2022-08-05, 18:30
  #194569
Avslutad
Sverige måste skicka nu;

300 CV90
24 Archer
5000 hjälmar
med mera
Citera
2022-08-05, 18:32
  #194570
Bannlyst
De ryzzka supersoldaterna känner att de behöver avreagera sig lite.

Så de tar in ett par ukrainska krigsfångar och sparkar sönder dom.

En helt vanlig dag i Donetsk.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1555269654066745345
Citera
2022-08-05, 18:35
  #194571
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
De Ryska stjärtgossarna verkar börja tröttna ordentligt på att bli hundmat åt Ukrainska vildhundar.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1555312718781071362
Det verkar som att Ryssland ska vara väldigt tyst när det gäller att kalla Sveriges försvarsmakt för HBTQ arme.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1531716469549056000
Citera
2022-08-05, 18:37
  #194572
Bannlyst
Pizz-ryzz gör sina kompisar sällskap i den "speciella" delen av helvetet.

Är det HD?

Crystal clear upplösning:

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1555474737547149313
Citera
2022-08-05, 18:38
  #194573
Bannlyst
Ryzk precisionsbombning.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1555263932423700480
Citera
2022-08-05, 18:39
  #194574
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Novosibirsk.

Piss-ryzz försöker köpa cigaretter med ett kreditkort som han stulit av en ukrainare som han mördat under invasionen.

Men har missat att han måste ha koden. Och nu är det försent att åka tillbaka till Ukraina och fråga ukrainaren som han snott kortet av. Han är ju liksom stendöd.

Så han blir hemskt upprörd. Han blir så upprörd att han tar fram sin pistol och försöker hota sig till cigg-paketet.

Killen och tjejen bakom disken negligerar honom fullständigt.

https://twitter.com/RussianLife2022/status/1555233861302370309
Visst är killen värd ett paket cigg för han riskerade livet för Putin i Ukraina.

Lite typiskt ryskt att att börja vifta med vapen då inte allt går som man tänkt sig...
Citera
2022-08-05, 18:40
  #194575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bara för klarhetens skull, Ukraina brukar förkortas UA, eller ibland UKR.

Kamrat! Byfånen jag citerar skriver UK och då utgår jag ifrån att dumfan menar UK. Ska jag behöva räkna ut att fascisten menar ett annat land än det hen skriver?
Citera
2022-08-05, 18:42
  #194576
Bannlyst
Citat:
Daniil Frolkin of the 64th Separate Guards Motor Rifle Brigade, the unit which committed the Bucha Massacre, accidentally revealed his face by taking a selfie with a stolen phone.

It helped to identify him as the soldier who shot a Ukrainian civilian in the head in Andriyivka.


https://twitter.com/visegrad24/status/1555343616834428934

Var inte som Daniil. Skjut inte ihjäl folk i ett land som du inte har att göra i.
Citera
2022-08-05, 18:43
  #194577
Medlem
X3treams avatar
Jag gillar de här småbomberna som fraktas med droner, enkelt och effektivt. Hur stor sprängverkan tror ni dessa har?

https://www.tiktok.com/@____lavr____/video/7127252688760212741?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&q=___lavr___&t=1659717728639
Citera
2022-08-05, 18:45
  #194578
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det verkar trovärdigt, och språket är inte något problem. Kanalen använder både ryska och ukrainska, men ofta ryska när den återberättar dialog från fronten (eftersom många i dessa områden är rysktalande). Den omgivande texten, alltså själva resonemanget, är ofta på ukrainska.

Jag diskuterade privat några tidigare inlägg från samma kanal häromdagen med en god vän från Moskva. Jag kan inte själv de här båda språken, men hon kan ryska (som modersmål) och hyfsat ukrainska, och hon menade att det rör sig om källor både lokalt vid fronten och betydligt högre upp, i Kiev. Och kanalen finns uppenbarligen på den ukrainska sidan.
Ja, och om någon fejkar det borde de väl köra med ukrainska faktiskt. Lär väl finnas ryssar som behärskar det iaf skriftspråksmässigt.
Citera
2022-08-05, 18:45
  #194579
Bannlyst
Nä, vad hemskt.

Nu har Putin bestämt sig för att investerare från "ovänliga" länder inte längre ska få sälja sina andelar i ryska bolag.

Varför det? Vore det inte bättre att bli av med alla dessa ryzz-hatare?

Citat:
Russian President Vladimir Putin has signed a decree that bans investors from so-called "unfriendly countries" from selling shares in certain strategic enterprises until the end of the year.

Eller kan det vara så att han har pissat på sig i byxorna av rädsla för att ännu mer kapital ska lämna landet?

https://www.rferl.org/a/russia-investors-unfriendly-countries-putin/31975585.html#0_8_10089_8766_2710_242646618
Citera
2022-08-05, 18:47
  #194580
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
https://twitter.com/visegrad24/status/1555343616834428934

Var inte som Daniil. Skjut inte ihjäl folk i ett land som du inte har att göra i.
Ja det är väl ett bra tänk!

Ryssland har inget att göra i Ukraina....

Och för er alla whataboutiser så hade inte USA att göra nåt i Irak eller Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in