2022-08-08, 23:13
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Låter bra. Gör Europa ännu fattigare! Ta bort turisterna. Öka priserna på allt.

Man kunde tro att det är vi som krigar när vi straffas så hårt hela tiden...

Vem är fattig? vi lever i överflöd av pengar.
Citera
2022-08-08, 23:14
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Här finner du karta över var verket finns. Det tar sitt kylvatten från Dnepr:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zaporizhzhia_Nuclear_Power_Plant

Sedan kan du kolla på liveuamap.com var vsttenledningen till Krim går. Den är utmärkt i blått. Det mesta är en grävd kanal.

Även Odessa är i farozonen här.

Googla toxiciteten mellan Cesium (Tjernobyl) och Uran 237 som Zaporizhzhia använder i eventuella utsläpp i vattendrag
Senast redigerad av Opaque 2022-08-08 kl. 23:16.
Citera
2022-08-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Påtal om HIMARS, exakt hur många pjäser får dem? Hittar inget antal, 2st? 20st?

Eller som sist, runt 60st?

Undrar hur många HIMARS robotar UAF kommer blossa av mot broar (som fortfarande står) denna gången lmao..

Ukraina, borde du ha förstått vid det här laget, bränner inte av ammunition planlöst, dom identifierar ett mål som dom sedan slår ut, något helt annat än ryssarna som skickar iväg mängder, men precisionen saknas totalt, m.a.o. random.
Citera
2022-08-08, 23:21
Medlem
Citat:
Undrar varför..

Ukraina är inne på sin 5te eller 6te? Sänkte och höjde åldern på "män" som inte får lämna landet (för de skall dö för demokrati) till 16-65 (från 18-60).

Till och med kvinnor kallas tvingas till fronten nu lmao.

Men visst, alla nya vapen kommer ge UAF vinsten, de kan ju lokalisera och fyra av utan bemanning (i film) säkert.
Vad är felet med att kvinnor slåss för sitt land, lär ju inte bli mindre skada av ett vapen för att det är en kvinna som sköter det eller en 60-åring för den delen
Citera
2022-08-08, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det där har att göra med ickespridnings och nedrustningsavtal, USA tillåter inte ryssarna att inspektera deras anläggningar och nu i dagarna nekade Ryssland USA, politik alltså mellan dessa två. Wilderäng har inte koll på någonting så du bör nog söka bättre källor. Det är väl han som upprätthåller din hysteri och okunnighet vad det gäller kriget i Ukraina kan man tänka sig. Skulle det verkligen gå illa för Ryssland har man trupper i öst att slänga in och man kan även mobilisera landet. Det alltså ingen som helst möjlighet att Ryssarna förlorar i Ukraina annat än att fler länder ger sig in i markstrider eller att NATO gör det gemensamt. Men det förlänger bara kriget ännu mer och NATO-länderna får ett skamfullt nederlag då ammunition, bränsle och vapen försvinner och inte kan ersättas eftersom vi inte har någon stor vapenproduktion. Nu går det inte illa för Ryssland och dom kan hålla på med sin speciella operation till låg kostnad (om vi jämför med mobilisering).

Om du lovar att du inte berättar för någon kan jag informera dig om att den svenska försvars- och vapenindustrin, förmodligen hela den europeiska och amerikanska också, går på högvarv sedan, ja typ 5 månader sedan, för att bygga kapacitet.

Eller är du så jävla pantad att du tror att dom bara sitter på arslet och låter den här stekta sparven flyga förbi?

Det här är rena rama högvinsten för dom företag som verkar inom sektorn, dom har naturligtvis tagit fram miniräknaren och kommit fram till hur mycket pengar som respektive land slanta upp för att både fylla upp de behov som uppstår när vi skickar vapen till Ukraina, men också för flera länders höjda försvarsanslag.

Både FM och FMV har varit ute och sonderat terrängen hos sina huvudleverantörer.
Citera
2022-08-08, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vad är felet med att kvinnor slåss för sitt land, lär ju inte bli mindre skada av ett vapen för att det är en kvinna som sköter det eller en 60-åring för den delen

Om man är Ryzz eller Zerb så är det väldigt "pinsamt" - närmast kränkande - att få skallen bortskjuten av en kvinna. Eller en transa.

En bög, däremot, det går bra.

Därav denna förorättade ton, att Ukrainarna tänker skicka kvinnor till fronten!

Butt hurt!
Citera
2022-08-08, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Googla toxiciteten mellan Cesium (Tjernobyl) och Uran 237 som Zaporizhzhia använder i eventuella utsläpp i vattendrag

Lite off-topic men det där får du nog utveckla...
Citera
2022-08-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag antar att debatten är över eftersom allt du har att komma med är hysteriska bögskrik.

2. Boken jag hänvisade till var förövrigt det svenska reglementet "Soldaten i fält" och inte något fantasiverk. Det är den svenska implementeringen av det som även ska gälla i Ukraina kriget och implementeras av Ukrainas militärer och politiker på Ukrainskt vis.

2.1. Eftersom Ryssland nu vinner kriget över er pajaser är det dessutom Ryssland som kommer att avgöra ifall reglerna följts eller ej.

3. Färdigflashbackat!
1. Ja, jag antar att debatten är över eftersom att den aldrig riktigt startade. Men om du vill ha dig en liten överraskning driven utav att par duracelles så är jag din ödmjuka servitris. Om du vill få din egen hals serverad på valfritt vis också. Föredrar du den halstrad, rökt eller måhända sous vide? Oavsett vilket, som den mästare du är skall du bli serverad . Förövrigt dog den såkallade debatten redan innan du påkallade hundratals punkter utav smörja som endast skulle passa en eller annan idiot så som dig självt. Att du TROR att det är du som sätter regler eller har rätt att förneka andra till talan är exakt den anledningen jag inbjuder DIG till en grillfest här. Jag bjuder på transportmedel också, så hesitera inte pågrund utav din inbyggda misstänksamhet till allt som inte är likadant som på ditt skithus, ok. Jag lovar att möta dig i dörren med en öppenhjärtlig kram. Om du hör viskningen så är det bara vinden själv som sade - tack för att du medverkar till festen, och din strupe skall självklart bli hanterad utefter den muskulära massan du byggt upp genom åren utav skitsnack. Vill du ha en address måhända?....Grillen är redo, så bara "give it a go" aight. Du är så välkommen på vår gåsamiddag
2. De böckerna du hänvisar till är helt ovidkommande EFTERSOM att du på något underligt sätt har fått för dig att DU är den ENDA som läser böcker i denna världen. Eftersom att du inte förstår hur inbilskt korkat du framställer dig själv, så är ju endast inbjudan till "grillfesten" det som finns kvar. Som sagt - Vill du ha en address?...Jag fixar transportmedel så tänk inte på det. Jag gillar "in natura" jag med, så vi kommer säkert överrens när det gäller din tystnad kontra tuggmotståndet på strupar. Tack för din solidaritet gällande cibumitare le sole la incantata
2.1 Eftersom att Ryssland redan förlorat "specialoperationen" så är det VÅRA regler som sätter framtidens post på pränt. Du har så rätt i i din prediktionära skiss....det är ALLTID de starka som skriver reglerna för de sekundära. Är du beredd på lite "shit happends" mr? Kaaaaaaaaaaaaaaaalinka kaaaalinka....maaaaaaalinka maaaalinka?
3. FÄRDIGHASHTAGGAT!
Citera
2022-08-08, 23:29
Medlem
Citat:
Undrar varför..

Ukraina är inne på sin 5te eller 6te? Sänkte och höjde åldern på "män" som inte får lämna landet (för de skall dö för demokrati) till 16-65 (från 18-60).

Till och med kvinnor kallas tvingas till fronten nu lmao.

Men visst, alla nya vapen kommer ge UAF vinsten, de kan ju lokalisera och fyra av utan bemanning (i film) säkert.

Förr eller senare får Ukraina tillgång till teknologi som slår ut rörliga mål som USA gör med araber vid lämpliga tillfällen, vid senaste tillfället endast en person dödad. Då kommer det kakka i byxan på många ryssar.
Citera
2022-08-08, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Gahhahahhahahahahahah!
Ryssland har mer och bättre vapen än väst,
Ryssland har mer och bättre vapen än väst,
Ryssland har mer och bättre vapen än väst!!!
Hahahahhahaahahahahahahgahahh!
Han skrev detta!
Daniel501

Vad heter den där nya stridsvagnen som är helt överlägsen alla andra stridsvagnar från väst? "Tummetott"?

Citat:
Den ryska armén planerade ursprungligen att skaffa 2 300 T-14 åren 2015-2020, men på grund av ekonomiska och finanspolitiska överväganden annonserade ryska federationens försvarsministerium år 2016 att slutdatumet för leverans ändrats till år 2025. År 2018 kom det ut att planerna för fullskalig serieproduktion behövde skrotas på grund av ekonomiska anledningar, men att en testserie om cirka 100 vagnar skulle levereras fram till år 2020. De ryska planerna är nu att skapa 2 pansardivisioner om 40 stycken T-14 vagnar vardera. Fortfarande har dock inga stridsvagnar nått ut till förband, 2021 meddelade TASS att serieproduktion skulle starta 2022.

T14 Armata tog 5 år att utveckla.

Men man glömde GPS....
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-08 kl. 23:39.
Citera
2022-08-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Död.

Stendöd.

Dog i förrgår.

Goda nyheter för folket i Kherson som slipper bli utsatta för den mannens brottslighet men tragiskt att han valde brottets bana.
Citera
2022-08-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag antar att debatten är över eftersom allt du har att komma med är hysteriska bögskrik.

2. Boken jag hänvisade till var förövrigt det svenska reglementet "Soldaten i fält" och inte något fantasiverk. Det är den svenska implementeringen av det som även ska gälla i Ukraina kriget och implementeras av Ukrainas militärer och politiker på Ukrainskt vis.

2.1. Eftersom Ryssland nu vinner kriget över er pajaser är det dessutom Ryssland som kommer att avgöra ifall reglerna följts eller ej.

3. Färdigflashbackat!
FÖRÖVRIGT påstod DU att denna utav doktriner/läroplaner du funnit i 1958 års SVENSKA böcker äro gällande i USA,NATO och som DU sade, ALLA andra länder. Eftersom att debatten är slut skall jag inte ifrågasätta din dumdristighet till att återkalla dina EGNA PÅSTÅENDEN här. Utav ödmjukhet och endast för att du serverar din strupe för kvällens middag att komma. IDIOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in