2022-08-08, 21:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Direkt när det blev mörkt small det till i Nova Kakhovka. Ja ni vet själva vilken tid det är då!!

https://twitter.com/ManiacMagic1/status/1556719034896351234
Citera
2022-08-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Skulle misstänka att det är förstörelsen av armeringsjärn som är problemet, cementen kan ju alltid lösas rätt snabbt. Kruxet är att cementen självt inte klarar att hålla upp en bro, den måste armeras med...
Till och med armeringen är en icke faktor i detta, men det är så OT att jag inte går in på det närmre. Men, nej, en skadad bro är inget man lagar aldeles bara sådär med lite ytstruktur, eller för den delen påsevetsade nya armeringsjärn. Detta har även de ryska "reparatörerna" blivit varse under sin 5 dagar långa insats till att gjuta igen lite "hål".
Citera
2022-08-08, 21:17
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Det påverkar ju massor, om regioner i Ukraina joinar Ryssland kommer ju inte Ukraina våga attackera dessa och det kommer därmed bli fred där.

Trams . Icke erkända annekteringar är av ringa värde .

Eller kan jag stjäla ditt hus och dina egendomar bara genom att hävda det är mitt ?

Då gör jag det . Allt ditt är mitt så även dina ord Så nu måste du tiga
Citera
2022-08-08, 21:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Direkt när det blev mörkt small det till i Nova Kakhovka. Ja ni vet själva vilken tid det är då!!

https://twitter.com/ManiacMagic1/status/1556719034896351234

Aha, redan HIMARS-time

Hur många smällar har det varit i Nova Kakhovka nu?
Citera
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, inget område kommer självmant att ansluta till Ryssland då en mycket stor majoritet i alla områden som ockuperats sedan Feb 24 vill tillhöra Ukraina.
Som sagt, något "referendum" kommer inte på något sätt påverka kriget. Ukraina kommer oavsett att försöka kämpa för såväl Zaporozhzhia som Kherson. Ett "referendum" är mao totalt meningslöst.

Jag säger som Vladimir Vladimirovich Putin: "They can try." när det gäller för Ukraina att ta tillbaka något.

Allt Zelensky behövde göra var att ge Luhansk och Donbass självständighet och inte gå med i EU/NATO så hade allt varit över.

Offerten har ändrats, Ryssen kommer "under inga som helst omständigheter" ge upp vunnen mark, om de ens vill förhandla ö.h.t längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Dom pratar nu på svt om att det finns källor som.säger att ryssarna har börjat förbereda kärnkraftverket för sprängning, Vilket låter totalt efterblivet MEN lwk med tanken att ryssarna vill dra sig ur ukraina utan att erkänna att deras militär inte klarade av jobbet.
Vad vore enklare än att spränga kärnkraftverket och dra sig ur ukraina på grund av radioaktivt avfall??
Bara en tanke som slog mig. Vad tror ni?
Det går rykten(obs rykten ännu) att man förbereder att bomba med taktiska kärnvapen.
Man har redan preparerad den inhemska publiken att göra Ukraina till en grushög och kärnkraftverket blir en falsk flag. Kommer att skylla på att Ukraina bombar kraftverket.
Citera
2022-08-08, 21:19
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Först ber jag om ursäkt över att jag klippt ned din originalpostning- jag har inget att säga om de saker du säger eftersom jag varken förstår dessa förkortningar av vapensystem eller har åsikter kring dem. Däremot- har jag åsikter om hur du oärligt samtalar med de passager jag tagit med ur din postning; Jag är säker på att du läste raskens inlägg där han skriver 'större delen' vilket pekar mot mer än hälften- hur mycket mer vet jag inte men ändå... det blir oärligt att be raskens länka till en källa som skall bekräfta nästan 100% nedskjutna kryssningsrobotar.

Jag har många gånger sett från pro-rysk sida- att medskribenters postningar förvrängs och avsiktligt misstolkas- då man gör sådant kallas det att man gör en 'halmgubbe' som man därefter skjuter argument emot... Ville bara påpeka den saken och jag tycker det är ett tråkigt sätt att samtala på...

Du kan fortsätta med att be ytterligare om ursäkt. Oärligt? I inlägg (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) skriver raskens följande:

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
UA skjuter ner nästan 100% av ryssarnas kryssningsrobotar också.

I sitt ändlösa svammel ändrar dock raskens sig och skriver sedan "större delen" när han besvarar mig. Du bemödar inte ens läsa hela min och raskens konversion, och insinuerar sedan att jag skulle vara någon slags rySS-råtta som begår en logical fallacy?
Citera
2022-08-08, 21:20
Bannlyst
Citat:

Vilken väg åker bilarna?
Om du kollar på videon så har de mycket packning med sig och CNN säger att de som lämnar verkar lämna för alltid även om de inte vill erkänna det.

Tänk på att Kherson troligen kommer joina Ryssland snart. Så många känner väl att de vill åka till Kherson av den anledningen.

Kherson Region set to fix date of referendum within month — official
The region is currently being integrated into Russia’s legal and economic frameworks
https://tass.com/politics/1489101

Vad såg vi på videon? Kanske 30-30 bilar. 100 om vi tar i lite. Alla får åka, ingen stoppas.

Som du ser så finns ingen trafik från den ryska sidan. Där står det över 6000 fordon, förmodligen mer än 20 000 människor som vill lämna det område som piss-ryzzarna ockuperar.

Men ryzzarna vägrar att släppa ut dom.

Vad kan det bero på? De kanske ska ha ett kastreringsevent?
Citera
2022-08-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Ukrinform, som plockar nyheter från Ukrainska generalstaben, har alla ryska försök att avancera mot Pissky, Adviikia, Bahmut, med flera byhålor, slagits tillbaka.

Vad "fucking" håller Ryssland på med egentligen? Framförallt Pisky skulle ju redan varit intaget. Det är uselt! Ryssland kommer att förlora detta förbannade krig.

Du har nog helt enkelt bara tittat på lite för många Russian armys latest… videos på YouTube kompis.😂

Vi som varit med ett tag och som inte inhämtar 99% av vår information via diverse appar på våra mobiler har vetat sedan länge att Ryssland är ett U-land.
Citera
2022-08-08, 21:21
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Trams . Icke erkända annekteringar är av ringa värde .

Eller kan jag stjäla ditt hus och dina egendomar bara genom att hävda det är mitt ?

Då gör jag det . Allt ditt är mitt så även dina ord Så nu måste du tiga

Ptja, har du mer, bättre vapen och ett större våldskapital så ja, might is right. Även om dina känslor såras.

Ryssland har mer och bättre vapen än väst, samt besitter väldigt mycket mer våldskapital än väst.

Kom ihåg, UAF alena har mer brigader än Baltstaterna tillsammans.
Citera
2022-08-08, 21:22
Medlem
Citat:
Det påverkar ju massor, om regioner i Ukraina joinar Ryssland kommer ju inte Ukraina våga attackera dessa och det kommer därmed bli fred där.

Va, nej.
Om Ukraina har militär möjlighet så kommer de att försöka befria hela Ukraina, med prioritet på Kherson och Zaporozhizhia, oavsett något "referendum".
Något "referendum" kommer ha noll inverkan på kriget.
Citera
2022-08-08, 21:23
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkrumsromantiker
Du kan fortsätta med att be ytterligare om ursäkt. Oärligt? I inlägg (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) skriver raskens följande: I sitt ändlösa svammel ändrar dock raskens sig och skriver sedan "större delen" när han besvarar mig. Du bemödar inte ens läsa hela min och raskens konversion, och insinuerar sedan att jag skulle vara någon slags rySS-råtta som begår en logical fallacy?
Så klart jag ber om ursäkt- det känns inte svårt. Jag läste inget annat än det inlägg jag svarade på och har alls inte följt tidigare konversation utan noterade bara en 'halmgubbe' vilka jag tycker är förfärligt tråkiga på ett samtalsforum där vi söker finna sanning, upplysning och kunskap. Skriv av hjärtats lust- från mig har du inget ont att vänta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in