Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Alltså, jag har inte särskilt stort förtroende för Amnesty måste jag säga och man kan hävda att krig är krig och det finns inga där civila inte kommer i kläm. Men även om Amnesty nu nämner att ryssarna kan ha bombat civila utan urskillning så handlar rapporten om att man har placerat militära resurser och personal i eller nära civila strukturer även om uppenbara alternativ har funnits. Och att det är ett mönster. Det framkommer också att det bara är ukrainska armén som är skyldig till detta beteendet.
Det är hårda ord från en organisation som är ökänd för sin russofobi och Putinkritik.
Varför kommer detta nu?
...
Det är därför vi ser saker som Amnestys rapport och ändrat tonläge i media.
Jag har förklarat att min ståndpunkt är att ryssarna väntade 8 år innan dom gick in i konflikten för att dom behövde tid att sätta världen i schack matt först.
Anledningen till varför Amnesty, en organisation som är korrupt sedan dess skapelse, nu slänger Ukraina under bussen är för att Ryssland sitter men en pistol mot tinningen på alla korrupta beslutsfattare. Dom har alla fått ett ultimatum: försöka rädda sina egna skinn genom att göra det rätta eller sjunka med det korrupta skeppet.
Kriget är som sagt inte mot Ukraina, det är mot judarnas (khazarerna) kontroll över världen.