2022-08-07, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Skatteverket är nog intresserade av detta, särskilt nu när Dumpen börjat bli så uppmärksammat.
Ja, jag och flera andra redan kontaktat skattverket och tipsat om misstänkt pengatvätt. De ville inte säga mer än att de redan har ett pågående ärende om Sara och Dumpen, men nån form av granskning verkar iaf pågå.
Citera
2022-08-07, 19:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag måste få fråga, på vilket sätt skulle handla om autistiska??
Svårigheter att förstå hur allvarligt det är och svårigheter att förstå vilken stor skada det kan göra på andra.
Citera
2022-08-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Även om man nu stiftar en förening så betyder inte det automatiskt skattefritag. Det garanterar heller inte att SKV visar intresse för alla de pengar Sara fått in privat. Frågan om huruvida de mottar ersättning från FK osv är också öppen. Att vara sjukskriven och jobba dygnet runt med dumpen känns inte helt ok...

Men vi får inte glömma att vi snackar om två profeter vars moraliska kompass är höjd över allt tvivel.

Eller?

Måste ärligt talat erkänna att jag tror inte att Sara eller Patrik mottar sjukpenning/sjukersättning. Med tanke på det intresse Dumpen fått, så skulle det aldrig tagit så här lång tid för FK att avslå eller dra tillbaka sådan ersättning. Finns få myndigheter som är så jävla snabba som FK på att slippa betala ut pengar.

SKV är det en annan sak med. Vad jag kan förstå, så var det förra året som Dumpen startade, alltså i år som var första året för deklaration. Sannolikheten är ganska stor för att swish inte inbringade nog mycket för bank/SKV att reagera under 2021. I så fall blir det nog inte ett besök förrän nästa år från SKV, maj/juni kanske. Nog länge för att deklarationen ska vara inne i maj, sedan lite tid för SKV att fatta misstanke.
Citera
2022-08-07, 19:53
Medlem
1000:- swishat till Dumpen igen!
Citera
2022-08-07, 19:54
Medlem
Gädda nr 100 gömmer sej i Lidköpingstrakten troligen hos någon annan med samma störning, ska vara utanför Lidköping
Citera
2022-08-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
De lär hitta filmer hemma hos honom på barn som utnyttjas.

Om vi talar om kuratorn så undrar jag det. Vad jag har läst mig till så låg eventuell barnporr på ett eller flera USB. Mannen skulle träffa en person för att kolla på filmer enligt loggen. Alltså bör minnet/minnena varit med. I och med att Dumpen tipsade mannen så hade han mellan hållplatsen och hemmet på sig att göra sig av med bevisen.

Givetvis kanske, och säger kanske, kan en duktig tekniker återställa data på mannens enhet. Såna tekniker är det brist på, speciellt duktiga. Så sannolikheten är stor att det tar för lång tid och mannen går fri. Kanske tack vare Dumpen?
Citera
2022-08-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hittar inte videon. Kan man få mer hjälp?

Skolia? hitttar två kanaler men inget som tycks relaterat

Den videon är nu nedplockad

Googla hans namn och Peab får du upp all info
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Schysst, då kan de dra ett par extra linor ikväll.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hittar inte videon. Kan man få mer hjälp?

Skolia? hitttar två kanaler men inget som tycks relaterat

Videon är borta nu från YT såg jag. Skolans ledning rensar nog och städar för fullt, trots söndag kväll.

Han är så rökt så rökt.. men han verkar åtminstone inte ha någon familj som tvingas lida för hans misstag. Alltid nåt kanske.
Citera
2022-08-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, jag och flera andra redan kontaktat skattverket och tipsat om misstänkt pengatvätt. De ville inte säga mer än att de redan har ett pågående ärende om Sara och Dumpen, men nån form av granskning verkar iaf pågå.

Taskigt. Vad får du ut av det?

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Ska också dra iväg en en trevlig swish kommande dagarna.
Citera
2022-08-07, 20:17
Medlem
Sommargays avatar
Han är bortplockad från sidan victum gymnasium. Där är det numera tomt under rubriken "kurator" där han låg innan. Nån jöns kommenterade på skolia's fb-sida och där har skolia nu kommenterat att han bara jobbade där en kort tid och inte längre. Vilket är konsekvent med att han inte finns med på skolias kontakt-sida men däremot under en kontakt-test sida som antagligen är en sida webmastern har laborerat med och glömt göra o-indexerbar hos google.

Många likheter med vetlandatränaren men inte ens i närheten av samma fallhöjd.
Citera
2022-08-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirum60
Gädda nr 100 gömmer sej i Lidköpingstrakten troligen hos någon annan med samma störning, ska vara utanför Lidköping
Tack. Hur tillförlitlig är din källa? Vad gör det troligt att han är hos en likasinnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in