2022-08-05, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon var deras representant i Ukraina? Vem är Mats?

Kommer fram mer nu hur de stödjer Assad etc. De verkar bara vara mot väst.

"tog sin Mats ur skolan".

Ett svenskt idiom.

https://www.ordspraket.se/ta-sin-mats-ur-skolan
Citera
2022-08-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte fan vet jag vad de gör. Jag har svårt att tro att de delar ut ballonger och slickepinnar.

Inte? Var inte orcherna rena rama moder Teresa när dom försiktigt tar sig fram bland sina bröder och systrar i Ukraina?
Citera
2022-08-05, 23:17
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
. Men denna gång hade de inte den progressiva vänstern och de progressiva liberalerna i väst med sig i sitt hat mot väst.

...Återstår bara att samma "progressiva" inser att de är helt och hållet marinerade i kritisk teori enligt Frankfurtskolan...ett slags kplm(r) light har vi sittandes i många utbildningsinstitutioners lärarkår (Inbillningsinstitutioner)
Citera
2022-08-05, 23:20
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det har avslöjats som ytterligare en lögn från mytomanen i Kreml eftersom Finlands blivande NATO-gräns till Ryssland blir 1 340 km. Bara att tugga i sig verkligheten.

Vågar påstå att bakom lögnerna om nynazzar och Nato är motivet till blundern att anfalla Ukraina grandiositeten beläget mitt i mellan Putins öron.:
1. Grandios självbild
2. Besatta av framgång
3. Tror sig vara unika
4. Kräver överdriven beundran
5. Uppblåst tro på sina rättigheter
6. Utnyttjar andra
7. Brist på empati

https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/9-tecken-som-kan-genomskada-en-narcissist/

Vilka öron?
Det verkar som om Putin har flera olika sorters öron.
https://www.expressen.se/nyheter/ukraina-putins-oron-avslojar-honom-har-dubbelgangare/
Citera
2022-08-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, att du har en halv hjärna (pannloben?) kan jag gott tro.
Vi som har hela hjärnan intakt förstår att det är bullshit eller kritik som inte går att ta på allvar under de omständigheter som råder.

Jaja.

Hur går det med den "stora" offensiven i Kherson för övrigt?
Citera
2022-08-05, 23:21
Medlem
Snapcounts avatar
Vart på jobb ikväll (så jag ber om ursäkt om detta har postats tidigare), men nästa stora paket ifrån Biden har utannonserats :

WASHINGTON, Aug 5 (Reuters) - The Biden administration's next security assistance package for Ukraine is expected to be $1 billion, one of the largest so far, and include munitions for long-range weapons and armored medical transport vehicles, three sources briefed on the matter told Reuters on Friday.

https://www.reuters.com/world/europe/exclusive-us-readies-new-1-billion-ukraine-weapons-package-2022-08-05/

Men inte fler HIMARS, eller annan hårdvara. Antar att Biden för stunden inte vill göra något som upplevs att eskalera det hela (ett klart tecken på att Putins krig går käpprätt..). När det är sagt så har jag saknat nya donationer ifrån västeuropa den sista månaden.
Citera
2022-08-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kärnkraftverket är i Energodar, en stad som Ryssland redan kontrollerar. Finns ingen logik att ryssarna skulle ha attackerat ett kärnkraftverk i en stad som de redan kontrollerar och har många trupper i. Däremot kontrollerar Ukraina andra sidan floden och kan nå staden lätt med raketer.

Bara idiotiska ZZelenister tror på Ukrainas propaganda. Om man har lite koll och en hyfsad mängd användbara hjärnceller fattar man direkt.

Var väl inte länge sedan folk ifrån ditt läger tyckte det verkade rimligt att ukraina bombade sina egna fångar, tågstationer samt avrättade sina egna civila och la dom i massgravar (t.ex bucha). Då kan väl ryssland skjuta snett på ett kraftverk?
Citera
2022-08-05, 23:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Man förstår att det handlar om en sekt, när följande uttalande bemöts med så mycket ilska, fördömande och hat.

"Being in a defensive position does not exempt the Ukrainian military from respecting international humanitarian law."

Låt nu epiteten flöda fritt!
Man förstår också extra tydligt med ditt inlägg hur Amnesty har låtit sig bli till ett slagträ för ryska förövare.

Tyvärr har Amnesty gjort sig så irrelevanta att kommande rättfärdig kritik mot Ryssland inte kommer komma någonvart. Iaf jag kommer inte någonsin hänvisa till Amnesty något mer, inte ens när de kritiserar Ryssland.

Vill man kritisera hur Ukraina försvarar sig måste man göra det i en kontext till hur fienden beter sig och t o m berätta vad konsekvenserna skulle bli om man inte agerade på ett visst sätt, inte bara peka finger.
Citera
2022-08-05, 23:24
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Jaja.

Hehe... Det var en fint. En finfin fint som grisarna svalde. Grisarna började förflytta trupper till Khersonfronten i all hast. Sedan passade UAF på att ta för sig vid Izihumfronten istället.

Det har varit dagens stora samtalsämne hela dagen. Ryssarna har helt missbedömt en enkel listig plan. De köpte hela paketet med hull och hår

https://www.dailykos.com/stories/2022/8/5/2114556/-Ukraine-Update-Russian-lines-recede-south-of-Izyum-as-Russia-rushes-to-potential-Kherson-trap
Senast redigerad av Opaque 2022-08-05 kl. 23:28.
Citera
2022-08-05, 23:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Jaja.

Jag har inte marknadsfört någon stor offensiv och deltar heller inte på plats så jag är nog fel person att fråga. Förhoppningsvis går det bra och jag är nog nöjd att alla orcherattacker verkar ha slagits tillbaka.

Det är dock trist med utnöttningskrig med många döda på båda sidor men jag hoppas Ukraina går från underläga till överläge allteftersom överlägsna västvapen tickar in.
Citera
2022-08-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WJP

Citat:
Temporarily occupied Popasna, Luhansk oblast.
Russians cut off man’s head and put it on a stick.

https://twitter.com/sternenko/status...UdffUuFWA&s=19

Jag finner inga ord, ryssar liknar mer och mer talibaner.

(En människas kranium syns i tweeten, för er som helst avstår från att titta på det)

Och naturligtvis har fitt-ryzzarna skurit kuk och ballarna av den ukrainske soldaten och satt upp dem på stängerna bredvid.

Sköna killar de där ryzka sexualsadisterna.

Vad får vi se nästa gång?

Ett 10-årigt ukrainskt "nazistbarn" i smådelar?

Och dom här idioterna ska tillbaka till Ryzzland om ett par år och starta företag, producera grejer och göra affärer.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-05 kl. 23:43.
Citera
2022-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
https://tv.aftonbladet.se/video/345524/erdogan-besoker-putin-i-ryssland-forsta-gaangen-sedan-invasionen

Det framgår inte alls av inslaget att Erdogan och Putler kommer lösa konflikten. Det är din egen spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in