2022-08-05, 20:48
Medlem
raskenss avatar
Hittills har man hittat 1340 civila, barn och vuxna som blivit mördade utanför Kyiv av ryssarna, en till hittades i en brunn i dag:

https://twitter.com/IuliiaMendel/status/1555539982407843840?s=20&t=9x9Dg3kBPvMpMIPbKpyKIw

frågan är hur många man kommer hitta i Mariupol när det blir befriat.
Citera
2022-08-05, 20:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Azov krigar på trots att de är döda.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1555506623589801984
Citera
2022-08-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
De nyktra arbetarna jag mött under alla mina år i Ryssland kan jag räkna på mina fingrar.

Om inte Ryssland kollapsar p.g.a. alkoholism så vore det underlig.
Själv är jag långt ifrån en renlevnadsmänniska men i sällskap med en ryss ligger jag i lä.

De trådskribenter som har verkat i Ryssland kan nog bekräfta fylleriet, du har väl upplevt det?

Tror knappast att någon av de i Putins fanklub som är aktiva i tråden har varit Ryssland alls, de hatar nog enbart USA.
Dessutom verkar de ha svårt med allmän läsförståelse.
Men dryckeskulturen och bostadsstandarden är nåt vi inte riktigt är vana vid, tror faktiskt inte att man kan förstå den utan att ha varit på plats. Går inte att jämförara med de fina kvarteren i Moskva eller St. Petersburg.
Citera
2022-08-05, 20:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland ett steg närmare Sovjet tiden haha

Russia will revive the Soviet-era practice of duty-free shops for foreign diplomats, allowing them to buy goods no longer imported to Russia due to Western sanctions, according to a government order issued last week.

The stores could open in the capital Moscow and St. Petersburg shortly after the order takes effect on Aug. 27.

“The idea of ​​opening special stores for diplomats is not new,” Senator Vladimir Dzhabarov, first deputy chairman of the Federation Council's Foreign Affairs Committee, told the state journal Parlamentskaya Gazeta.

“Back in the Soviet times, my friends worked abroad, and there were shops for diplomats, which had certain discounts. These outlets allow diplomats to freely buy goods that they cannot import or buy in the host country.”

The diplomat-only retailers hark back to the “Beryozka” retail chain, which sold foreign-made household appliances, clothes and even rare food items to foreign diplomats and citizens working in Soviet Russia.
Du har rätt. Så blir det att gräddan som Putin hans älskarinna och oligarkerna som blivit rika på att slicka Putin i arslet myglar åt sig flärden från det förhatliga Europas överflöd genom smuggelbutiker
Citera
2022-08-05, 20:54
Medlem
Mycket goda nyheter. Youtubern Denys Denisov TRUMPETAR ut att Ukraina återtagit kontrollen över Bohorodychne city.

Det verkar som den ukrainska offensiven har pushat bort dom bögryska styrkorna hela 8 km.

Ukraina kan nu beskjuta Izium med artilleri och missiler, om dom vill det. Bättre är att DÖDA så många bögfascister som möjligt överallt där dom finns.
Citera
2022-08-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Azov tar ryssar som krigsfångar. Konstigt Ryssland har ju dödat alla judiska azov-nazister redan.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1555533450433761280
Du kanske har missat att Azov Batallion är som ett brand name, inte en enda bataljon bildad vid ett enda tillfälle?

Ganska vanligt inom miliser och terroristorganisationer, at en grupp kallar sig "al-Qaida" betydde för 10-15 år sedan inte utan vidare att den hade löpande kontakt med Osama bin Laden och al-Zawahiri, ibland var det mera "vi lånar ett säljande namn för vi står på samma sida".

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Azov krigar på trots att de är döda.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1555506623589801984

"Today I Died Again" - låt av Simple Minds
Citera
2022-08-05, 21:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag har kanske missat nåt, men är det otänkbart att Ukraina begått brott mot krigets lagar, eller mer specifikt de brott AI anklagar dem för?

Passikivi brukar vara balanserad och logisk. Har gjorde en bedömnig av rapporten. Enligt honom så saknar rapporten militär kompetens. Rätt så amatörmässigt hopsnickrad

https://sverigesradio.se/avsnitt/studio-ett-5-augusti--2#4130
Citera
2022-08-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket goda nyheter. Youtubern Denys Denisov TRUMPETAR ut att Ukraina återtagit kontrollen över Bohorodychne city.

Det verkar som den ukrainska offensiven har pushat bort dom bögryska styrkorna hela 8 km.

Ukraina kan nu beskjuta Izium med artilleri och missiler, om dom vill det. Bättre är att DÖDA så många bögfascister som möjligt överallt där dom finns.

Då Izium är en den största hubben för logistik i detta området så lär de slå ut järnväg och vägstruktur, att inta Izium kostar antagligen mer än det smakar för tillfället.
Citera
2022-08-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
När Ryssland vinner och Europa står där med en stor pissfläck i byxorna ska jag festa med Pripps blå !
Kan du definiera ”vinna”?
Citera
2022-08-05, 21:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Passikivi brukar vara balanserad och logisk. Har gjorde en bedömnig av rapporten. Enligt honom så saknar rapporten militär kompetens. Rätt så amatörmässigt hopsnickrad

https://sverigesradio.se/avsnitt/studio-ett-5-augusti--2#4130

Okej. Då förstår jag. Tack.
Citera
2022-08-05, 21:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Var det med miljon manna armén eller?
Det verkar inte behövas ännu!

Men det finns fortfarande flera miljoner riktiga män och kvinnor som kommer att kämpa mot den nazistiska ryska regimen.
Citera
2022-08-05, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland ett steg närmare Sovjet tiden haha

Russia will revive the Soviet-era practice of duty-free shops for foreign diplomats, allowing them to buy goods no longer imported to Russia due to Western sanctions, according to a government order issued last week.

The stores could open in the capital Moscow and St. Petersburg shortly after the order takes effect on Aug. 27.

“The idea of ​​opening special stores for diplomats is not new,” Senator Vladimir Dzhabarov, first deputy chairman of the Federation Council's Foreign Affairs Committee, told the state journal Parlamentskaya Gazeta.

“Back in the Soviet times, my friends worked abroad, and there were shops for diplomats, which had certain discounts. These outlets allow diplomats to freely buy goods that they cannot import or buy in the host country.”

The diplomat-only retailers hark back to the “Beryozka” retail chain, which sold foreign-made household appliances, clothes and even rare food items to foreign diplomats and citizens working in Soviet Russia.

Fattade jag rätt?

Ska dom öppna speciella affärer, enbart för diplomater, för att den där dåren hade kompisar som jobbade i Rumänien och DDR under sovjet-eran?

Är det ett sätt att få in USD eller vad?

Det låter ju helt Sinnes - men vad ska man vänta sig av ett folk som har fått för sig att stängda gränser och sanktioner inte är något negativt, nej, utan en jättestor konkurrensfördel.

Eller är det ett ställe för ryxzarna att kränga sina stulna tvättmaskiner? Alla klockor, guldhalsband och skitiga damtrosor som dom stulit i Ukraina?

Kan nån insatt upplysa mig, det här låter så efterblivet att det krossar alla tidigare nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in