2022-08-05, 11:36
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Jag googlar på tunnelbanepoliser och hittar ett uttalande av trafikregionrådet (M). Han har gjort ett inlägg den 2022 05 31 i en facktidning att han vill utbilda 500 tunnelbanepoliser (SecurityUser.com). Intressant! Frågan är nu brännande.

Det är en fråga som Kristoffer Tamson gnällt om i flera år och är ett helt uppåt väggarna vansinnigt förslag.
Det han föreslår är att 500 ordningsvakter ska snabbutbildas till "tunnelbanepoliser".

Så inte bara ska vi stå ut med horder av lågbegåvade och våldspsykotiska ordningsvakter i kollektivtrafiken - något som Tamson personligen är ansvarig för, utan nu ska även desamma få fulla polisbefogenheter efter en snabbutbildning.

Ett korkat och dåligt förslag och bara ännu ett i raden av ogenomtänkt plakatpolitik som moderaterna bedriver på kriminalområdet.
Citera
2022-08-05, 11:52
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu vet jag inget om Juhas längd men på en bild ser han kraftig ut.
När BLM-hetsen var stor så tog jag några namn från en bild av ett plakat med namn på döda under polisingripande och det som slog mig var att många förutom manligt kön också var väldigt långa och/eller kraftiga.
Jag inbillar mig att en ordningsvakt eller polis som ska få en ator person under kontroll använder extra mycket våld/styrka just vara därför. Ingen OV/polis vill ju riskera att en stor person får övertaget för då kan det ju sluta illa.
Men som sagt nu vet jag ingenting om Juhas kroppshydda.
Och längd och vikt är ju givetvis inte allt. Eventuella vapen, aggresivitet, kroppspråk, kroppstörelser och annat betyder ju mycket även det förstås.

Det är därför styrka inte ska vara den avgörande faktorn i ett ingripande. Det krävs väldigt mycket våld för att en stor person som är erfaren våldsverkare ska ge sig. Antal poliser, taktik, träning och verktyg ska se till att polisen är övermäktig och kan ta hand om alla sorters personer utan att någon skadas.
Citera
2022-08-05, 12:08
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu vet jag inget om Juhas längd men på en bild ser han kraftig ut.
När BLM-hetsen var stor så tog jag några namn från en bild av ett plakat med namn på döda under polisingripande och det som slog mig var att många förutom manligt kön också var väldigt långa och/eller kraftiga.
Jag inbillar mig att en ordningsvakt eller polis som ska få en ator person under kontroll använder extra mycket våld/styrka just vara därför. Ingen OV/polis vill ju riskera att en stor person får övertaget för då kan det ju sluta illa.
Men som sagt nu vet jag ingenting om Juhas kroppshydda.
Och längd och vikt är ju givetvis inte allt. Eventuella vapen, aggresivitet, kroppspråk, kroppstörelser och annat betyder ju mycket även det förstås.
Baserat på filmen som finns på händelsen så tycker åtminstone jag att J*ha ser rätt kort ut, kraftig och max 170-175 cm gissningsvis
Citera
2022-08-05, 12:22
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Det är nutid. Dom bor typ en kvart ifrån varandra, mor o son.
Min kusin bor i Råcksta, men känner igen Juha från Brommaplan o från den linjen.
Hans mamma bor i Vällingby, stenkast ifrån. Jag har uppfattningen att han ofta va där också på fyllan.
Hur har du fått den uppfattningen?
Citera
2022-08-05, 12:28
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Blev han gärningsmannen våldtagen oxå?
Du menar den avlidne Juha, (?) ja han måste ju ha blivit våldtagen på något sätt, vore märkligt att han annars avled på grund av övervåldet som inte verkar existera öht. Någon av vakternas batong måste träffat hjärnbalken på något sätt via rektum (angreppet gick säkert att dölja på något sätt) eller klipptes bort i någon av de filmer som florerar på nätet. Min tanke är nog att "det sannolikt"- går att hitta en annan förklaring till Juhas död, än just det som filmerna kan bevisa.
Det verkar ju som sagt vara helt osannolikt att hans död kan ha påverkats av vakternas ingripande i övrigt, självklart måste han tagit skada av batongen (angreppet som inte kan ses)...
Om du undrar varför jag skriver så som jag gör är att detta fall kommer tystas ner och man kommer skylla på att Juha dog av helt andra orsaker än vakternas ingripande, som öht inte har någon som helst påverkan på händelseförloppet mot Juhas död. Utmed namnen på MGM nu!
Citera
2022-08-05, 12:32
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Hur har du fått den uppfattningen?
Det lät så på min kusin. Vi snackade inte så jäkla mycket om det. Jag gillar inte OV och jag gillar inte snubbar som boxar på kvinnor med jämna mellanrum.
Win win.
Citera
2022-08-05, 12:33
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Finns absolut anledning att se ned på ordningsvakter eftersom de flesta inte behövs alls.

Vad baserar du det på, att de inte behövs alls?
Citera
2022-08-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Lol, tror du Flashback är en rättegång?

Jävla snorunge, öppna inte käften om du inte vet vem du pratar med. Jag har varit på över tio rättegångar som den tilltalade, och detta långt innan du ens lärde dig kissa utan att skvätta ner brallorna så tagga ner lite.
Vilket moget svar. Du påstår dig inte längre "sympatisera" med BO som om det skulle ha någon som helst betydelse i sammanhanget. Vem fan bryr sig vem någon "sympatiserar" med? Det är lagen som gäller så förstår inte din poäng ens.
Senast redigerad av david-taxi 2022-08-05 kl. 12:57.
Citera
2022-08-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexx11
I denna video så ser man exemplariskt arbete av OV, all heder till dessa vakter.
Du är en idiot om du tycker OV har rätt till att misshandla med sin batong bara för de står och filmar utan att backa. Det är inte befogat våld. OV skulle dragit iväg dom inte slagit på dom som om dom själva rymt från psyket.

Varför använda våld mot någon som inte är våldsam?
Citera
2022-08-05, 13:05
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Det lät så på min kusin. Vi snackade inte så jäkla mycket om det. Jag gillar inte OV och jag gillar inte snubbar som boxar på kvinnor med jämna mellanrum.
Win win.
Han tycks ju inte finnas på Lexbase, har du belägg eller bevis för att han skulle ha boxat kvinnor innan. Hörsägen räknas inte
Citera
2022-08-05, 13:15
Medlem
Mer.info.007s avatar
Snacka om att ge sig på en Finländare verkligen. Jävla Svin!
Citera
2022-08-05, 13:15
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Win win.
Men varifrån kommer den uppgiften. Juha är ju inte tidigare straffad om man ska tro Lexbase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in