2022-08-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Bianca är en mycket framgångsrik entreprenör som använt sociala medier på ett mycket skickligt sätt för att bygga upp sitt varumärke. Hon har visserligen haft turen att hennes mamma är en av Sveriges mest kända personligheter men de tar inte ifrån hennes ihärdiga arbete.

Jag tror inte de är en tillfällighet att personer som du inte klarar av starka, självständiga kvinnor som tar sig uppåt i karriären utan att behöva en mans hjälp. Ni män klarar inte av att en kvinna har mer makt och inflytande än er. Jag misstänker att du inte lyckats lika väl i livet och är avundsjuk på bland annat Bianca. Istället för att hata unga framgångsrika kvinnor och försöka trycka ned de kan du väl själv fokusera på ditt liv? Din avundsjuka är tydlig för alla att se.

Det är ingen slump att Annie Lööf också är enormt hatad av män, än mer än Bianca då hon basically bestämmer om i vilken riktning vårt land ska ta då hon är vågmästare. Sorgliga män klarar inte av framgångsrika unga kvinnor. Ni borde skämmas, folk skrattar åt er.

Du riktade dig till en annan med ditt "personer som du", men jag känner mig ändå manad att dekonstruera dina påhittade orsakssamband.
Visserligen har jag inte pekat ut Bianca utan hela influencerkulturen som vidrig.

Om man råkar ha en känd förälder vill det till att man förtjänar kändisskapet genom något utöver att man råkat födas av en kändis. I det fall du tar upp är jag gammal nog att minnas de hemska bidragen från 80-talet som i sig tycks ha passerat målsnöret pga att influencerns falsksjungande gapiga moder fötts av två kändisar. Men Piccadillo circus -ett skämt till bidrag i mello 1986 - var ändå ett försök till musik. Barnet som fötts känt pga mamman valsat runt i pressen i 40 år pga hemnes föräldrar var kända, har inte ens åstadkommit ett försök till musik. Utan hela idén är att "personen räcker" om det skapas momentum i pressen. Hela Sverige valsar efter. Ofattbart.

Ditt argument om avundsjuka måste du nog se över, för det är en sak att få frågan "skulle du vilja ha 100 miljoner?" -jatack!
men att vara avundsjuk i detta fall, är fel ord. Det skulle betyda att jag själv aspirerade på att vara influencer med allt vad det innebär. Det vill jag inte, inte för en sekund. Jag kan däremot tycka att det är snedfördelade pengar. Vem arbetar inte hårt? Jag känner hundratals personer som sliter otroligt mycket mer än dessa influencers, i betydligt viktigare yrken; jobb som betyder något på riktigt.

Hela influencersskiten borde dö ut. Vi behöver inte mer tjejer som prackar på andra tjejer sin skit. Stopp, bara stopp.
Jag är mer feminist än dig. Du tar den enkla vägen ut och försöker få det till avundsjuka. Lågt.

Jag har stor respekt för kvinnor som bidrar med något viktigt. Ingen influencer bidrar med något vi behöver. Om de jobbade i vård, skola, inom rättsväsendet, som ingenjörer, poliser, inom biofysik, stadsplanering, etc. - hade de haft lika mycket av min respekt som jag ger män som arbetar inom ovanstående. Det är alltså inte en specifik kvinnofråga i sig.
Men: 95% av alla influencers (och 100% av dem som putar med röven och bloggar om fillers) är kvinnor - och jag har ingen som helst förståelse för det livsvalet. Lika fjantigt som när killar ska bli gangsterrappare och lika illa. Det bankar in könsstereotyper så det står härliga till.
Bianca förmedlar att hon som 18-åring inte duger utan måste spruta in fillers under ögon, i läppar, i kinder, vid näsan, för att stå ut med dig själv. Och det är bra tycker du för att...?
Är det så spännande att det förtjänar tiotals miljoner på banken?
Citera
2022-08-05, 01:19
Medlem
Vet inte om hon räknas som influencer men Linnéa Claesson är ingen favorit.

Även de här Parnevik-brudarna. Köpt kändisskap och delar av Svensk media och underhållningsbranschen har gått på det.
Citera
2022-08-05, 01:23
Medlem
dragon31s avatar
bianca ingrosso
peg parnevik
paow
Citera
2022-08-05, 01:42
Medlem
Alla
Gör folkhälsan sämre. Ungdomar blir mer deprimerade.

Finns inget gott med dessa personer.
Citera
2022-08-05, 02:10
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nina Rung för hennes hycklande dubbelmoral.

Hon anser att män är hemska och jag minns när hon höll med om att män som betett sig illa inte kan förlåtas. När hennes kommentarsfällt då fylldes av frågor om hur hon då kan förlåta sin egna pojkvän som offentligt betett sig vidrigare än de flesta män, så besvarades det bara med att folk fick sina kommentarer raderade.

Att hon utöver det hasplar ur sig det ena och det andra tramset gör bara att hon förstör för de kvinnor som för en kamp för jämlikhet och rättvisa.

För Nina Rung handlar det inte om att ha åsikter. För henne handlar det om att de som inte håller med henne i hennes åsikter är hemska och helt sonika har fel. De talar hon gärna ner på ett fult sätt.

Nina Rung kan nog vara Sveriges värsta mansplainare. Att hon skulle vara ett intressant exempel för forskare inom narcissism förutsätter jag som mycket troligt.

Jag har bara sett Nina Rung när hon uttalar sig i TV-program. Hon är extremt verklighetsfrånvänd. Ett mysterium att hon lever på min inbetalade skatt.

Vad har hennes pojkvän gjort? Vad heter han?
Citera
2022-08-05, 07:01
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ja, det är en pest.

Det är väl mest tjejer som sysslar med detta, eller vad räknas som en influencer och vad är en kreatör (av t ex youtubevideor)?

Jag skulle säga att uppar man bara ankmunsfoton på sig själv dagarna i ända och minst 50% av inläggen är ”betalt samarbete” - då är man en influencer.

Vad säger feminister om dessa vandrande annonsplank och reklampelare för psykisk sjukdom?

”Starka, unga kvinnor som tar för sig.”
”Ber inte om ursäkt.”
”Självständiga entreprenörer som jobbar för unga tjejers bästa.”

Vem som är värst? Den som lockar flest unga i fördärvet.
Citera
2022-08-05, 07:17
Medlem
TrueCs avatar
Vet inte vad som räknas som influenser, men Pontus Rasmusson som ungarna kollar på ger mig rysningar.

Usch och fy fan
Citera
2022-08-05, 07:29
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Likt rubriken lyder.

Vilka influencers hamnar högst upp på er lista av de ni avskyr eller anser problematiska. Och såklart, varför?

Puss å kram

Avskyr ingen då jag ej vet om några
Är nog de sista personerna jag skulle följa och se på.

På social medier följer bara personer jag känner i verkligen.
Youtube är inget jag bedriver min tid på om det där dom håller till?

Dom två jag vet om som har synns under nyhetstorka är väl Bianca och Blondinbella
Om de klassa om influencers
Citera
2022-08-05, 08:40
Medlem
LojtnantWerners avatar
följer ingen s.k. influenser men blir fan förbannad när någon man känner (läs tjej) som är så präktig står i nästa sekund på sin I.G. på bild med text likt "använd rabattkod bla bla bla för att få 20% på din beställning".
Det är bara för dom ska få några t-shirtar i sin låda, nä fyfan.

samtliga B-kändisar, och A kändisar som är woke
Citera
2022-08-05, 08:54
Medlem
https://presearch.com/images?q=Nina+Rung
https://presearch.com/images?q=Antonija%20Mandir
https://presearch.com/images?q=Linnea%20Classon
https://presearch.com/images?q=Johanna%20Blad
https://presearch.com/images?q=Bianca%20Kronl%C3%B6f
https://presearch.com/images?q=julia%20franzen
https://presearch.com/images?q=peg%20parnevik
https://presearch.com/images?q=paow
https://presearch.com/images?q=Amanda+Lundgren

Transsexuella män allihop. Stör mig nästan ännu mer på det, och att ingen annan verkar lägga märke till det.
Citera
2022-08-05, 08:58
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marabouoreo
Likt rubriken lyder.

Vilka influencers hamnar högst upp på er lista av de ni avskyr eller anser problematiska. Och såklart, varför?

Puss å kram

Schulman och Sigge är de mest patetiska av dom. Nödtorftigt döljande sin sakta påkrypande åldersnoja är de två de mest patetiska i samlingen.

Margaux Dietz är komisk. Hon har krånglat sig in bland de mest kända genom att mödosamt kränga sej in i rollen som "skönhet". Med den potatisnäsan borde hon ligga lågt för att undvika lyteskomik.

Kan man som sanningsälskande känna nåt annat än förakt för någon som koketterar med sin nära vänskap med vår mest förhatliga partiledare? Fan vet vad dom petar i sej tillsammans?

Lovar: följer inte en käft.
Citera
2022-08-05, 08:58
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Så enkelt är det inte. Ben Shapiro är precis som Steven Crowder eller någon annan snabbpratare på amerikanska högerkanten, utan intellektuell hederlighet.

Shapiro anses vara en duktig debattör därför att han "vinner" debatter mot gymnasieelever. Utmaningarna är inte särskilt stora och med Shapiros erfarenheter som advokat är det klart att han lätt kan ta sig an någon med liten erfarenhet av debatter.

Att hans debatteknik mest består av hypotetiska resonemang som inte representerar verkligheten och att han gishgalopperar igenom massor med saker som ingen hinner med att undersöka närmare gör inte att han har rätt eller att någon annan har fel.

Han kanske nämner saker i förbifarten som man håller med om, men det gör han för att få med sig publiken snarare än att han faktiskt har rätt.

"Debatten" mot BBC:s Andrew Neil visade verkligen vilken kvalitet man har att göra med då det gäller Shapiro.

Shapiro är bitvis verkligen underhållande men samtidigt radikaliserande och lutar starkt mot hat snabba billiga poänger.

Kan vara kul men i längden blir det tjatigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in