Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Du blandar ihop staden Kherson och regionen Kherson. Nej, Ryssland har inte massor med trupper under sammandragning i staden Kherson som det sedan inte skulle gå att få fram bränsle och förnödenheter till, och ingenting tyder heller på att floden Dnjepr skulle ligga under ständig ukrainsk beskjutning och därmed ha blivit oanvändbar som transportled för ryssarna.
Däremot är Ukraina på väg att trängas ut från sina sista återstående områden uppe i Donetsk-regionen.
Jag vet inte var ryssarna placerar sina trupper som de förstärker med. Kanske de stannar kvar på andra sidan floden och ryssarna väljer att inte flytta in mer trupper i den delen av staden som är på västra sidan.
Men hursomhelst, så får framtiden utvisa vad som kommer att hända. Jag brukar inte ägna så mycket tid till att spekulera utan drar egentligen bara ganska snabba slutsatser utifrån den information jag snappar upp. Min teori är helt enkelt att ryssarna går in i ukrainas fälla och att det kommer bli en slakt eller att stora delar av ryska trupperna hamnar i fångenskap.
Samt att den stora offensiven till en början istället är på en annan del (nu försvagat försvar) av fronten och eftersom fronten ser ut som den gör med relativt korta transportvägar för Ukraina, men betydligt längre och mer riskfulla transportvägar för ryssarna så kommer Ukraina att skifta sina attacker mellan olika frontavsnitt i takt med att ryssarna springer fram och tillbaka mellan de olika frontavsnitten. Men som sagt då Kherson, det är en plats som nu mer eller mindre är avskuren och inte så lätt att vare sig flytta in eller flytta ut trupper.