2022-08-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det har vi nog råd med kamrat🙂

Den tyska industrin har inte råd med det.
Citera
2022-08-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Den tyska industrin har inte råd med det.

Jag bor inte i Tyskland..
Citera
2022-08-06, 23:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
När europeiska folk inte kommer kunna betala sina elräkningar eller inte ha el några timmar per dag, så kommer "solidariteten" med Ukraina gå upp i rök.
Politikerna kommer tvingas upphöra med sanktionerna som Orban eller bli avsatta vid nästa val. Folk är "solidariska" så länge det inte kostar något. De kommer inte ta avstånd från USA men de kommer skita i USA:s sanktioner mot Ryssland får att behålla sin makt.

Så de kommer fortsätta att köpa rysk gas eller kommer de sluta med alla sanktioner tror du?
Citera
2022-08-06, 23:44
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vänta till hösten och de absurda el-räkningarna. Då får vi se hur genuin denna "solidaritet" med Ukraina är.
Alternativet är iaf inte att ge efter för terrorstaten Ryssland lika lite som jag vill handla av våldtäktsmän, mördare och pedofiler. Det är bara att bryta även om det svider.

Ryssland är persona non grata, fyller oss med äckel och är något vi vill distansera oss så långt som möjligt. Det kommer säkert att svida men lärdomen är väldigt viktigt och inget vi (Tyskland) kommer att göra igen. Har vi tur krossas hela den gröna rörelsen som en positiv bieffekt.
Citera
2022-08-06, 23:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Homoglobo är bara ett uttryck för den woke-elit som försöker styra Världen, det syftar inte på homosexualitet.

Ukraina har stått för de grövsta krigsbrotten.

Homoglob. Ett uttryck bara. Vilket roligt uttryck.

Jaså du. Har Ukraina varit inne på rysk mark och rövat mördat och våldtagit? Har de gjort det på egen mark?

Har Ukraina ens invaderat ett annat land?

Tänk att brottsoffret kan bli den skyldige i tvärtomvärlden.
Citera
2022-08-06, 23:45
Avslutad
Hur länge kommer kriget hålla på tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Homoglobo är bara ett uttryck för den woke-elit som försöker styra Världen, det syftar inte på homosexualitet.

Finne, det hade inte begåtts ett enda krigsbrott i Ukraina om inte pUtinisterna korsat gränsen.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nog sadisternas paradis, i sitt egna "Shangri la". För jävligt. Kommer att finnas många bödlar (dessvärre) som kommer aldrig att hamna till svars. Eller att tjänstgöra vid själva fronten själv. Får se hur få ifrån Azov-Mauripol som kommer att komma hem. Tippar de bittert ångrar att de lade ner vapnen..

Ja lite konstigt att de trodde att de kunde bli vanliga krigsfångar. Ryssland respekterar inga krigslagar. Hittills har Ryssland bara utväxlat de därifrån som var amputerade etc.
Citera
2022-08-06, 23:48
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag bor inte i Tyskland..

Du bor i EU, det är samma sak.
Citera
Medlem
Citat:

Läste du Aftonbladet idag? Över 600 människor har försvunnit i Kherson-regionen. En torterad fånge avled i sin cell efter 22 dagar utan läkarvård.

600 krigsbrott bara där alltså.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjAbw9/ryska-skrackvaldet-i-cherson-har-tystat-motstandet
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Vänta till hösten och de absurda el-räkningarna. Då får vi se hur genuin denna "solidaritet" med Ukraina är.

Du bor i Sverige va ? ... Jag förstår att du är splittrad som en åsna mellan två hötappar. Å ena sidan " Yippie ...nu har min älskade ledare stängt av gasen för globohomoväst" .....Och " Åhhh nej. NU får jag vara med att betala alla globohomo energibolag som vill ha mera av mina pengar för att få köpa till globohomoenergipriser"
En paradox kanske ? Du borde väl kanske åka till Ryssland, börja stämpla där i brist på jobb (Om dom ens släpper in dig ) Men, nej. Istället sitter du här som en liten skitskalle i din svenska Ikea fåtölj och dyker in i en sandlåda av div. Putinistkommentatorsherrre. Hoppas att du drabbas av verklighetens förbannelse din billiga sell out. Fascist
Senast redigerad av Opaque 2022-08-06 kl. 23:59.
Citera
2022-08-06, 23:54
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en annan artikel, publicerad igår, om det besinningslösa mördandet i Kherson:

På svenska:

Det för tankarna lite grann till Auschwitz.

Ryssarna har ett kollektivt ansvar för detta jävla krig. Precis som tyskarna hade. Träffar jag på en ryss så får hen en fet smäll av mig. Hatar packet nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in