2022-08-09, 17:53
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Har inte Ryssarna programmerat om sina s300 och s400 system så att det kan användas mot markmål?

Då borde ju ukraina kunna göra samma sak med sina s300 och då har dom väl räckvidd att slå till mot krim.
Ja det låter ju inte orimligt!

Oavsett vad som gjorde detta är det ju en rejäl framgång för Ukraina!
Citera
2022-08-09, 17:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jaha, ska Putin jämna Kiev med marken nu?

I sådana fall blir det med taktiska kärnvapen. Ryskt bombflyg kan skjutas ned. Jag tror tyvärr det enda Ryssland kan svara med nu är kärnvapen. Annars får de tona ned det och säga att de segrar och allt är enligt plan.
Citera
2022-08-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Kan du länka från andra sidor nån gång? Du verkar helt besatt av den där sidan

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/

Varsågod!
Citera
2022-08-09, 17:57
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I sådana fall blir det med taktiska kärnvapen. Ryskt bombflyg kan skjutas ned. Jag tror tyvärr det enda Ryssland kan svara med nu är kärnvapen. Annars får de tona ned det och säga att de segrar och allt är enligt plan.
Om det nu är en ukrainskt attack och ryssen har några kryssningsmissiler kvar, kommer de säkert nu att dra av dessa mot Kiev och andra mål.
Citera
2022-08-09, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Kan du länka från andra sidor nån gång? Du verkar helt besatt av den där sidan

Piss-zzerben får betalt varje gång som nån klickar. Det är ju därför han länkar.
Citera
2022-08-09, 17:59
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är ganska små explosioner på Krim i förhållande till fotona jag visade. 300m högre svampmoln med en nästan 10x så stor bas.

1.1. Tittar man på de dåliga närbilderna ser det ut som att 100kubikmeters bränsleförråd träffats eller fått en explosionsbrand (exempelvis ifall någon rökt vid en gasansamling). explosionsbranden har sedan spritts till några närliggande flygplan kanske via explosionen och kastat bränsle eller via framdragna kablar. Observera att bilderna är så dåliga att de kan vara fejk (som vanligt).

1. Varför blir du så förbannad över saken att skriver 20 radar?, vad är så provokativt med det?

2. Vad är det där för svammel, din nolla.

3. Låter mest som en massa ostrukturerat svammel, hörru du. Refuserade svenskar som inte kan något om militära saker, flyg eller annat tar vi med riktiga kredentialer med en stor nypa salt och skrattar åt er.

4. Färdiglfashbackat!
Lägg ner du gör dig bara mer till åtlöje!
Citera
2022-08-09, 17:59
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Har inte Ryssarna programmerat om sina s300 och s400 system så att det kan användas mot markmål?

Då borde ju ukraina kunna göra samma sak med sina s300 och då har dom väl räckvidd att slå till mot krim.
Jovisst.
Citera
2022-08-09, 18:01
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
UAF gömmer sig i ett sjukhus;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8267

◾ Ukrainian troops use a hospital as a deployment point.

Och i en förskola;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8270

◾ Ukrainian troops use primary school as deployment point.

Var det någon som sa Amnesty?

Jag är lite oklar över dessa regler, när jag gjorde lumpen grupperade vi ofta vår stab i en skola. Är ju perfekta lokaler om inte skolbarnen är där. Sen kunde ju hela problemet undvikas om ryssen låtit bli att angripa.
Citera
2022-08-09, 18:02
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det där är ganska små explosioner på Krim i förhållande till fotona jag visade. 300m högre svampmoln med en nästan 10x så stor bas.

1.1. Tittar man på de dåliga närbilderna ser det ut som att 100kubikmeters bränsleförråd träffats eller fått en explosionsbrand (exempelvis ifall någon rökt vid en gasansamling). explosionsbranden har sedan spritts till några närliggande flygplan kanske via explosionen och kastat bränsle eller via framdragna kablar. Observera att bilderna är så dåliga att de kan vara fejk (som vanligt).

1. Varför blir du så förbannad över saken att skriver 20 radar?, vad är så provokativt med det?

2. Vad är det där för svammel, din nolla.

3. Låter mest som en massa ostrukturerat svammel, hörru du. Refuserade svenskar som inte kan något om militära saker, flyg eller annat tar vi med riktiga kredentialer med en stor nypa salt och skrattar åt er.

4. Färdiglfashbackat!
Det är ett stort avstånd mellan de olika explosionerna.
Citera
2022-08-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag är lite oklar över dessa regler, när jag gjorde lumpen grupperade vi ofta vår stab i en skola. Är ju perfekta lokaler om inte skolbarnen är där. Sen kunde ju hela problemet undvikas om ryssen låtit bli att angripa.

Det är ett problem för det blir svårare för ryssen kunna anfalla.. ,🤷
Citera
2022-08-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryktas om att Ryss-fascisterna inför undantagstillstånd i Krim nu. Kan det stämma?

Verkar som Kerchbron är avstängd så det kan mycket väl stämma. Segt för den ryska logistiken att baser och lager kan slås ut överallt i Ukraina nu.
Citera
2022-08-09, 18:06
Avslutad
Nu får jag rätt, jag är den enda på flashback som propagerat för att Sverige ska gå in med 300 stridsfordon 90 och även att ukraina ska spränga skiten ur krim och in på ryskt land också.

Det är helt rätt väg att gå, som sagt nåde rysstroll och nato-troll har varit emot mig i debatten, men idag ser vi att det var det rätta valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in