2022-08-05, 12:23
Medlem
%s avatar
De Ryska stjärtgossarna verkar börja tröttna ordentligt på att bli hundmat åt Ukrainska vildhundar.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1555312718781071362
Citera
2022-08-05, 12:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har varit enorma köer till Hennes & Mauritz:

Man förstår att de passar på. Det här är ju det sista de någonsin ser av Hennes & Mauritz, i Ryssland. Kanske överhuvudtaget, om de inte heller kan resa.

Minns början av 80-talet då man kunde få igen pengarna för resan till Moskva om man lyckades smuggla in ett par extra Levis-jeans och ett paket tuggummi och sälja. Snart är vi där igen som det verkar.
Citera
2022-08-05, 12:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Bensinpriset har kollapsat till 19 kr litern i Sverige, katastrof för Rysstrollen som säger att det ska kosta 200 kr litern och att Putin ska ta över världen och byta ut Dollarn mot stabila Rubeln. Nu vet ju vi normala funtade personer att det är trams, men hur hårt slår det om oljepriset går mot 70 dollar fatet? Jag vet att Ryssland har en kostnad för att ta upp oljan på ca 55 dollar fatet. Om de måste sälja 20-30% billigare till deras "vänner" då bör de rimligtvis tappa en del pengar. Tankar kring detta? Och nej rysstroll, det kostar inte 0 kr fatet att ta upp olja.
Ja oljeintäkterna lär ju rasa rejält med dessa priser på råolja!

Putin lär svettas rejält nu….

Allt har ju skitit sig tack vare kriget. Han borde ju snart få rejäla problem på hemmafronten.
Citera
2022-08-05, 12:27
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Underbart.
Men det är lustigt att dom står och köar innan kedja efter kedja smäller igen, lyssnar man på rysstrollen härinne så hatar dom ju oss och vill inte ha något med väst att göra?
Varför vill dom ha våra produkter?
Dom gillar att glassa i Europeisk lyx. Putins jacka kostar 130 000:- vilket motsvarar 2 ryska årslöner

Om jag minns rätt är det tusen 1000 globala företag som lämnat det sjunkande skeppet vilket läcker som ett såll.

Putin och centralbankschefen står nere i kölsvinet och öser febrilt med en värdsfrånvänd tro att den Ryska skutan ska hålla sig flytande utan att snylta på väst. Ryssland är kört.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-05 kl. 12:51.
Citera
2022-08-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast ryssar saknar kunnande. De kan inte ens göra pommes frites. Så ännu mer komplicerade saker är bara att glömma.

Ryssland är helt beroende av import. Utan import hamnar de på afrikansk nivå. I nivå med Somalia.

Haha du är ett perfekt exempel på ett får som sväljer allt Aftonbladet och Expressen skriver. 😂

Problemet beror på att dom stora pommes producenter inte levererar längre till Ryssland.

Eftersom Ryssland just nu enbart har en liten inhemsk produktion av pommes har dom problem, det stämmer.

Just därför är det ju super att dom nu kan investera i egna produktionen istället för att ge bort pengar.

Om Sverige skulle välja att sluta importera pommes skulle vi 100% också få problem i början.

Så skäm inte ut dig är du snäll..
Citera
2022-08-05, 12:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Efter att Ryssland påstått bl a:

1. "Vi tänker inte anfalla"
2. "Moskva har inte sjunkit."
3. "Vi har inte invaderat Ukraina" (Kanske den mest flagranta lögnen signerad Lavrov)

..så är det inte konstigt att rysk rapportering hamnar direkt i papperskorgen.
Så blir det när man har en term för lögnen som vapen, när man påverkar alltifrån miljörörelsen, presidentval och amnesty samt när man har trollfabriker igång.

Jag tror inte ens en ryss längre om denne berättar vad den åt till frukost.
Jag är väl medveten om att man avfärdar allt som kommer från ryssarna som tvärlögn, bl.a. på grund av erfarenheter av rysk maskirovka. Det jag skrev i mitt ursprungliga inlägg var att ryska uppgifter om att städer och byar som fallit nästan alltid är sanna, och att det dröjer innan ukrainska källor bekräftar. Att det dröjer innan ukrainska källor bekräftar har naturligtvis sin förklaring, liksom att ryssarna har varit får snabba ibland. Faktum kvarstår: Mariupol föll. Sievierodonetsk föll. Luhansk föll. Och så vidare.
Citera
2022-08-05, 12:29
Medlem
Svampmoln i Nova Kakhovka

The moment of the explosion in Nova Kakhovka

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1555499351568416773
Citera
2022-08-05, 12:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Bensinpriset har kollapsat till 19 kr litern i Sverige, katastrof för Rysstrollen som säger att det ska kosta 200 kr litern och att Putin ska ta över världen och byta ut Dollarn mot stabila Rubeln. Nu vet ju vi normala funtade personer att det är trams, men hur hårt slår det om oljepriset går mot 70 dollar fatet? Jag vet att Ryssland har en kostnad för att ta upp oljan på ca 55 dollar fatet. Om de måste sälja 20-30% billigare till deras "vänner" då bör de rimligtvis tappa en del pengar. Tankar kring detta? Och nej rysstroll, det kostar inte 0 kr fatet att ta upp olja.

Mm-m..

Min spekulation : Det hela styrs ju utav efterfrågan och tillgång. Således bör det ha kommit ut mera olja på marknaden. Ett visst "läckage" ifrån oljesanktioner är att misstänka enligt mig, finns stora pengar att tjäna för den som vågar ta risker. Sedan så släppte väl Biden ut mer olja ifrån sina strategiska reserver ? (hur mycket kommer jag ej ihåg, samt dess inverkan). Sist så tror jag även att den tillfälliga aptiten ifrån Kina har minskat, det var väl en ny "corona lockdown".
Citera
2022-08-05, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du menar att det är endast i Sverige Volvo produktionen ligger i och Volvo inte lider av halvledarbrist? 😂

Snälla du..

Snälla du, Sverige har Autoliv dom mer eller mindre uppfunnit både airbag och bilbälte.

Vad har Ryssland uppfunnit egentligen, tvångströja och stupstock möjligen ?
Citera
2022-08-05, 12:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Du menar att det är endast i Sverige Volvo produktionen ligger i och Volvo inte lider av halvledarbrist? 😂

Snälla du..
Faktum är ju att Ryssland inte har ett ända framgångsrikt varumärke över världen vilket i stort sett alla länder i väst har, stora länder som små.
Ni suger helt enkelt och är beroende av era mästare i väst.
Citera
2022-08-05, 12:39
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:

Snälla du..

Snälla mig...

Till skillnad från i Ryssland så kommer det i alla fall ut bilar från fabrikerna i västvärlden som inte hade ansetts vara uråldriga på 90 talet.
Citera
2022-08-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, det innebär det inte,eftersom Ryssland, som de flesta andra länder, och i avsevärt större grad än många av dem, är beroende av import för att få sin industri att fungera.

Där sa du något.. och från vilket land importera dom flesta länder?

Det är inte Kina då? 🧐😉

Citat:
Sovjets fall gjorde att de tappade stora delar av sin inhemska förmåga att vara självförsörjande, ens vad gäller militär materiel. I ännu mindre grad avseende civil produktion.
Vilket är möjligt för oss, i stor omfattning, då vi inte är sanktionerade och har möjlighet att köpa teknologi vi inte har själva.

Väääänta nu lite, så du vill alltså ta tillbaks produktionen till Sverige fast samtidigt vara beroende av andra länders teknologi import?

Haha jaaa, suuuper smart verkligen. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in