2022-08-09, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om uppgiften stämmer att Ukraina styrkor återtagit Dovhenke så står man bara 20 kilometer ifrån Izium.

Jag såg att det är ren slakt nu. Ryssland har förlorat 300 bögfascister sista dygnet. Förstå vad detta innebär att ha så stora förluster även om man minskar ned dom så måste man ta hänsyn till den undermåliga bögryska militärsjukvården.

Detta är ohållbart.

Dom är förjävls kassa, Ryzzarna.

Nu är det ju uppenbart att ingenting på marken fungerar för dom.

Släpper kontrollen över en by som dom intog för flera månader sedan - i princip utan strid. Låter ukrainarna slakta deras soldater, utan motstånd.

Nä. Nu måste det snart rulla några huvuden. För inte kan väl Putin acceptera det här?
Citera
2022-08-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hahahaha!!! Och så länkar du själv till en källa som är helt oberoende??

Så inkompetent att man undrar om du ens kan cykla.
Så du menar ej att FN är oberoende?
Citera
2022-08-09, 09:19
Medlem
Video från 2019, Zelensky erkänner redan då att han planerade krig och inte fred med Donbass!

11 Oct 2019
Zelensky: "From this day we will have a military state. We will go to war. Our army is ready. We will wage war on Donbass. With this war, with our army, we will take back our territories."
https://twitter.com/theLemniscat/status/1542805929174892546

Istället har hans krig gjort att Ukraina förlorat typ 30% av landet! Vilket misslyckande!
Citera
2022-08-09, 09:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej, jag byter inte fokus. Och har heller aldrig påstått att FN skriver att civila förluster uppgår till 14000. Men en sak du glömmer är att kolla upp vilka källor som säger vad. Men det vågar du väl inte.
Ok, har du inte skrivit det?

Grundpåståendet var att Alina Lipp skrivit att 14000 civila har mördats i Donbass.

Citat:
Exakt vad ljuger Alina Lipp om? För att hon använder siffran 14000, som de facto kommer från FN?

Citat:
Tyvärr går det inte att titta på klippet, vilket också står i texten. Så det håller inte för en kritisk granskning.

Sedan hänvisar du till en polisiär källa, och deras presstjänst(!) där det inte står ett jota om Lipp. Bara att man vill bekämpa näthat. Så bekvämt att skylla på hat när någon avslöjar sanningen.

Det går inte heller att se Tiktok-klippet. Och om hon verkligen säger det du påstår, hjur vet du att hon inte tvingast, eller mot betalning säger dte någon begär?

Du är tyvärr mer än lovligt korkad. Du försöker leka nån slags påläst och källkritisk akademiker, men allt du komme rmed är antingen fejkat och/eller från ukrainska källor. Du borde f- ta mig skämmas ögonen ur dig. Och varken du eller någon annan här har kunnat vederlägga min ifnormation. I stället blir det ryggdunk och personangrepp.
Ok, Vi släpper denna. Orkar inte käfta då det inte ger något. Hade du sett informationen när länkarna fortfarande var aktuella så hade du fortfarande inte låtsas förstå.

Jag tror tyvärr att du inte riktigt begriper hur du själv framställer dig på forumet. Tror du att någon normal användare läser på forumet och ser att "Oohh Blizzarking vet precis vad han pratar om", när du använder påhopp i var och varannan mening och käftar emot med alla. Självinsikt saknas helt.
Senast redigerad av Conception 2022-08-09 kl. 09:22.
Citera
2022-08-09, 09:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Hahahaha, vilken världsfrånvänd analys. Konstigt att dom barbariska ryssarna tillåter denna trafik? Naturligtvis är CNNs reportage ett klantigt försök att propagera mot Ryssland. Vi har ju sett hur man skyller alla Ukrainas misstag, såväl som överlagda mordförsök mot civilbefolkningen, på Ryssland, fastän alla, säger ALLA, bevis pekar på att Ukraina håller på med en etnisk rensning. Kramatorsk, Buthca och nu senast kärnkraftverket i Zaporozhye, som förstås beskjuts av Ukraina, inte Ryssland - vilket är så himla korkat att det är hårresande att ni överhuvudtaget försöker få folk att tro på det:

https://swentr.site/news/560434-nuclear-plant-suicidal-attacks/
Jag gör ingen analys denna gång. Jag redogör för vad som sägs i reportaget.
Citera
2022-08-09, 09:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, har du inte skrivit det?

Grundpåståendet var att Alina Lipp skrivit att 14000 civila har mördats i Donbass.

Ok, Vi släpper denna. Orkar inte käfta då det inte ger något. Hade du sett informationen när länkarna fortfarande var aktuella så hade du fortfarande inte låtsas förstå.
Bra att du inser när du förlorat. Du har nämligen bara påstått att Lipp sagt det, men aldrig bevisat det. Och varför lägga ord i min mun jag aldrig uttalat, eller tillföra min person åsikter jag aldrig dryftat? Skärp dig och håll dig till verifierad fakta, låtsasakademiker där.
Citera
2022-08-09, 09:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag gör ingen analys denna gång. Jag redogör för vad som sägs i reportaget.
Ja, ursäkta. Jag misstog din åsikt för en analys. Så dumt av mig.
Citera
2022-08-09, 09:34
Bannlyst
Citat:
Det beror på att judar försöker spela på bägge planhalvorna. Så har det varit genom tiderna, någon jude säger si och en annan så. På så sätt framställer dom sig som objektiva, men kollektivt så står majoriteten av alla judar på Ukrainas sida.

Överrabbinen Pinchas Goldschmitt t.ex. har har flytt Ryssland till förmån för Israel med ett uttalande om att judar nu lever farligt i Ryssland. Samma Goldschmitt har även påstått att muslimer är judarnas allierade. Bägge uttalandena är förstås inget annant än propaganda som gynnar judiska intressen enligt principen "if it's good, it's good for the Jews."

https://www.timesofisrael.com/moscow-israeli-mercenaries-fighting-with-far-right-ukrainian-unit/

Judar vet att Ukraina är gamla Khazaria och har en historia där sedan 700-talet:

http://khazaria.com/

Hoppas mitt svar var till hjälp.

Dom är förjävliga, dom där judarna.

Nästlar sig in överallt. Äger varenda tidning i väst. Varenda nyhetsstation. Kontrollerar Wall street. Äger aktiemajoriteten i alla framgångsrika företag. Skär guld med täljkniv.

Samtidigt som de efterblivna bög-ryzzarna och piss-zerberna storögt tittar på och lätt snyftande undrar varför ingen enda ryzz eller zerb är framgångsrik. Varför ingen i hela världen tar er på allvar.

När någon lite försynt påpekar att ingen vill ha någonting som tillverkas i Ryzzland så kommer USA-kortet fram;

”-Ahmen, USA då, dom invaderade Irak och Libyen!”

Jaha. Men fortfarande finns det ingenting som tillverkas i ryzzland som nån vill ha.
Citera
2022-08-09, 09:35
Medlem
Reimers avatar
Röda Arméns rekryteringskontor lär få jobba, c:a 300 orcher skickades till helvetet igår vilket ger oss en total på c:a 42640, bra jobbat ,av UAF.

Materielförlusterna var hyfsade, inget speciellt som sticker ut.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=375957001383425&set=a.234922835486843
Citera
2022-08-09, 09:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Bra att du inser när du förlorat. Du har nämligen bara påstått att Lipp sagt det, men aldrig bevisat det.
Här är beviset.

http://www.youtube.com/watch?v=fDYo8-vcgiQ&t=0m46s
Citera
2022-08-09, 09:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Som juden Saul Alinsky sa "Accuse your enemy of what you yourself are doing."

När Zelensky och hans Twitterbrigader/MSM skriker om terror från Ryssarna så döljer de bara sina brott.

- Ukraina bombar civila mål i Donbass.

"NEJ, Ryssarna bombar sig själva!"

- Ukraina försöker spränga kärnkraftsreaktorn.

"NEJ! Ryssarna försöker spränga sig själva i luften även om de bara kan trycka på en knapp för att få samma effekt, de är barbarer!"

Clown värld
Precis så är det!

Notera även hur Ukrainas apologeter alltdi undviker information som vederlägger deras uttalanden.

The Saker skriver:

"This article provides an overview into a deeply disturbing trend in Ukraine, one that started in 2014, that has accelerated and intensified since 24 February 2022. Extrajudicial killings, harassment, arbitrary detentions by men in camouflaged uniforms, beatings and disappearances continue to take place on a regular basis in Ukraine. Most of the detentions and disappearances are often carried out by the Ukrainian Security service, (SBU), under a sweeping repression."

Samt noterar att våldet ökar mot dom som:

publicly supported the Minsk Agreements,
are against “de-communisation”,
highlight human rights abuses,
advocated for a settlement of the conflict in Donbass,
are deemed to be “pro-Russian”.
Church representatives and clergy;
For reading the news in Russia.

https://thesaker.is/a-disturbing-trend-in-the-ukraine/
Citera
2022-08-09, 09:37
Avslutad
Citat:
Det beror på att judar försöker spela på bägge planhalvorna. Så har det varit genom tiderna, någon jude säger si och en annan så. På så sätt framställer dom sig som objektiva, men kollektivt så står majoriteten av alla judar på Ukrainas sida.

Överrabbinen Pinchas Goldschmitt t.ex. har har flytt Ryssland till förmån för Israel med ett uttalande om att judar nu lever farligt i Ryssland. Samma Goldschmitt har även påstått att muslimer är judarnas allierade. Bägge uttalandena är förstås inget annant än propaganda som gynnar judiska intressen enligt principen "if it's good, it's good for the Jews."

https://www.timesofisrael.com/moscow-israeli-mercenaries-fighting-with-far-right-ukrainian-unit/

Judar vet att Ukraina är gamla Khazaria och har en historia där sedan 700-talet:

http://khazaria.com/

Hoppas mitt svar var till hjälp.

Haha konspirationsnazzarna to the rescue. Du kanske kan svara på hur Rysslands invasion av ett grannland är ett slag mot den judiska världskonspirationen? Jag vill ha bifogat hur Putin specifikt säger att det är mot ZOG han krigar. Obskyra konspirationssajter och allmänna galningar med egna källarfantasier kommer diskvalificeras som källa och äga ungefär samma relevans som Kreml själva.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in