2022-08-04, 17:16
Medlem
Rysk media tar upp att antagligen har Ukraina nu fått 300km ammunition. Får hoppas dom har rätt!
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska bilförsäljningen ned 75%.

Välkommen till Nordkorea 2.0

https://www.svd.se/a/BjA0W7/ryska-bilforsaljningen-rasar-ned-75-procent
Goda nyheter. Synd det tar några år innan dom nötit ner fordonsparken.,
Läste någonstans att dom skulle konvertera bilarna till trehjulingar pga, bristen på däck.
.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-04 kl. 17:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Men.

Ryzzfittorna skulle ju tjäna så enorma pengar på att exportera olja och gas till Kina och Indien.

Vars har dom pengarna tagit vägen då?
Dom intäkterna går mest nog till att radera infrastrukturen i Ukraina. Och givetvis en hel del i fickorna på dom korrupta makthavarna i Kreml och till att köpa lyxjakter bygga enorma palats, till mutor och att göda maffian. Kreml måste ju vårda sitt vanrykte som en av dom mest korrupta länderna i världen.
Ett sådan rutten statsbildning som den ryska har väl sällan skådats i modern tid.
Citera
2022-08-04, 17:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så EU har gått med på att tillverka delar till Antonov-flygplan. Varför då?

Så att ryssarna slipper? Snällt av EU.
Troligtvis för,att de själva inte klarar av det! Ryssland är ett U-land utan västs teknologi
Citera
2022-08-04, 17:18
Medlem
Citat:
Jag antar att du redan följer honom men här är den dagliga rapporten från Alexander Mercouris:

Russia Storms Ukraine Defences in Donbass, Zelensky Admits Outgunned, Speaks of 'Hellish' Condition

https://youtu.be/aHDHeUhBZs8

Den är kortare än vad den brukar så offra 20 minuter på den. Jag tycker att alla som är intresserade ska lyssna på den oavsett vad man står. Mercouris är alltid välinformerad samt kunnig och även om han kan sägas vara pro-rysk lite så är han väldigt försiktig i sina analyser och använder källor från båda sidorna på ett hyfsat objektiv sätt.

Jag la märke till i TV4 Nyheterna igår rapporterade att Ukraina nobbat en begäran från IAEA att besöka kärnkraftverket i Zaporizjzja som man menar riskerar att haverera. Får vi höra om Amnestys rapport kanske t.o.m. som nästa steg?:

Varningen: Läget vid Europas största kärnkraftverk oerhört instabilt

https://www.tv4.se/artikel/470yHh8aQIo3xndftTmBcI/varningen-laeget-vid-europas-stoersta-kaernkraftverk-oerhoert-instabilt

I diskussionen om att Ryssland tar så lång tid på sig att genomföra sin operation och slutföra den så var det någon som sa något om detta. Ryssland tror jag inte längre bryr sig om vad som sägs i väst eller tar notis av alla beskyllningar om krigsbrott och annat. Däremot tror jag att man bryr sig om vad resten av världen tycker framförallt de i BRICS och SCO. Det har talats om att militärledningen snart kommer att ingripa och avsätta Zelensky och istället inleda kapitulationsförhandlingar med Ryssland. Jag tror att det skulle komma lite "olägligt" för ryssarna. En vapenvila nu skulle innebära att de fick avbryta operationen och vad jag förstår är målen mycket längre än att ta Donbass. Man vill även ha landtungan genom Odessa till Transnistrien och åtminstone neutralisera hela den västra delen av Ukraina. Att kriga vidare efter en vapenvila skulle nog inte ses med blida ögon av en del länder i dessa konstellationer.

Så jag tror nog att ryssarna kommer göra allt de kan för att Zelensky blir kvar som president till det bittra slutet faktiskt.

Varför skulle IAEA göra en förfrågan till Ukraina, som dom sedan avvisar. Zaporizjzja har ju varit ockuperat av ryssarna sedan början av kriget. Då är det väl ryssarna som skall ge tillträde eftersom dom ockuperar området.
Citera
2022-08-04, 17:21
Medlem
Citat:
Nu har du nog missuppfattat något. Så här ser verkligheten ut:

War Monitor
@WarfareReports
⚡️#BREAKING: The Armed Forces of Ukraine withdrew from the occupied lines in the Avdiivka area and in the direction of Bakhmut (Artemivsk) - Oleksiy Gromov, Deputy Chief of the Main Operational Directorate of the General Staff of Ukraine
https://twitter.com/WarfareReports/status/1555197971574231042?s=20&t=8fUjGN_RI23spf55rWYHyA

Stort om bekräftat!
Japp, där är det officiellt bekräftat - och därmed blir det inte heller någon offensiv mot staden Kherson, precis som jag skrev igår (med stöd av ukrainska militärkällor citerade på Telegram). De har inte tillräckligt med fältartilleri för att både hålla emot Ryssland uppe vid Bakhumt/Avdivka och inta Kherson.
Citera
Medlem
Citat:
Nu har du nog missuppfattat något. Så här ser verkligheten ut:

War Monitor
@WarfareReports
⚡️#BREAKING: The Armed Forces of Ukraine withdrew from the occupied lines in the Avdiivka area and in the direction of Bakhmut (Artemivsk) - Oleksiy Gromov, Deputy Chief of the Main Operational Directorate of the General Staff of Ukraine
https://twitter.com/WarfareReports/status/1555197971574231042?s=20&t=8fUjGN_RI23spf55rWYHyA

Stort om bekräftat!

Ett annat område men som jag såg det igår hade Ukraina "repelled" (bög)ryska attacker och puched back Ryssland i dom områdena. Men vi talar inte om exakt samma områden. Jag försöker följa ukrainska nyheter och det kan vara så att Ukraina går fram där bögryska trupper har försvagats och drar sig tillbaka där Ryssland är starkare. Det är ju så ett krig skall föras eftersom det nu mycket handlar om utnötning och att man väntar på förstärkningar.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att västs vapenleveranser ofta har dröjt eller blivit en relativ tummetott, och att Zelensky m fl ofta står och skryter typ "NU får vi 200 HIMARS med 300 km räckvidd av USA" när de egentligen kommer att få 10 st med 60 km räckvidd, det är väl knappast några hemligheter?
Kan du länka till där Zelensky påstår att de skulle få 200 Himars med den räckvidden!

För du sitter väl inte och drar det ur röven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har aldrig sett så många Ukrainska stridsvagna vid ett och samma tillfälle. Dey är definitivt en psyops. Nått är på gång nu:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1555198669804240903?t=b-1BUtqBe3EluopR_g0maw&s=19
Tycker inte om att Ukrainarna gör samma misstag som ryssen. Ligg förfan inte så nära varandra!
Citera
2022-08-04, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Varför skulle IAEA göra en förfrågan till Ukraina, som dom sedan avvisar. Zaporizjzja har ju varit ockuperat av ryssarna sedan början av kriget. Då är det väl ryssarna som skall ge tillträde eftersom dom ockuperar området.
Det är väl Ukraina som officiellt har ansvaret.

Eller har man erkänt den ryska ockupationen?
Citera
2022-08-04, 17:23
Medlem
NATO och Väst har ju beslutat att Ryssland inte får lyckas med sin brottsliga invasion av Ukraina.
Detta är det som gäller och lille loje Prutte kan inte göra någonting åt denna sak i stort.
Han kan småjävlas med gasen ett år eller två,bortsett detta så är lille Prutte både kokt,rökt samt stekt.

Ryssland saknar helt förutsättningar för att kunna ockupera Ukraina.
De får redan på tafsen.
Detta kommer ICKE att upphöra förrän de invaderande ryssarna är tillbaka inom sina egna gränser samt gangsterregimen Putin är putz weg.

Det ena ger det andra och det tredje.
När det gäller Putinregimen så kommer det aldrig att glömmas,eller förlåtas.
Citera
2022-08-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, där är det officiellt bekräftat - och därmed blir det inte heller någon offensiv mot staden Kherson, precis som jag skrev igår (med stöd av ukrainska militärkällor citerade på Telegram). De har inte tillräckligt med fältartilleri för att både hålla emot Ryssland uppe vid Bakhumt/Avdivka och inta Kherson.

Nej jag tror att både du och Vermuth läser dom nyheter ni vill se och inte läser ukrainska twittrare eller ukrainska nyheter. Ukrinform säger inget om några reträtter.

Men själv hinner jag inte läsa allt heller. Helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in