2022-08-07, 14:56
Medlem
Ledaren Andrei Chibis för den norra ryska regionen åker till ockuperade områden där han träffar rebellledare och erbjuder stöd för ytterligare aggression mot Ukraina.

https://thebarentsobserver.com/en/security/2022/08/murmansk-governor-andrei-chibis-makes-visit-occupied-ukrainian-land
Citera
2022-08-07, 14:56
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom ryska förlusterna är nog ännu större. Ibland kan det vara klokt att retirera eftersom Ryssland har mer artilleri och fortfarande mer ammunition.

Jag tycker mig ändå se att Ukraina krigar listigt och attackerar där Ryssland är svagare som dom har gjort i Kharkiv-området samt tydligen även söder om Izium där dom tagit tillbaka staden Bohorodychne.

Dom stöter fram----drar sig tillbaka---och stöter sedan fram igen varför detta är ett hopplöst krig för Ryssland, 165 dagar är ju katastrofalt för Ryssland som enligt utgångsläget borde klarat upp detta snabbt.
Det ser ut som om Ukraina vinner på sikt men osvuret är bäst.

Finns en canadensisk (?) militär som påstår att Ukrainarna leker katt och råtta pga tidvis brist på amunition.
Anfaller där ryssarna för tillfället är svagast, drar sig tillbaka när ryssarna fyller på med folk.
Anfaller ett annat omrde osv.

Jag tror att den som förlorar ännu mer på ett utdraget krig är ryssland.
Ju snabbare de pressar fram ett "avgörande" desto mer kommer det att kosta de.
Citera
2022-08-07, 15:02
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är Ukraina som har betydligt större förluster, även om Kiev förstås inte medger detta öppet. Att börja vifta med att "Moskva lovade ju att kriget skulle vara över på en vecka, så blev det inte alls - alltså har de förlorat!" är att förväxla retorik och verklighet. Inför ett krig gör man gärna den typen av yviga uttalanden men de är inte tänkta som deklarationer om vad man verkligen förväntar sig ska hända utan just kampretorik.

Så här långt verkar Ryssland ha det strategiska initiativet 90% av tiden, och det ser inte ut som att Ukraina håller på att vända kriget. NATO-länderna kommer inte att backa upp dem hur länge som helst, oavsett vad de sagt nu under sommaren.
Det går åt -h-e med Ryssland på alla fronter (utom med mördandet av barn kanske) så sluta sitta här och önskeljuga om att NATO skulle låta det Ryska mördarpacket få fritt spelrum att mörda barn. Du är en skit som för försvarar barnamord HepCat-X. Har du barn själv så är ditt envisa applåderande för morden änmer fruktansvärt.
2022-08-05 11:21
Antalet mördade ukrainska barn på befriad eller fortfarande fri Ukrainaskt territorium har nått 359 och över 700 barn har skadats, oräknat på ockuperad mark som i Mariupol. Terrorbombningarna mot Ukraina fortsätter dagligen. I Donbas anfaller Ryssland och strider pågår i Avdiivka. https://cornucopia.se/2022/08/uppdateras-mer-an-359-ukrainska-barn-mordade-av-ryssland-terrorbombningar-mot-ukraina-fortsatter-for tsatta-ryska-anfall-i-donbas/
Tack för länken raskens.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-07 kl. 15:12.
Citera
2022-08-07, 15:03
Medlem
raskenss avatar
Ser ut som 7 st ryssfascister som får smaka granatsplitter. Ukraina är verkligen experter nu på att producera lågkvalitativt gödsel

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1556201043817598976?t=g0N7gWaon4OByG7_L4xLgw&s=19

Dom närmast dog nog direkt. undrar hur länge dim övriga kommer leva? Diskvalificerade för strid iaf.
Citera
2022-08-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Hela världen kommer att drabbas av recession som kommer att kännas. Och naturligtvis får sanktionerna konsekvenser för Rysslands ekonomi.

Men olja kommer alltid att efterfrågas och jag är ganska säker på att efterfrågan kommer att öka i världen ett bra tag till särskilt nu när den södra hemisfärens länder får ökat välstånd.

Och Ryssland tjänar pengar så länge oljan inte är billigare än produktionskostnaden.
Fast eftersom Rubeln blivit starkare så får Ryssland mindre Rubel för pengarna eftersom priset sätts i dollar, ännu värre blir det av att de rabatterar priset för att få det sålt. Ska vi hårdare det ännu mer så är deras marknadsandel väldigt mycket högre än deras andel av världsreserverna vilket gör att deras reserver kommer sina betydligt tidigare än andra länders. Konsekvensen är att Ryssen blir fattigare idag men framför allt deras barn kommer få betala för rovhushållningen av deras tillgångar
Citera
2022-08-07, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej som vanligt ljuger du.

In 2016, Finnish journalist*Jessikka Aro*writing in*Springer Link*described*SouthFront*as "an allegedly citizen-sourced project that looks more like a suspicious information operation." Describing it as "a fascinating hybrid of revealingly detailed military intelligence and totally bogus stories," she said that the site's content centers on "the success of Russia's armed forces, and showing off Russia's weapons."[3]

In 2020, the*US State Department*described*SouthFront*as part of Russia's "disinformation*and*propaganda*ecosystem," where Russian state actors team with others whose connection to Russia was less clear, in order to get wide attention for their ideas.[1]

In 2021 and again in 2022, the*US Treasury*announced sanctions against*SouthFront, calling it in 2021 "an online disinformation site registered in Russia that...attempts to appeal to military enthusiasts, veterans, and conspiracy theorists, all while going to great lengths to hide its connections to Russian intelligence."[4][5]

The 2022 Treasury report alleged that*SouthFront*was sanctioned in part for being "owned or controlled by, or for having acted or purported to act for or on behalf of, directly or indirectly, the*FSB" which is Russia's successor to Soviet Union's*KGB.[5]

Källa.https://en.m.wikipedia.org/wiki/SouthFront

Wikapedia är västpropaganda, när väst vill misskreditera något/någon då tassar de in på wikapedia.
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Sluta länka till propagandasidor Den här sidan är helt neutral https://southfront.org/military-situation-in-ukraine-on-august-6-2022-map-update/
Dom får sina pengar via oss läsare som donerar en slant ibland.
Jag har uppmärksammat att du är ännu en nyregistrerad medskribent här på Flashback som till allra största del skriver och intresserar dig för det ryska angreppet på Ukraina varför jag vidare antar du varit med förr och då med samma tydliga agenda om att sprida rysk propaganda och desinformation- för mig är du bara och endast en oärlig och mycket svag skribent.

Då man söker finna information använder mig sig av (förutom det egna förståndet med att ställa sig undrande till vem som skriver, när det skrivs, hur det läggs fram och varför det görs) något som heter 'tendens' vilket betyder att det man tidigare tagit del av senare kan kontrolleras mot faktiskt utfall. När man använder sig av sådan källkritik inser vi att den websida du pekar mot och påstår förhålla sig 'neutral' inte annat är än en riktig dyngspridare, sällan läggs det ut sanningar utan det är hårt vinklat material som ändå faktiskt bara visar sig vara falskt och oärligt. Då du pekar mot den sidan blir du därför av mig tolkad som svag, falsk och fullständigt opålitlig vilket inte på något sätt gagnar din sak, tvärtom så ökar mina antipatier för Ryssland och deras värdelösa propaganda.

En annan grej jag undrat över men som jag ännu inte fått svar på- vare sig av Shimona, MasterBait, akademikerfyllo eller annan som inte kan ta till sig annan än rysk information; Finns det s.k. 'rysstroll' och om så nu är fallet- kan vem som helst söka tjänst i trollfabriken? Vad får man i lön, är anställningsavtalet hemligt- måste inkomster skattas. Finns det andra förmåner typ rabatt på ryska grejor eller weekendresor, hålls det firmafester med dyngrak och osedligt klädd Natasha från personalavdelningen, bestämmer man själv över arbetstider? Har jag rätt till semester- hur länge- betald? Finns möjlighet att jobba hemifrån och till fortbildning/karriär... kan man kanske bli ansvarig över 'eget' krig eller annan händelse i framtiden? Policys- är det exempelvis okey att fabulera och hitta på lite hur man vill eller finns riktlinjer med personalmöten osv... Jag har ett uppriktigt intresse med mina funderingar och undrar om du vet- eller kan hänvisa till annan som kan ge svar?
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-08-07 kl. 15:10.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom ryska förlusterna är nog ännu större. Ibland kan det vara klokt att retirera eftersom Ryssland har mer artilleri och fortfarande mer ammunition.

Jag tycker mig ändå se att Ukraina krigar listigt och attackerar där Ryssland är svagare som dom har gjort i Kharkiv-området samt tydligen även söder om Izium där dom tagit tillbaka staden Bohorodychne.

Dom stöter fram----drar sig tillbaka---och stöter sedan fram igen varför detta är ett hopplöst krig för Ryssland, 165 dagar är ju katastrofalt för Ryssland som enligt utgångsläget borde klarat upp detta snabbt.
Det ser ut som om Ukraina vinner på sikt men osvuret är bäst.

Zelensky deklarerade på G7 mötet för en månad sedan att Ukrainas trupper inte skulle klara av vintern.
Avgörandet måste ske senast i höst för Ukrainas del.
HIMARs eller ej, trupperna räcker inte till för att driva en fullskalig konflikt längre än så.
Därför satsade man nu stort på en offensiv för att återta Kherson men det verkar inte ha lyckats än iallafall.
Huruvida Ryssland orkar hålla ut längre är svårt att säga när man bara kan gå på vad de själva uppger sant eller ej.
Osvuret är bäst som sagt
Citera
2022-08-07, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Det var det jag menade, eftersom det inte finns ett spår av reketbeskjutning.
Och de enda som har möjlighet att spränga/elda upp de tillfångatagna soldaternna inne på ockuperad mark är ockupanterna.

Bevis 2 är att de vägrar släppa in oberoende för att fota och filma förödelsen.

Innan du skriver dina lögner googla lite och det finns delar från HIMARS missiler
Ryssland bjuder in FN och Röda Korset till Oljonivka

https://omni.se/ryssland-bjuder-in-fn-och-roda-korset-till-oljonivka/a/wOwWeA

https://petterssonsblogg.se/2022/07/31/ryssland-bjuder-in-fn-och-roda-korset-till-oljonivka/
Citera
2022-08-07, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Fast eftersom Rubeln blivit starkare så får Ryssland mindre Rubel för pengarna eftersom priset sätts i dollar, ännu värre blir det av att de rabatterar priset för att få det sålt. Ska vi hårdare det ännu mer så är deras marknadsandel väldigt mycket högre än deras andel av världsreserverna vilket gör att deras reserver kommer sina betydligt tidigare än andra länders. Konsekvensen är att Ryssen blir fattigare idag men framför allt deras barn kommer få betala för rovhushållningen av deras tillgångar
Jag tror man sätter oljepriset i rubel. En anledning till den starka rubeln är att EU måste betala med rubel för gas och olja.
Citera
2022-08-07, 15:14
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Innan du skriver dina lögner googla lite och det finns delar från HIMARS missiler
Ryssland bjuder in FN och Röda Korset till Oljonivka

https://omni.se/ryssland-bjuder-in-fn-och-roda-korset-till-oljonivka/a/wOwWeA

[url]https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryssland-bjuder-in-fn-och-röda-korset-till-oljonivka/ar-AA1093IJ[url]

https://petterssonsblogg.se/2022/07/31/ryssland-bjuder-in-fn-och-roda-korset-till-oljonivka/

Ha ha ha ha
Spår av Himars? Var då?
För du är väl inte så korkad att du syftar på några raketdelar ryzzarna har släpat dit?
Citera
2022-08-07, 15:15
Medlem
Snapcounts avatar
Rackarns.., Putin & co får visst dra in på svångremmen till egna befolkningen. Blir t.o.m längre än vad jag trodde :

Gazproms kapitalmisstag - "Kina kommer aldrig att ersätta Europa som en gasmarknad"

Uppfattningen att Asien skulle kunna ersätta Europa som den största marknaden för rysk gas cirkulerar fortfarande. Om alls, så tidigast på tio år, säger experter. Och det beror på att Gazprom missade något avgörande.

https://www.welt.de/wirtschaft/plus240316993/Gazproms-kapitaler-Fehler-China-wird-Europa-als-Gasmarkt-nie-ersetzen.html (dessvärre är det en köpe-artikel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in