaka.

Lite konstigt att dom kan göra så. Vad händer om man köper flera saker och lämnar tillbaka något som kostar mindre än maten? Får man betala då?
Citera
2022-08-09, 22:00
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Ja, kostnaden för din mat kommer att dras från pengarna när du lämnar tillbaka lampan.
Råkade göra det av misstag förut. Dom sa inget och jag tänkte inte på att jag fick ca 200 kr mindre tillbaka.

Lite konstigt att dom kan göra så. Vad händer om man köper flera saker och lämnar tillbaka något som kostar mindre än maten? Får man betala då?

Det enda logiska är att det är procentuellt. Eftersom matkostnaden aldrig överstiger varorna.

Du lämnade tillbaka 100% av varorna och betalar 100% av matkostnaden.
En liten vara som motsvarar 25%, betala 25% av matkostnaden.
Citera
2022-08-09, 22:04
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Njaee, lampan kostar fortfarande 1000 kr. De drar av maten. Du betalar 1000 istället för 1999 kr i ditt exempel.

Tack för att du korrektade mitt feltänk.
Det blir inga Ikea-köttbullar för tjocka släkten till helgen helt enkelt.
Citera
2022-08-09, 22:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Suck..Åk då dit och prova detta briljanta scam,Tala gärna om hur det gick..
Det är ingen scam.
Man åker dit tio personer, äter för en hundring var, en av de tio betalar maten för hela sällskapet och drar sitt IKEA Familykort. Då får du en rabattkupong med summan från det man ätit på restaurangen.

Sen handlar man något för 1001 kronor, drar Familykortet i kassan, samma kort du drog i restaurangen, och scannar kupongen för att få summan av maten i rabatt.

Det är en bra rabatt för de som ändå tänkt åka till IKEA för att köpa lite heminredning och få en bit mat, men det är inget som kommer att bli en förlustaffär för IKEA.
Senast redigerad av DoktorNo 2022-08-09 kl. 22:12.
Citera
2022-08-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag har läst igenom sidan 2ggr nu och kan inte se problemet.
Vi dundrar in mostrar och farfar med alla 15 barn och barnbarn och snacksar i oss köttbullar för 999kr som jag betalar med mitt family kort på ett och samma kvitto.
Sen köper jag en ful lampa för 1000kr och då kostar den fula lampan bara 1kr i kassan när matkvittot scannas.
Utveckla gärna vart i mitt resonemang jag fallerar.

Du köper mat för 999;-
Du köper en lampa för 1000;-
Totalt har du handlar för 1999:-
När du kommer till kassan så drar IKEA av 999:- (för maten).
1999 - 999 = 1000:- som du betalar.

Lär man sig inte plus och minus i skolan nuförtiden?

PS! Maten som IKEA säljer till dig för 999 kr kostar c:a 100 kr för IKEA att producera.
Lampan som IKEA säljer till dig för 1000 kr, kostar 50 kr att producera.
Alltså gör IKEA en vinst på 850 kr på att du köper «gratis» mat hos de.
Senast redigerad av abracadabra1619 2022-08-09 kl. 22:44.
Citera
2022-08-09, 22:38
Medlem
Nu har jag läst länken och det ser ju jättebra ut. Tack ts! Brinn i helvetet ni som klagar på ts. Får ta med familjen och föräldrarna och skrapa ihop en nota på tusenlappen. Gratis är gott.
Citera
2022-08-09, 22:46
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det är ingen scam.
//SNIP//

Det är en bra rabatt för de som ändå tänkt åka till IKEA för att köpa lite heminredning och få en bit mat, men det är inget som kommer att bli en förlustaffär för IKEA.

Precis så.

(med den lilla brasklappen att man då skall äta deras mat som man egentligen hellre betalar för att slippa. Men har man barn vet man att man skall välja sina fighter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in