2022-08-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

jag vill ha en utredning hur mycket sveriges bidrag till klimatkrisen i detta spelar in, hur mycket co2 utsläpp är respektive vapen per st?

Allmänt talat är det nog ingen tvekan om att det ständiga knallandet med artilleri och bomber, samt exhaust gases under flygning, kommer att bidra en del till uppvärmning i atmosfären, i alla fall i Europa.
Citera
2022-08-06, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Allmänt talat är det nog ingen tvekan om att det ständiga knallandet med artilleri och bomber, samt exhaust gases under flygning, kommer att bidra en del till uppvärmning i atmosfären, i alla fall i Europa.

Inte alls.

Det uppvägs med råge av all inställd flygtrafik, alla tusentals jävla piss-ryssar som nu inte kan turista i sina före detta hus och lägenheter i Florida, London, St Tropez och Marbella.

Tänk dessutom på alla tusentals våldtäkts-ryzzar som inte andas längre.

Det kommer att bli mumma för Co2-halten i atmosfären!
Citera
2022-08-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Om Putin står inför valet att inte få några inkomster alls för olja eller få en mindre vinst så.....

Väst har ju ett maktinstrument att strypa en stor del av exporten så vi får se hur maktkampen utvecklar sig.

Väst gråter ju redan och beklagar sig över Putins ”energikrig” vafan tror du skulle hända ifall han väljer att strypa exporten helt?

När det kommer till energi så är det knappast väst som sitter på ”maktinstrument” om du tror det.
Citera
2022-08-06, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Jodå, du förstår ju inte alls....

Syftet är att minska ryZZlands oljeinkomster utan att strypa oljeflödet till Indien tex.
Men nu har man ju beslutat att de ska öka oljeflödet.

Genom att återigen försäkra ryska oljetankers och ta bort annat krångel. Så länge man inte levererar direkt till EU och UK.

Då får man gå igenom en mellanhand eller köra med ship-to-ship transfers ute på Atlanten eller något. Eller kanske köpa färdiga produkter från Indien.

Jag tror inte du ska vara så orolig för Rysslands oljeinkomster. Har för mig att smärtgränsen ligger väldigt lågt och att det är långt till break-even

Värre är det med Ukrainas inkomster och ekonomi som hotas av typisk inflation som i länder där krigslyckan har vänt och det ser mörkt ut.
Citera
2022-08-06, 19:50
Bannlyst
Citat:
vad är längesedan då?
det borde väl rimligtvis börja med sanktionerna?

rubeln är stark menar jag, tack vare sanktionerna och attt väst helt missförståt inverkan av ryska gas, nordstream och nordstream 2 samt pipelinen genom ukraina.

sedan har vi ju det där lilla debaclet med syrien oxå?

hittills verkar ryssland vinna på alla fronter, tom. brics får fler nationer som vill deltaga. gas och petro får de betalt för... i rubel.
endast väst står med väst i sanktioner, afrika, sydamerika asien... not so much.

världen blir mer och mer polariserad... tyvärr så slutar det nog inte här.

polen rycker i kopplet och vill ta västra ukrana
ukrana erkänner kosovo som stat, vilka få andra gjort.
azerbadjan och dess granne ligger i luven på varandra (kommer inte ihåg namnet nu)
CCP och ROC, hela världen stödjer/erkänner "one united china" eller vad det kallas, men ändå stödjer man Taiwan?
Moldavien och andra småstater håller på oxå och gnäller

osv... detta har en risk att utvecklas till ännu värre

*Suck. Tillbaka nu till ditt första påstående.

Att Ryssarna kommer att tjäna massor av pengar eftersom priset på olja inte varit högre än på jättelänge.

Underförstått, priset har gått upp jättemycket.

Då vill jag se belägg för detta.

Enligt oss andra (och alla ekonomiska källor) har priset sjunkit med 30-40% sedan strax efter invasionen startade. Och då kan det fan inte bli några fantastiska intäkter.

Så nu vill jag att du redovisar faktan för ditt påstående.

Hur länge sedan är det priset på ural-olja varit 69USD per fat - eller högre?

Allt ditt andra tramsande (helt obegripligt med alla stavfel) pissar jag på just nu.
Citera
2022-08-06, 19:51
Medlem
Terrorbombningarna av Zelensky fortsätter i dag i Donetsk,
kan sluta med folkmord om Zelensky får fortsätta så här.
Videos- 10, including 4 CHILDREN, INJURED as Ukrainian forces hit RESIDENTIAL building in Alchevsk, Lugansk People's Republic.
https://t.me/IntelRepublic/2749

Sen har vi Zelenskys soldater som skjuter på kärnkraftverket i Zaporizhzhia, miljoner kan påverkas om de skjuter sönder den byggnaden, precis som Tjernobyl kan det radioaktiva spridas till Sverige också.
Citera
2022-08-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
*Suck. Tillbaka nu till ditt första påstående.

Att Ryssarna kommer att tjäna massor av pengar eftersom priset på olja inte varit högre än på jättelänge.

Underförstått, priset har gått upp jättemycket.

Då vill jag se belägg för detta.

Enligt oss andra (och alla ekonomiska källor) har priset sjunkit med 30-40% sedan strax efter invasionen startade. Och då kan det fan inte bli några fantastiska intäkter.

Så nu vill jag att du redovisar faktan för ditt påstående.

Hur länge sedan är det priset på ural-olja varit 69USD per fat - eller högre?

Allt ditt andra tramsande (helt obegripligt med alla stavfel) pissar jag på just nu.

Du har alltså missat att Ryssland tjänar massor med pengar nu? Var läser ni krighetsare nyheter egentligen ni vet ju fan ingenting?

Russia making more money off oil and gas than before Ukraine war, US official says
The impact of Western sanctions has been offset by surging global energy prices and increased sales to countries like China and India
https://www.scmp.com/news/world/russia-central-asia/article/3181110/russias-making-more-money-oil-and-gas-ukraine-war-us
Citera
2022-08-06, 19:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
faktiskt är väl det enda som de varit nöjda med just CG, oansarskotten i övrigt inkl nlaw har fallerat, eller iallafall överkommligt.

att sverige skulle sxporterar archer måste ju vara tjänstefel om de hittar på det, har vi typ 40 av 80 beställda?
vi behöver det tiodubbla om vi skall vara med i en strid om man ser till avskjutningen av ukrainsk utrustning...
nån robot lär vi ha levererat...

känns det skönt att stödja nassarna, eller det som gillar etniska rensningar, eller bara de som vill suga ut folket?

jag vill ha en utredning hur mycket sveriges bidrag till klimatkrisen i detta spelar in, hur mycket co2 utsläpp är respektive vapen per st?

Vi behöver ca 100 Acher-enheter till de 4 brigader som håller på att byggas upp, alltså det dubbla vad vi har idag. Ökar man sedan storleken på brigaderna till det dubbla, 5000 man, så lär vi behöva 100 acher-enheter till. Dessutom borde varje sådan brigad ha 20 HIMARS vardera. Vi har, mig veterligen, inte levererat några robot-15 till Ukraina. Däremot så har vi levererat robot-17 till Ukraina, vilket är en lätt kustrobot.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-kommer-robot-17-kunna-anvandas-i-ukraina
Citera
2022-08-06, 19:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu påstås det att Saldo har blivit förgiftad. Får se om han ger upp nu eller gör en till comeback?

https://twitter.com/ZMiST_Ua/status/1555589881820233734

Och nu har Vladimir Saldo rapporterats avliden.
Citera
2022-08-06, 19:56
Medlem
Men det kommer inte ryska folket till godo. Snarare tvärtom eftersom företagen lämnar landet och arbetslösheten stiger
Citera
2022-08-06, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Du har alltså missat att Ryssland tjänar massor med pengar nu? Var läser ni krighetsare nyheter egentligen ni vet ju fan ingenting?

Russia making more money off oil and gas than before Ukraine war, US official says
The impact of Western sanctions has been offset by surging global energy prices and increased sales to countries like China and India
https://www.scmp.com/news/world/russia-central-asia/article/3181110/russias-making-more-money-oil-and-gas-ukraine-war-us

Två månader gammal artikel som baserar sig på 4 månader gamla siffror?

Är det det bästa du kunde prestera?

Men ta för fan och titta på hur priset på Ural Oil har utvecklat sig sen dess, ditt imbecilla klappmongo!

Det är ju förjävligt att man ska behöva utbilda användare på ett av sveriges största forum i källkritik!
Citera
2022-08-06, 19:59
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
VAFAN snackar du om?

Vi snackar om price cap och att länder inte ska behöva bli hotade/mobbade till att gå med på det.

Du är en sjukt vilsen människa, tycker synd om dig och ber till gud att du inte har några barn.

Jesus..

Jo faktiskt . Kan det gå för sig att ekonomiskt straffa eller införa konsekvenser för klassens seriemördare Helt rimligt faktiskt . En ganska fredlig konsekvens faktiskt . Precis som att frysa tillgångar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in