2022-08-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ryska och journalister på plats, plus att jag naturligtvis läser oligarkmedia, men med mycket kritiska ögon då jag läst historia. Hur är det med medias tidigare rapporteringar från krigsområden?

Hade Saddam några massförstörelsevapen? Nej!
Bombade Assad sn egen befolkning. Nej!
Fuskades det inte i senaste USA-valet Ja, big time!
Fanns det någon "Russia collusion" i fallet med Trump?

Listan kan göras längre och man kan gå hundra år tillbaka i tiden för att förstå att massmedias primära uppgift är att skapa opinion för dom dåd man själv begår och framkalla hat mot dom man anser vara sina fiender eller motståndare till sin agenda.

Hur i hela helvete kan så många här vara så uppenbart korkade att dom fortsätter att länka till ukrainska propagandister utan att ha någon form av källkritik alls?

Har en hora lurat dig på konfekten?
påängen är ju att du har tillgång till fri media, är du för lat för att bilda dig egen uppfattning så kan du ju låna valfri rubrikmakars .
Citera
2022-08-08, 15:47
Medlem
Citat:
Hahaha, vilket urbota ointeleigent svar. Bevisen är mångfald men din oligarkmedia vägrar förstås erkänna det. Ukraina har mördat civila i Donbass, och intebara där, sedan tidigt 2014. Vilka källor lutar du dig mot?

Frågan är nog snarare vilka källor du lutar dig mot.....
Inga källor finns angående folkmord eftersom det inte inträffat.
3400 civila offer, orsakade av bägge sidor, är de officiella siffrorna och ingen har någonsin kunna påvisa att de skulle vara signifikant högre.
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War#:~:text=Foreign%20civilians%20and%20 journalists,-Further%20inf ormation%3A%20List&text=At%20least%20306%20foreign %20civilians,of%20Malaysia%20Airlines%20Flight%201 7

Här kan vi se en bra sammanfattning som är i stort sett korrekt.
https://www.youtube.com/watch?v=g-YKRc_b7CE&t=4s

Eftersom du nämner Lipp så utfår jag ifrån att du har hört vad hon säger.
Citera
2022-08-08, 15:51
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Bara känslor….

Vilken bevisbar fakta?

Funkar statista? Eller måste det vara Putins egna nyhetsbolag?

https://www.statista.com/statistics/1154099/annual-income-of-vladimir-putin/

Hans bögpolo eller hanns givmildhet med klockor?

Du är välkommen att höja dig närhelst du önskar, jag är ju inte din mamma, så dinakänslor saknar betydelse

Att Ryssland fejkar val i ockuperade Ukraina ? Behövde du en källa för det?

Vad menar du med judar ? Brittiska eller ottomanska?
Faktan finns redovisad i tråden. Men den läser uppenbarligen inte du.

Så Putin halverade sin inkomst mellan 2017 och 2020. Gjorde Zelensky samma sak eller fortsatte han stjäla från den ukrainska befolkningen? Kan du nämna en ledare i väst som inte har högre inkomst än genomsnittsinvånaren?

Det finns bara judar, enligt judar själva, som bor/parasiterar på de nationer de lever i.

Och ja, ge mig en källa på dina yranden, som inte är oligarkmedia elle ukrainsk. Om du tittar efter noga, så ser du att så gott som ALL propaganda från kriget, kommer så gott som uteslutande från ukrainska propagandakanaler. Alla med lite vett och logiskt tänkande förstår det.

Meningslöst att debattera med tomma tunnor.
Citera
2022-08-08, 15:52
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://en.interfax.com.ua/news/general/851190.html
rySSnaZZarna hotar med att spränga kärnkraftverket i Zaporizhia
Vilken inkompetent analytiker du måste vara. Så ryssarna skulle spränga ett kärnkraftverk de har kontroll över. Skäms!
Citera
2022-08-08, 15:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Vilken inkompetent analytiker du måste vara. Så ryssarna skulle spränga ett kärnkraftverk de har kontroll över. Skäms!

rySSar är inte mer begåvad än så. Se bara på dig själv.

Citat:
As you know, we have mined all the important facilities of the Zaporizhia nuclear power plant. And we do not hide this from the enemy. We warned them. The enemy knows that the plant will be either Russian or no one's. We are ready for the consequences of this step. And you, warriors - liberators must understand that we have no other way. And if there is the toughest order, we must fulfill it with honor," Vasiliev told his soldiers.
Citera
2022-08-08, 15:56
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Ja du påläste, vem/vilka uppfann den brända jordens taktik?
Citera
2022-08-08, 16:05
Medlem
Citat:
Är du helt tappad i betonggolvet? BEVISLIGEN så var Maidan en iscensatt kupp där bl.a. judinnan Victoria Nuland gubbe, även han jude, KRÄVDE att minst hundra människor skulle dö:

https://rumble.com/vxdun0-the-maidan-sniper-massacre-revealing-ukraine.html
Länkar du fortfarande prorysk tidning?

Dina källor är lika med 0.
Citera
2022-08-08, 16:05
Medlem
Citat:
Har du kollat upp vilka källor Wikipedia använder? Nähä, inte det? Du bara rapar upp vad husse vill att du ska framföra, som en söt liten papegoja? I Ukraina enbart, har cirka 70 journalister mördats av Ukraina, för att de skrev fel saker.

Sluta använda ukrainska källor i samma andetag som du förkastar alla andra. Pajas!

De använder FN som källa i det här fallet. De anger de officiella sifforna som ingen hittills ingen har bestridit med några bevis.

Att Alina Lipp ljuger är därmed klarlagt.
Citera
2022-08-08, 16:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har du kollat upp vilka källor Wikipedia använder? Nähä, inte det? Du bara rapar upp vad husse vill att du ska framföra, som en söt liten papegoja? I Ukraina enbart, har cirka 70 journalister mördats av Ukraina, för att de skrev fel saker.

Sluta använda ukrainska källor i samma andetag som du förkastar alla andra. Pajas!

Mördade av Ryssland va, fast i Ukraina?

https://balkaninsight.com/2022/03/14/russia-fires-on-journalists-in-ukraine-strangles-free-media-at-home/
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag besvarar dom personangrepp jag blir utsatt för, till ditt stora förtret.

Naturligtvis skulle inte ryssarna spränga ett kärnkraftverk de har kontroll över, med hela västvärldesn ögon på sig. Det är helt enkelt inte logiskt. Att det finns folk som är så lättlurade! Är du bolsjevik månne?

Nu har rySSland kontroll över detta så varför är det minerat om man inte tänker spränga det?
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, när man undviker civila dödsoffer så blir det så.

Och inte heller denna gång bidrar du med källa. Nolla!
Påhopp, påhopp och åter påhopp. Det säger mycket om dig.

Källan finns här:
https://deepstatemap.live/en#6/49.438/32.053

Det finns en tidsaxel där du kan lägga in hur fronten såg ut vid två tidpunkter. Sätt igång och räkna!

Sedan att du skriver att man undviker civila dödsoffer när siffran är onödigt hög säger ännu mer om vilken sorts människa du är utan att jag behöver säga nåt.

Citat:
Jo, det går om man analyserar från bägge håll och militärt vinner Ryssland stort. Inget att ens diskutera.
ok, då låter jag dig tror det.

Citat:
Ska du säga som inte ens vågar visa vilka källor du litar på. Slår vad om att det är oligarkmedia. Du tror inte man får en mer objektivt bild om man läser från flera håll och kanter?

Alina Lipp kan mycket väl få bidrag nånstans ifrån och det kan mycket väl vara ryska finanser, men om du vill låta bara lite trovärdig bör du bidra med något som stöder sina påståenden, inte bara käfta.
Ok, det blir säkert bra.
Citera
2022-08-08, 16:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag besvarar dom personangrepp jag blir utsatt för, till ditt stora förtret.

Naturligtvis skulle inte ryssarna spränga ett kärnkraftverk de har kontroll över, med hela västvärldesn ögon på sig. Det är helt enkelt inte logiskt. Att det finns folk som är så lättlurade! Är du bolsjevik månne?

Bryr sig Ryssland ens om ’västvärldens ögon’. Varför gör de det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in