2022-08-09, 12:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Ok, så nu är FN's siffror inkorrekta helt plötsligt? Du är helt jävla otrolig på ett negativt sätt ska du veta men det är också skälet till att du lägger så mycket tid på det här forumet. Du provocerar och troligen njuter lite av det med.

Jag brukar sällan säga gå till påhopp på forumet men vissa går över gränsen. Du är en idiot.

Till alla andra;. Ser ni vad vilka fullständiga idioter som finns på forumet?

Idioten påstår i ena meningen att Alina har aldrig sagt att 14000 civila har dödats av Ukraina. Sedan när man bevisar det så säger mongot att FN ljuger. Mongot kan aldrig bevisa att FN ljuger.
Och så är du där med dina negativa implikationer mot min person, igen!!??!! Har du inget med lite bärighet att posta?

Du försöker göra en oxe av en buljongtärning! Lipp har missförstått FNs uppgifter och missbrukat dom, så tillvida kan jag medge hennes fel. Men som du påstår, att hon ljugit, håller ungefär samma låga standard som övrig info du postat. Allt annat Lipp, helt korrekt och faktabaserat, rapporterat om, bortser du ifrån. Kan du med handen på hjärtat påstå att du är trovärdig? Lika stupida är dina yranden om att jag kör med personangrepp, när det i verkligheten är jag som mest hela tiden blir utsatt för personliga påhopp. Ibland svarar jag med samma mynt och kallar en spade för spade.

Men all annan propaganda som du glatt, utan källkritik förmedlar vidare, den analyserar du aldrig lika djupt som nu? Varför? Oligarkmedia ljuger ju konstant och hela tiden, utan att du ens reflekterar över det! Vem f- tror du att du är? Du sitter här och försöker briljera genom att smutskasta både mig och och Lipp och alla andra som försöker sprida sanningen om det folkmord som Ukraina håller på med sedan 2014.

Ukraina har redan förlorat kriget militärt, trots västmedias försök att hålla liv i ett falsifierat narrativ. Capisce?

Som avslutning en liten påminnelse om att Ukraina mördar civila:

https://t.me/Russkyship/3704

Skärp dig, din lilla pajas! Kom med nåt matnyttigt, men det klarar du bevisligen inte av, och hemfaller åt ad hominem, precis som du gör med Alina Lipp. Fegis!

Och jo, jag HAR redan bevisat att FN INTE är ett pålitligt organ, men det nonchalerar du och låtsas som det inte hänt. Vad har FN gjort för det palestinska folket? Vad har de överhuvudtaget gjort för att stoppa judendomens planer på ett Storisrael i MÖ. Vad gjorde åt USAs bombningar i Syrien och har FN försökt stoppa Israels bombningar av Syrien till denna dag? Och du kallar mig mongo?
Citera
2022-08-09, 12:11
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Varför skickar man inte bara 5,000 tanks, 15,000 howitzers, 5 miljoner pansarskott, 20 miljoner ak 5r, 300 HIMARS så att Ukraina vinner kriget?
Det borde vara enkelt ju!
Vapnen skickas i en takt som är rimlig att hantera. Att såna mängder på en gång är ju knappast görligt.
Begriper du inte det?

Nato har lovat att ryssen inte får vinna det här kriget och så kommer det att bli…..
Citera
2022-08-09, 12:12
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför kan man inte kritisera Ukraina för att Ryssland är värre?
För att förövaren/inkräktaren är Ryssland och offret Ukraina.
Kritisera gärna Ukraina men om du bortser från förövaren blir du inget annat än en simpel mördarkramare.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-09 kl. 12:18.
Citera
2022-08-09, 12:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Om nu Putin gör slag i saken och använder sig av kärnvapen som han lovat.
Har inte omvärlden då rätt att svara med samma mynt (kopek)?
Putin är inte i krig med omvärlden. Det är i Ukraina som striderna sker.
Citera
2022-08-09, 12:15
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, nivån på rysstrollen är så låg att man häpnar.
Arroganta jubelidioter som saknar självinsikt. "Hahahaha" argument och judeskräck vart de än vänder huvudet. I trollmanualen står det säkert som sista argument att förstöra diskussionen genom att använda tramsa.

Jag får fortfarande inte ihop det alla rikets alla idiotnazister har gjort gemensam sak med vanliga rysstroll för att denazifiera judestaten Ukraina.
Men lilla gubben, har du fått ont i stortån?

Men nån vettig information kunde du inte bistå debatten med? Dumhetens tidevarv har trollat bort vett och sans. Att Ukraina mördat civila sedan 2014 har tydligen gått dig helt förbi.
Citera
2022-08-09, 12:16
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Putin är inte i krig med omvärlden. Det är i Ukraina som striderna sker.

Ja, det är därför den fria världen inte kan göra så mycket åt saken. Mer än att hjälpa till med mat och vapen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-ar-beredd-att-anvanda-karnvapen
Citera
2022-08-09, 12:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Kanske för att det är Ryssland som attackerat Ukraina? Förstår du inte skillnaden mellan en angripare och försvarare?
Citera
2022-08-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

Men nån vettig information kunde du inte bistå debatten med? Dumhetens tidevarv har trollat bort vett och sans. Att Ukraina mördat civila sedan 2014 har tydligen gått dig helt förbi.

Du menar ryska soldater och ryska terrorister. döda civilias blod är ju på på ryska händer.
Citera
2022-08-09, 12:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

Nämen tog du åt dig ditt lilla nassefnask?

Att Ryssland trackasserat Ukraina sedan 2014 och satt igång ett inbördeskrig med många döda civila är välkänt. Klantryssen sköt tom ner ett civilt flygplan med en massa holländska semesterfirare.

Att skapa ett fungerande och blomstrande samhälle klarar inte klantryssen och nu vill de exportera sitt kaos västerut i Europa. Nej tack.
Citera
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jaha, då har du kollat dåligt. Israel lämnade Gazaremsan helt 2005 och sedan dess har Hamas initierat flera attacker på Israel med raketregn, senast nu i dagarna. Det är just i Gaza som Hamas har blivit anklagade för att använda mänskliga sköldar för att attackera Israel.

Ukraina har inte attackerat Ryssland och tvingas försvara sig där de blir anfallna, d v s i sina städer så Amnestys kritik är absurd.

Varför då? Det är Rysslands modus operandi att köpa upp enskilda individer som ska gå deras ärenden och sprida deras propaganda.
Vad har judar i Palestina att göra överhuvudtaget, din Shabboz Gojim? Området har varit befolkat i tio tusen år, alltså cirka 7000 år innan någon megaloman hittade på det som idag kallas judendom.

På samma sätt som judar behanldar de rättmätiga ägarna till Palestina, så behandlar Ukraina sin egen befolkning, fast med mer IS-liknande metoder.

Jo, Ukraina har har använts för att attackera Ryssland, minst sedan kuppen 2014. Du måste ha sovit dom sista åtta åren. Man försökte sig på en kupp redan 2004, har du missat den också?

https://www.antiwar.com/blog/2004/11/28/the-ukraine-coup/
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Den har jag aldrig någonsin påstått.

Men att det finns de som nu högljutt kritiserar Ukraina när hela kriget har varit fullt av liknande incidenter är det jag opponerar mig emot.

Precis som du nyss gjorde att du tyckte att Ukraina inte borde skjuta mot kärnkraftverket bör man ljuda lika högt att Ryssland bör inte skjuta på sjukhus och skolor. Annars blir det en form av hyckleri.

För egen del så tycker jag givetvis att Ukraina inte borde gruppera nära civila områden men jag har mer förståelse för att en försvarande mindre armé gör det än när Rysslands anfallande stora armé gör det.
Citera
2022-08-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Inget som helst svårt att förstå att regler gäller för båda parter. Men det blir ju svårigheter när ett land i lönndom planerar ett brutalt olagligt krig mot sitt grannland samt sedan anfaller detta och begår oerhört vidriga och omfattande krigsbrott. Det försvarande landet är då i ett rejält underläge minst sagt. Försvaret kan då i vissa fall ske på ett sätt som inte blev helt optimalt. Men även under dessa omständigheter kan det försvarande landet kritiseras. Dock ska det ske på ett sakligt och korrekt vis samt inte på sådant sätt att den anfallande mördarregimen kan använda kritiken som propaganda.

Den rapport som Amnesty nyss la fram om Ukrainas försvar, vilken lett till såväl rabalder som att Amnesty självdevalverat sitt eget värde som organisation, var ogenomtänkt och inkompetent. Gissningsvis får Amnesty (med rätta) lida för detta i form av uteblivet ekonomiskt stöd samt att deras ord inte kommer väga lika tungt i framtiden. De är nu avslöjade som bitvis inkompetenta och politiska vilket är bra. Lika bra man ser organisationen såsom den verkligen är.

Amnesty borde ha haft mer kompetenta medarbetare som insåg att det fanns två moment att beakta: VAD som redovisas och HUR det redovisas. Att baka in informationen om brister i Ukrainas försvar i ytterligare en rapport om Rysslands olagliga krig/ otaliga krigsbrott hade inte Putin kunnat hänvisa till som stöd för sina vidrigheter. Men nu gav man ut en enskild rapport och på en sekund plockades den upp av ryssorcherna. Så nu understödjer Amnesty de facto krigsbrottslingarna Ryssland. Att Amnesty inte återkallat sin rapport för korrigering och bearbetning är en skam. Och denna skam växer för varje dag man inte aktivt agerar för att korrigera sitt misstag. Rapporten finns på Amnestys hemsida och lyser som en finne i pannan (eller från Putins perspektiv: som en diamant...)Hur en organisation som säger sig arbeta för mänskliga rättigheter kan svika det oskyldigt anfallna landet Ukraina på detta vis är obegripligt.

Ja, Amnesty agerade dumt. Egentligen borde det vara enkelt när man ger ut rapporter om övergrepp eller krigsbrott. Man begränsar sig till två olika av rapporter:
- Granskningar av enskilda begränsade händelser/incidenter
- Större rapporter där alla inblandade parternas agerande granskas så att det tydligt går att värdera och ta ställning. Då kan ingen säga att rapporten bevisar att motparten "minsann har begått en massa brott" eftersom all kritik av den egna sidan finns i samma rapport. Så alla kan läsa typ: "part A har begått 27 allvarliga övergrepp och part B har gjort sig skyldiga till 44 övergrepp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in