2022-08-05, 01:48
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Riktiga fittor i videon. Verkar som vakten blivit påsatt av sin styvfarsa som liten. Om man inte kan kontrollera sina känslor ska man inte jobba inom yrket. Dom leker poliser.

Tänkte det samma måste hänt något i hans barndom. Hoppas han blir ordentligt kontrollerad på hans livshistoria. Kanske finns en heldel historik där. Alltid intressant vad som står i journalen på honom. Eller kanske socialtjänsten.
Citera
2022-08-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om han hade dödat 100 människor innan som du skrev.

Polisen sköt inte Akilov eftersom de inte hade dem möjligheten tills långt efter och han dödade inte 100 personer.
"Även om BO har dödat 100 människor innan så finns ingen anledning att fortsätta strypa honom NÄR HAN REDAN ÄR MEDVETSLÖS."

Skrev med fetad text och stora bokstäver så även ett troll som du kan läsa.

Så polisen sköt inte även om de hade möjlighet "tills långt efter". Alltså samma sak. Dom har inte rätt att döda honom om det inte är befogat.
Citera
2022-08-05, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det finns ingen ”pinnjakt” för ordningsvakter likt det polisen ägnar sig åt emellanåt. …

Du vet ingenting och din kommentar till riktig statistik är mungo jumbo.
Klart jag vet och jag antar att du är vakt själv eftersom du tar åt dig så. Truth hurts?
Sen så är det klart att ju mer ”nödvändiga” insatser de påstår sig göra desto större chans att få behålla och få nya lukrativa jobb…
Citera
2022-08-05, 02:06
Medlem
Mer.info.007s avatar
Har det varit blommor o ljus på platsen där han dog?
Citera
2022-08-05, 02:21
Medlem
Mer.info.007s avatar
Hoppas Vakterna blir uppläxta och får stryk på häktet eller fängelset eller vart dom nu hamnar.
Citera
2022-08-05, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Då ska du anmäla det till deras förman Polismyndigheten!
Men vem sitter och ringer till Polisen och rapporterar varje onödigt ingripande? Kan vara en timmes telefonkö. Dessutom skulle det ändå aldrig gå vidare, infon skulle enbart fastna hos de som tar emot samtalet, om det ens skulle antecknas. Det måste ju vara nån med sysselsättningsbrist som skulle ta sig den tiden
Citera
2022-08-05, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Lite för många allvarliga incidenter med OV tycker man. Bättre utbildning och återinföra tjänstemannaansvaret blir bra.
"Tjänstemannaansvaret" finns redan, och kallas för tjänstefel. Något både polis och ordningsvakt blir misstänkta och dömda för titt som tätt.
Att sitta och tro att rättssystemet skulle sitta och skydda ordningsvakter och poliser när dom begår brott är foliehattvarning.
Skillnaden på polis/ov kontra allmänheten som blir dömda i en rättssal är att poliser/ov springer på rättegångar hela tiden, vilket allmänheten inte gör. Man vet med det sagt vad man ska säga och inte. Sen brukar man oftast veta vilken advokat som är bra eller inte.
Citera
2022-08-05, 02:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men vem sitter och ringer till Polisen och rapporterar varje onödigt ingripande? Kan vara en timmes telefonkö. Dessutom skulle det ändå aldrig gå vidare, infon skulle enbart fastna hos de som tar emot samtalet, om det ens skulle antecknas. Det måste ju vara nån med sysselsättningsbrist som skulle ta sig den tiden

Som tur är tar det en minut att anmäla på hemsidan.
Citera
2022-08-05, 03:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Första rättsläkaren gav utlåtandet att andningsuppehåll troligtvis triggats av just överdosering, andra rättsläkaren att det inte gjort det. Om du följt rättegången så borde du ju veta att det förelåg flera olika versioner om dödsorsaken från flera rättsläkare.

Full förståelse att polisen ignorerade den upphetsade folkmassan. Samlas alltid en massa löst folk vid polisingripanden för att gallskrika på polisen, försöka förhindra gripanden, frita brottslingar osv. De flesta seriösa erfarna poliser ignorerar gallskrik och gormande från folkmassor när de ingriper, de agerar endast för att hålla dem på avstånd.
Jag vet exakt vad som gäller och det jag skriver om är utifrån rätten och det han dömdes på så du kan lägga ner.

Att den halvmeter höga kinesen ignorerade vad follkmassan vädjade om gjorde att han dömdes i den federala rättegången som gick som parallell Fu av FBI, han har ännu en rättegång att vänta.

För att återgå till fallet, om Juha visar sig vara kvävd och nåt snarlikt skett är det försvårande omständighet.
Citera
2022-08-05, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Som tur är tar det en minut att anmäla på hemsidan.
Ah, ja just det, det har du rätt i. Men jag tror det hamnar i papperskorgen ändå.
Citera
2022-08-05, 03:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Jag vet inte om jag tycker att det är vakternas fel utan snarare dem som anser att en obeväpnad tjej och en afghansk dvärg ensamma ska stoppa en person som går bärsärk.
Det borde ha kommit minst 6 vakter av ABAB typ istället.
Gärna med skjutvapen.
Citera
2022-08-05, 03:59
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Har det varit blommor o ljus på platsen där han dog?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in