2022-08-09, 13:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det har jag redan angett.
Hon påstår att 14 tusen civila har dödats av Ukraina i Donbaskriget trots att det var 3400 civila som dödades totalt av bägge sidor.
Hon påstår också att Ukraina skulle ha begått folkmord i Donbas trots att så inte har skett.

Oj sorry. Jag blandade ihop dig med an användare med typ liknande namn. Du har helt rätt. Beklagar.
Citera
2022-08-09, 13:35
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men gud vad hemskt att få köa för att komma in på H&M. Vi i den fria världen kan ivarjefall springa in och it på H&M som vi vill. Det är en otrolig bedrift av mänskligheten.

Ryssarna är ju så dåliga och skulle bli utslagna på tre dagar eller hur var det nu, så varför börjar man använda civila sköldar? Känns som en akt av desperation.

Tror du nog missade poängen här lite, gemene man i Ryssland vill leva som oss här i väst.

Det var väl tvärtom, det var Putins special operation som skulle bara ta tre dagar?
Var tycker du Ukrainas armé ska ställa sig, så att inte ryssarnas precisionsvapen missar?
Citera
2022-08-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Dum i huvudet är en underdrift!

Du får helt enkelt söka på mitt namn och vad jag skrivit i tråden tidigare. En idiot till som inte fattat vad det handlar om är inget jag vill befatta mig med.

Det är inte det urkainska folket som vill bli med i Nato, det är dom judiska krafter som styr landet, som vill det. Fattar man inte det så fattar man inte vilka som ligger bakom kuppen och varför. Nato är en krigsorganisation som förvandlat MÖ till en krutdurk, detta vet Putin om och handlar därefter. Det är tack vare Putin som MÖ i hög grad sluppit IS-wahhabiterna, det är bara Israel som fortfarande vill ha krig för sin bibliska dröm om ett Storisrael, och vet Putin också om. Relationerna mellan dom bägge länderna är ju minst sagt frostiga.

En majoritet av ukrainska folket ville gå med i NATO före Putins oprovocerade invasion.
Citera
2022-08-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Dags för lite goda nyheter tycker jag.

Reuters rapporterar att ryssarna plockar sönder flygplan på jakt efter reservdelar och ryska "turister" rotar i finska soppor på återvinningscentraler för att hitta mikrochips. Känns som om sanktionerna sitter som ett smäck i nyllet på den arga nallen.

Kommer rysk flygindustri minska kraftigt eller t o m haverera? Hur stor risk blir det är det med ryska flygkrasher framöver?

Borde vi stoppa ryska turistvisum?

Ja, detta är sannerligen roande och goda nyheter. Sammantaget med följande nyhet får humorfaktorn bedömas såsom hög i dag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GMgGM/putins-kock-lockar-soldater-till-rysslands-strid-mot-ukraina

Ja, Ryssland försöker alltså locka dömda mördare och rånare med att bli frisläppta från ryskt fängelse om de slåss för Ryssland. Som belöning utlovas bl a en gratis likkista. I inget annat land än Ryssland skulle vilken fånge som helst med självaktning tacka nej till ett erbjudande med just den "löneförmånen" men eftersom de ryska fångarna får förmodas vara svårt nedsupna finns det säkerligen några som kommer anta erbjudandet. Personligen skulle jag akta mig noga för en arbetsgivare som svävar på målet vad gäller arbetsuppgifterna men garanterar att jag kommer få en gratis likkista...

Så förutom Tiktok-bataljonen får vi nu snart också en Fonus-bataljon. Vi vet inte så mycket om dem än, förutom att deras förmodat enda ägodel i världen är en likkista
Citera
2022-08-09, 13:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du följer inte nyhetsrapporteringen? Kuppen var ytterligare ett sätt att sätta press på Ryssland, inte minst genom den etniska rensningen av människor som anklagas för att vara ryssvänliga, och inte bara i Donbass. Men även genom ett medlemskap i Nato, trots att Gorbachev blivit utlovad att när Warszawapakten försvann så skulle Nato inte utvidgas österut. Bland annat....
Missade du min fråga?
Jag testar igen:
På vilket sätt var maktskiftet i Ukraina en attack på Ryssland?
Det du beskriver är en intern Ukrainsk angelägenhet.
Eller har du en helt egen definition av ordet "attack"?!
Citera
2022-08-09, 13:41
Medlem
Citat:
Dum i huvudet är en underdrift!

Du får helt enkelt söka på mitt namn och vad jag skrivit i tråden tidigare. En idiot till som inte fattat vad det handlar om är inget jag vill befatta mig med.

Det är inte det urkainska folket som vill bli med i Nato, det är dom judiska krafter som styr landet, som vill det. Fattar man inte det så fattar man inte vilka som ligger bakom kuppen och varför. Nato är en krigsorganisation som förvandlat MÖ till en krutdurk, detta vet Putin om och handlar därefter. Det är tack vare Putin som MÖ i hög grad sluppit IS-wahhabiterna, det är bara Israel som fortfarande vill ha krig för sin bibliska dröm om ett Storisrael, och vet Putin också om. Relationerna mellan dom bägge länderna är ju minst sagt frostiga.
Varför skriver du som att du vet saker? Finns ingen här inne som följt tråden någotsånär som tar det du skriver på allvar. Du är en del av Putins propaganda maskin, allt du skriver får motsatt effekt. Nato eldar inte på ett skit i Mellanöstern det är dina onanifantasier. Nu ger du dessutom Putin cred för att Mellanöstern inte är fullständigt kaos, du älskar verkligen Putin
Citera
2022-08-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ukraina kritiseras starkt ifrån Amnesty vars observatörer påpekar att Ukraina använder sig av mänskliga sköldar och har avfyrningsplatser ibland civila bostadsområden och skolor osv,. Typ samma som Hamas i Gaza anklagas för att göra. Zelensky svarar med att anklaga Amnesty för att gå Rysslands ärenden. It's ok when we do it.
Amnesty är förövrigt utkastat ifrån ryssland. Moskvakontoret är stängt sedan länge.
När vaknade du? Ämnet AI är avhandlad i tråden för länge sedan och det tycks finnas koncensus över att rapporten är sponsrad av Ryssland.
Ta istället och lägg ner lite arbete på att beskriva Rysslands precisionsvapen, du brukar vara bra på sådant…
Citera
2022-08-09, 13:43
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om Ukraina kan förstöra alla ryska luftvärn; hur långt kan de ryska luftvärnen nå egentligen? Om de t.ex. är på den ryska sidan av gränsen hur långt in i Ukraina når de då?
På Wikipedia står det att S 300 har en maximal räckvidd av 15 mil men de har ju även förlorat diverse mobila radarstationer som ingår i ryssarnas luftförsvar.
Introduktionen av HARM roboten sänker hursomhelst ryssarna rejält.
Citera
2022-08-09, 13:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tror du nog missade poängen här lite, gemene man i Ryssland vill leva som oss här i väst.

Det var väl tvärtom, det var Putins special operation som skulle bara ta tre dagar?
Var tycker du Ukrainas armé ska ställa sig, så att inte ryssarnas precisionsvapen missar?
På vilket sätt lever de inte som i väst? Förutom H&M.
Lite mindre blattar där dock. Du tror de vill leva i Emiratet Sverige?

Kanske mitt i ett bostadsområde där människor rör sig är en illa plats om man vill skydda sin befolkning.
Fråga Hamas.
Citera
2022-08-09, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag står upp för det som är rätt.
Vet du inte att nazister har stort inflytande i Ukraina? Och att sionister ändå stöder Ukraina?
Det har du aldrig visat på FB, du stöder bara diktaturregimer och hyllar dem när de mördar sina landsmän. Du är en jävligt obehaglig person.
Citera
2022-08-09, 13:46
Medlem
donald12s avatar
Citat:
På vilket sätt lever de inte som i väst? Förutom H&M.
Lite mindre blattar där dock. Du tror de vill leva i Emiratet Sverige?

Kanske mitt i ett bostadsområde där människor rör sig är en illa plats om man vill skydda sin befolkning.
Fråga Hamas.

Nja, finns ju väldigt mycket muslimer i ryZZland. Mest i Europa typ och ökar väldigt fort. ryZZland kommer bli som Iran.....
Citera
2022-08-09, 13:48
Medlem
Vad tror vi, kan USA redan skickat 300km missiler till Ukraina? Då är det ännu jävligare för Ryssarna om HIMARS står betydligt längre bort från frontlinjen än de redan gjort. Även om de stod utom räckhåll för Ryssarna så skulle detta ställa till det ännu mera.. En fundering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in