2022-08-05, 00:48
Medlem
Självsanering är vackert.
Tydligen var GM trippel mördare redan innan så någon strafflindring vill jag inte önska honom. Men en extra kopp kaffe med en skvätt mjölk har han förtjänat efter att gjort samhället en tjänst.
Citera
2022-08-05, 00:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Karma än nog det mest passande ordet. Ingen sörjer Nerijus och när GM blir knivad så upprepas det.
Citera
2022-08-05, 00:54
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Självsanering är vackert.
Tydligen var GM trippel mördare redan innan så någon strafflindring vill jag inte önska honom. Men en extra kopp kaffe med en skvätt mjölk har han förtjänat efter att gjort samhället en tjänst.

Dubbelmördare och våldtäktsman vad jag hört. (Välgärningen i veckan räknas inte). Men i övrigt håller jag med, kanske till och med en kaka? Han har ju inte fått någon på 21 år. Då man verkar ha ett riktigt rättssystem i Litauen.
Citera
2022-08-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Karma än nog det mest passande ordet. Ingen sörjer Nerijus och när GM blir knivad så upprepas det.

Hans mamma sörjer nog sin son. Och det har hon rätt att göra.
Citera
2022-08-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Eftersom han aldrig erkände så kan vi inte veta det.

Med tanke på att han var på en annan kvinna dagen innan så är det nog så...
Citera
2022-08-05, 01:03
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Hans mamma sörjer nog sin son. Och det har hon rätt att göra.

Borde inte hon snarare sörja sitt misslyckade föräldraskap mer än sin son? Man har gjort ganska många fel om ungen blir en lustmördare. Där är väl Breiviks (ideologisk mördare, javisst) morsa ett föredöme. Hon besökte sonen en gång i fängelset, sedan dog hon.
Senast redigerad av Blundetto 2022-08-05 kl. 01:11.
Citera
2022-08-05, 01:08
Medlem
C.H.Ts avatar
Jag minns när jag lyssnade igenom klippen från rättegången. Där framgick det lite mer hur pass stor del elitsoldaterna hade haft fynden av Lisas örhänge, mordplatsen osv.
Man uppfattade också Lisas pappa som otroligt behärskad och samlad. Den enda gången han höjde rösten var när han ifrågasatte Nerijus om hur hans DNA kunde finnas på insidan av hans dotters byxor.

Jag kanske svävar iväg lite väl nu, men jag där känslan av att denna avrättning inte direkt var någon slump.
Citera
2022-08-05, 01:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nej, det är fejk news han är inte död tills Sverige har fått DNA-bevis. Han är förmodligen släppt med ett hånskratt till väst.

Han är inte längre en svensk angelägenhet så varför skulle de skicka DNA till Sverige?
Om du tror på att myndigheterna i Litauen vill skydda honom så kommer de givetvis inte skicka rätt DNA från liket till Sverige ...

Du framstår som en tomte.
Citera
2022-08-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Borde inte hon snarare sörja sitt misslyckade föräldraskap mer än sin son? Man har gjort ganska många fel om ungen blir en lustmördare. Där är väl Breiviks morsa ett föredöme. Hon besökte sonen en gång i fängelset, sedan dog hon.

Så enkelt är det inte. Vet inte varför du drar upp Breiviks morsa? Vad har det med NB och Lisa Holm att göra? Har du några funderingar om Idi Amins mamma också? Som du vill delge oss alla?
Citera
2022-08-05, 01:17
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Jag minns när jag lyssnade igenom klippen från rättegången. Där framgick det lite mer hur pass stor del elitsoldaterna hade haft fynden av Lisas örhänge, mordplatsen osv.
Man uppfattade också Lisas pappa som otroligt behärskad och samlad. Den enda gången han höjde rösten var när han ifrågasatte Nerijus om hur hans DNA kunde finnas på insidan av hans dotters byxor.

Jag kanske svävar iväg lite väl nu, men jag där känslan av att denna avrättning inte direkt var någon slump.

Du svävar iväg lite väl. Ett slödder tog ett slödder av daga och ingen avrättning har skett. Sådant händer och troligen var inte någon utomstående inblandad.
Citera
2022-08-05, 01:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Så enkelt är det inte. Vet inte varför du drar upp Breiviks morsa? Vad har det med NB och Lisa Holm att göra? Har du några funderingar om Idi Amins mamma också? Som du vill delge oss alla?

Det var du som drog upp GM:s mamma och dennes rätt att sörja sin (lust)mördare till son. Jag jämförde med en annan mor som hade den goda smaken att dö då hon stirrat sin (ideologiska) mördare i ögonen en sista gång. Idi Amin och hans mor. Den väderkvarnen får du slåss mot själv om du så önskar. Min poäng är att bestialiska mördares mödrar inte alls har någon "rätt" att sörja sina söner. De ska om något sörja sitt usla föräldraskap. Fäderna likaså.
Citera
2022-08-05, 01:36
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du är seriöst dum i huvudet. Och det är ingen komplimang.

Skriver idioten i en oneliner. Genom sig själv känner man andra. Var har jag fel? Du tycker alltså att om din son kidnappar en 17-årig tjej. Hänger henne i en lada. Runkar då han njuter av dödskampen. Då ska du ha "rätt" att sörja honom om han får en kniv i halsen sju år senare? Jävla avskum du är.

Dagens vänster antar jag, att sörja lustmördare som älskar andras lidande, det är en "rättighet". Ska rättigheten komma med bidrag också?
Senast redigerad av Blundetto 2022-08-05 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in