2022-08-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Slåss för Ukraina, eller bli misshandlad av väpnade soldater;

https://t.me/asbmil/3764

Nothing unusual, in the city of Nikolaev there is a military registration and enlistment office where people can freely sign up for military service to fight against Russia. These people are reportedly patriotically signing up and take up arms against Russia. That’s what Arestovich will tell you, anyway.

Here’s the Conventional way of mobilization in Ukraine.

Eftersom ingen vettig klickar på de obskyra rysslänkar du och andra rysstroll sprider i tråden får man gissa vad länken innehåller. Gissar att du tycker att det är taskigt att Ukraina kräver av sina medborgare att de försvarar sitt land nu då det är krig? Får då meddela att dessvärre gäller samma sak i Sverige. Till och med du är tvingad att, på de sätt du kan, hjälpa till.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/varnplikt/totalforsvarsplikt/

Eftersom du framstår som en genuint feg landsförrädare skulle du gissningsvis få enklare sysslor ifall vårt land blev angripet. Kanske latringrävare? Det tror jag skulle vara en utmärkt placering för dig. Den typ av verksamhet du nu ägnar dig åt, att heja på fienden, skulle garanterat ge dig fängelsestraff i händelse av att Sverige var i krig.

I övrigt börjar det nu kännas som tiden innan Sovjet föll. Nästan ingen förutsåg fallet, men efteråt undrade många varför man inte sett. Tecknen var rätt tydliga. Egentligen, om man använder sunt förnuft, kan inte ett så pass inkompetent, försupet och genomkorrumperat land som Ryssland ha någon livskraft i längden. Om man dessutom gjort sig till fiende med hela den fria världen så ligger man rätt pyrt till. Får i detta sammanhang citera Rysslandkännaren Martin Kragh (författare till den fantastiska boken "Det fallna imperiet"):

"– Historiskt har det funnits ledare som varit otroligt mycket mäktigare och mer intelligenta än Putin som har försökt samma sak, och de har misslyckats. Putin har på många sätt förlorat Ukraina. Hans mål nu är att krossa den ukrainska statens möjlighet att överleva. Men han har också i den processen underminerat hela basen för den ryska staten och den ryska befolkningens framtid."

Kragh avslutar sin bok med tanken att inget är för evigt, ett nytt (bättre) Ryssland kan vänta bakom hörnet fortare än man tror. Det vore bra nyheter för Ukraina och alla oss andra.

Viktigt nu är att den fria världen inte på något sätt låter sig luras av eventuella ryska förslag till fredsavtal innebärande att Putinregimen sitter kvar. Det finns ingen varaktig fred att nå för vare sig Ukraina eller omvärlden så länge Putinregimen, eller någon som när samma tankegångar, är kvar vid makten i Ryssland. Det "sjuka" i Ryssland med detta storhetsvansinne som nu öppet visats då masken fallit är ett hot mot omvärlden. Ger man upp i förtid med ett lockande (tillfälligt) fredsavtal samtidigt som Putin sitter kvar, då bara förlänger vi eländet. Putin kommer ALDRIG ge upp sitt sjuka slutmål. Han skulle bara bida sin tid, slicka såren och återuppbygga de trupper/ material han nu förlorat i Ukraina. Ryssland ska ut ur HELA Ukraina (d v s även Krim) och sanktionerna ska kvarstå tills Ryssland bett om ursäkt, tagit fullt ansvar för alla krigsbrott samt betalat skadestånd för sitt vidriga krig.
Citera
2022-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Riktigt bra deal! Delta i Putins krig och få en gratis likkista! Nu vänder det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GMgGM/putins-kock-lockar-soldater-till-rysslands-strid-mot-ukraina

Ja, jag läste det nyss. Helt sjukt. Putin måste verkligen vara desperat vad gäller krigssituationen samtidigt som han är livrädd för vad en allmän mobilisering skulle kunna leda till.
Citera
2022-08-09, 10:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är ju fint att du står upp mot rasism. Men hur ser du på det faktum att du är på samma sida som ett gäng antisemiter? Rimmar ju ganska dåligt med ditt behjärtansvärda kämpande för den goda saken?
Jag står upp för det som är rätt.
Vet du inte att nazister har stort inflytande i Ukraina? Och att sionister ändå stöder Ukraina?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så Ryssland litar inte alls på Amnesty och slänger ut dem, men när de kritiserar Ukraina ska det tas på allvar!
Ungefär så?
Nej. Men att anklaga dem för att gå rysslands ärenden är befängt. Då de har kritiserat ryssarna redan som slängde ut dom ifrån landet till slut.
Får ingen kritisera Ukraina menar du oavsett vad de gör?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sist jag kollade så har Israel ockuperat stora delar av palestiniernas land och bedrivit special operations i decennier.

Tid att flytta fokus eller är du i fel tråd?
Citera
2022-08-09, 10:45
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vet du inte att nazister har stort inflytande i Ukraina? Och att sionister ändå stöder Ukraina?

Nej det vet jag inte men du kanske har några bevis eller så?
Men varför är då inte trådens antisemiter på Ukrainas sida?
Citera
2022-08-09, 10:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Rasister? Hör ryssarna till en annan ras än oss?

Homo sapiens orchius?
Hur förklarar du rysshatet då? Vad handlar det om? Att Ryssland har stora naturtillgångar som USA vill åt?
USA har haft många fiender som hatats därför att de inte lyder USA och inte bjuder på sin olja eller vad det nu är.
Citera
2022-08-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Verkar mer eller mindre bekräftat nu av Pentagon att de levererat HARM till Ukraina.
https://twitter.com/MrKovalenko/status/1556820323970027520

Troligen har man modifierat ukrainska flygplan att skjuta dem i ett speciellt läge som flygplanen är kapabla till.
https://twitter.com/noclador/status/1556751670402596865

Ja jag har nog fel mycket spännande om dom har harm nu 👍
Citera
2022-08-09, 10:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Tid att flytta fokus eller är du i fel tråd?
Runka vidare du och några civila sköldar hit eller dit spelar väl ingen roll.
Dör det Ukrainska barn för att Ukraina använder deras dagis som avfyrningsramp så är det ju Putins fel.
Citera
2022-08-09, 10:47
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det låter ju inte speciellt logiskt?
Är det nåt du läst på Bitchute?
Citera
2022-08-09, 10:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Sist jag kollade så har Israel ockuperat stora delar av palestiniernas land och bedrivit special operations i decennier.
Jaha, då har du kollat dåligt. Israel lämnade Gazaremsan helt 2005 och sedan dess har Hamas initierat flera attacker på Israel med raketregn, senast nu i dagarna. Det är just i Gaza som Hamas har blivit anklagade för att använda mänskliga sköldar för att attackera Israel.

Ukraina har inte attackerat Ryssland och tvingas försvara sig där de blir anfallna, d v s i sina städer så Amnestys kritik är absurd.

Citat:
Nej. Men att anklaga dem för att gå rysslands ärenden är befängt. Då de har kritiserat ryssarna redan som slängde ut dom ifrån landet till slut.
Får ingen kritisera Ukraina menar du oavsett vad de gör?

Varför då? Det är Rysslands modus operandi att köpa upp enskilda individer som ska gå deras ärenden och sprida deras propaganda.
Citera
2022-08-09, 10:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nej det vet jag inte men du kanske har några bevis eller så?
Men varför är då inte trådens antisemiter på Ukrainas sida?
Jag vill inte peka ut några skribenter här.

Kriget handlar inte om etnicitet eller religion.
Det handlar om USAs tillbakagång som supermakt. Men de har valt helt fel väg vid att behålla sin ställning. De ville isolera Ryssland, men nu blir Väst isolerat istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in