Citat:
Ursprungligen postat av
Ynkkraina
Jag är svensk och jag förstår inte hur ni kan gå på propagandan från väst, om man tror det som våra medier trummar ut så måste man vara duktigt hjärntvättad. Det var väll samma med vaccinet ett sorts kollektiv galenskap där ovaccinerade skulle förbjudas gå i affärer inneha vissa jobb eller gå på bio fotboll osv osv. Nu i efterhand känner nog vaccingalningarna lite dumma, precis som ni kommer känna er när ukraina blivit Ryskt. Jag försöker undvika att skriva till de mest galna ukrainatroll då de verkar vara på gränsen att bli tvångsomhändertagna.
Jag börjar med att gratulera till högvinsten med att vara svensk- det är få i världen förunnat- jag hoppas du gör det allra bästa med den kraft och de möjligheter som följer med din frihet i vårt vackra land. Att vaccin är bra är vi nog alla överens om, att sjukdomen Covid inte är lika illa som polio, stelkramp eller smittkoppor är en annan diskussion- trots att Covid absolut kan ge svåra besvär men de hör ändå till det mer sällsamma.
Huruvida Ukraina blir ryskt eller om Ryssland krackelerar vet varken du eller jag, troligen ingen annan heller, sådant ligger i framtidens svar och fram till dess kan vi bara söka så goda underrättelser vi någonsin förmår. Att ha fel är ingen stor sak- sådant händer oss alla men det där med att veta man har fel och lägga ut det som sanningar är ju bara dumt och oändligt obegåvat. Att ta till sig information som man kan kontrollera att den stämmer leder till förstånd, sanning och vår frälsning från svagsinne och idioti...