2022-08-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Nu var det ju Ryssland som angrep så uppenbarligen är kriget deras fel.

Vad är det med, ”So that we can fight Russia over there, and we don’t have to fight Russia here. ” du inte förstod?
Citera
2022-08-09, 20:24
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Uppgifterna om ett attackerat twitter tycks stämma in på hur plattformen (inte) reagerar för mig. Når förvisso fram men det efter ett långt tuggande.

Putin lovade ju domedagen om Krim attackeras. Så svaret var nog att göra en dos på Twitter:-)
Citera
2022-08-09, 20:24
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Läs citatet en gång till så kanske polletten trillar ner.

Har läst citatet en gång till. Och jag hittar exakt inga fel

Det är nu så. Lev med det. Kanske du har svårt att få poletter att trilla ner ?
Citera
2022-08-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det kan vi tacka Putin för. Det fattar väl även du?

Att du tycker ökad försäljning för military–industrial complex är något bra säger ganska mycket om dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Twitter verkar ligga nere f.k.
Ja så har det varit länge, i stort sett alla .com adresser ligger nere i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Har läst citatet en gång till. Och jag hittar exakt inga fel

Det är nu så. Lev med det. Kanske du har svårt att få poletter att trilla ner ?

Om du inte hittade några fel så kan ingen hjälpa dig.
Citera
2022-08-09, 20:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ryssland har enligt källor förlorat över 75.000 soldater. Flera 100 Ryska soldater varje dag dör. Alla fordon också som förstörs.

Ändå så läser man i princip överallt att Putin kan hålla på i flera år. Fortsätter det i den här takten så lär det inte bli mer än 1 år. Om Putin inte drar tillbaka sina styrkor och spelar överdrivet defensivt.

Frågan är hur många fordon de har kvar? Hur många stridsvagnar? Har för mig Putin har över 12 000 stridsvagnar. Över 1000 lär väl ha förintas nu?
Kanske detta kan ge en indikation om hur länge styrkorna räcker.
Studie: Ryska vapen är helt beroende av delar från väst
Vapnen som Ryssland använder för att kriga i Ukraina består till stor del av komponenter som producerats i Nordamerika, Europa och Asien. Det visar en ny rapport från den brittiska tankesmedjan Royal United Services Institute (Rusi), rapporterar Reuters och BBC.

Medarbetare hos Rusi har i flera månaders tid undersökt några av Rysslands mest avancerade vapensystem som Ukraina har kommit över. I 27 av vapnen eller vapensystemen upptäcktes minst 450 unika komponenter som har tillverkats utomlands.

Delarna kom främst från USA, men också från länder som Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Schweiz och Nederländerna.https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Det är bara att invänta tills det är kört för Rysslands folkrättsvidriga krig.
Citera
2022-08-09, 20:29
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Vad är det med, ”So that we can fight Russia over there, and we don’t have to fight Russia here. ” du inte förstod?

Det är nog du som inte förstår så jag skriver med stora bokstäver DET VAR RYSSLAND SOM ANGREP UKRAINA! Att sedan USA och andra demokratier stöder Ukrainas försvar är en annan sak.
Citera
2022-08-09, 20:29
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ja så har det varit länge, i stort sett alla .com adresser ligger nere i Ryssland.

Nej nej var inne Twitter nyss ca 15 min. Nu händer det grejor tror jag. Först gasen, elen och sedan resten
Citera
2022-08-09, 20:30
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Om du inte hittade några fel så kan ingen hjälpa dig.

Om du inte tål sanningen då är du blind,döv och efterbliven
Citera
2022-08-09, 20:31
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Praktiske filosofen Per Bauhn skräder inte orden om Amnestys pedantiska handboks-exercis i fråga om Ukraina:
https://www.svd.se/a/rEBmEe/per-bauhn-amnestys-kritik-ar-helt-verklighetsfranvand

Konsekvensen av AIs ståndpunkt blir att ett mindre land som överfalls av ett större skall avstå från rimliga åtgärder för att effektivt försvara sig, t.ex. gruppering i bebyggelse, medan aggressorn (dvs Ryssland) redan från början ignorerat folkrätten genom sin invasion, och i detta fall uppenbart utan urskillning attackerar stöder med civila, oavsett om där finns UAF-förband i närheten.
Så om någon anfaller din far så är det okej för dig att använda din bror som skydd? Intressant resonemang.
Citera
2022-08-09, 20:31
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Att du tycker ökad försäljning för military–industrial complex är något bra säger ganska mycket om dig.

Du är ju helt otrolig, hittar på vad som helst! Men du erkänner i alla fall att du är ryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in