2022-08-04, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker det var länge sen man hörde nåt om ryska landvinningar. Hur lång tid ska det behöva ta innan Ryssland tar över Ukraina egentligen? Ett år? Fem år? 20 år? Har soldaterna tagit sommarlov eller?

Rysslands sex månaders invasion och dess "landvinningar" skall väl främst summeras i potatisåkrar. Orchernas ekonomi är totalt havererad och det handlar om vilket eftermäle man vill lämna bakom sig. Två dagar blev till sex månader, en krigsmakt som totalt skämt ut sig för omvärlden, ett land med bara religisösa fundamentalister i pyjamas och rocket man som allierade och en valuta i spillror.
Citera
2022-08-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Den Den Amerikanska Ockupations Administration i Kiev tigger om att få skjuta på Krim med sina missiler. Det är dock inget USA är tagga på då det försöker undvika att få Ryssland att mobilisera sin armé och krossa regimen i Kiev direkt.

Our source in the OP said that Reznikov asked the US Secretary of Defense to allow himars to strike military bases in Crimea with the Himars MLRS in order to stop the transfer of equipment to Kherson. The Pentagon banned the Armed Forces of Ukraine from using Himars for strikes on the territory of Russia and Crimea in particular.
https://t-me.translate.goog/rezident_ua?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Vilka tigger de utav? Menar du att den "amerikanska administrationen" i Kiev tigger om lov utav...amerikanerna? Sedan vore det fint om du kunde fixa till din rinkebysvenska så att din propaganda gick fram till alla och inte bara dem som bor i ditt bostadsområde....bror. Förövrigt så är dina inlägg så sprängfyllda med lögner, uppenbara och medvetna sådana, att det borde ses som SPAM och inget annat.
Citera
2022-08-04, 11:12
Medlem
Citat:
Vilket narrativ då? Att en av världens största krigsmakter har invaderat ett fattigt grannland och sen kört fast i skyttegravarna efter att ha tagit 2% av landet?

Exakt så..

När back in the reality så krigar ryssar på bra och Zelenskyj sakta men säkert börjar erkänna att det går åt helvete, trots att dom har fått miljarder av väst. 🤷‍♀️
Citera
2022-08-04, 11:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
USA skall inte leka världspolis och bestämma vilka länder som är diktaturer, då USA är den värsta diktaturen. USA-s förre president Jimmy Carter har sagt att USA är ingen demokrati längre.

Nu överdriver du kraftigt. Tittar vi på demokratiindex-listan så ligger USA på plats 26 och Ryssland på plats 124.

De allra värsta är följande länder:

162 Syrien
162 Centralafrikanska republiken
164 Kongo-Kinshasa
165 Nordkorea
166 Myanmar
167 Afghanistan

Ryssland är inte så långt ifrån. Och i samband med det senaste halvårets händelser så har nog Ryssland närmat sig botten, och frågan är om de passerat Syrien eller inte? Kanske rentav passerat Nordkorea?

Källa:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratiindex
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Europa kommer få det sämre, det står klart.

Dock kommer Ryssland att få det ÄNNU sämre vilket är själva syftet med allt man gör.

Jo jag vet, USA har ju själva sagt att dom vill se ett försvagat Ryssland. Det stundar svåra tider framöver för Ryssland, men jag tror att dom härdar ut och kommer igen. Det är ett annat virke i Ryssen, vilket dom bevisade under ww2, särskilt då under belägringen av Leningrad.

Enligt min mening är USA ett skitland som sätter Europa på pottan bara för att uppnå sina mål att försvaga Ryssland. Det är inget jag i alla fall tackar USA för.
Citera
Medlem
Paasikivi i SVT idag: DEN RYSKA MILITÄRA KAPACITETEN ÄR NEDÅTGÅENDE!!
Citera
2022-08-04, 11:17
Medlem
Citat:
Tycker det har snackats om ”nya trupper” sen kriget startade. När kommer de där trupperna egentligen?
Det enda jag hört är att man skramlar med tvångstekrytering i filtreringslägren samt höjer maxålder för kontraktsoldater.
Verkar inte gå så bra
Citera
2022-08-04, 11:17
Medlem
Citat:
Tycker det har snackats om ”nya trupper” sen kriget startade. När kommer de där trupperna egentligen?

Det är en lång resa för dom afrikanska legoknektarna...
Citera
2022-08-04, 11:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Paasikivi i SVT idag: DEN RYSKA MILITÄRA KAPACITETEN ÄR NEDÅTGÅENDE!!

Paasikivi har till dags dato inte kommit med en enda vettig analys över läget på slagfältet. Han kan du bortse ifrån, då han hela tiden gör missbedömningar. Han är bara en Natorunkare som har tagit ställning för Ukraina.
Citera
2022-08-04, 11:19
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Europa kommer få det sämre, det står klart.

Dock kommer Ryssland att få det ÄNNU sämre vilket är själva syftet med allt man gör.

Nja, när man måste ta på sig halsduk på monstergallerior i högsommarvärmen, och helst t-shirt på jobbet mitt i vintern fattar man har mycket el det finns att dra ner på.

Gäller på att fördela om det i samhället på ett bra sett, inte orolig för själva "bristen" i sig.

Nästa år återupptar även Danmark produktionen av sin naturgaspark.
Att det blir svajigt stundtals under övergången, absolut, men inget att bajsa knäck för. Tycker jag

Yes, Ryssland får det nog jobbigare utan lägga nån partiskhet i det hela.
Citera
2022-08-04, 11:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Exakt så..

När back in the reality så krigar ryssar på bra och Zelenskyj sakta men säkert börjar erkänna att det går åt helvete, trots att dom har fått miljarder av väst. 🤷‍♀️

Exakt så..

Citat:
Ukrainian President Volodymyr Zelensky on Sunday said he is hopeful his country can push back Russian forces, asserting that “Russia no chance of winning this war.”

Zelensky:
“Strategically, Russia has no chance of winning this war. And it is necessary to hold on, so that even at the tactical levels, the terrorist state feels its defeat,” the president said.

https://thehill.com/policy/international/3582437-zelensky-russia-has-no-chance-of-winning-this-war/
Citera
2022-08-04, 11:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ryssland skiter nu i hur det går för Europa, och vänder sig till andra marknader. Synd bara att Europa inte längre får köpa gas från Ryssland, som framförallt Tyskland och dess industrier är beroende av. NS2 ligger färdig att pumpa ut gas, men den rörledningen får inte tas i bruk på grund av USA.
Du tror inte att Ryssland har varit beroende av Europa också för sin utveckling. Ska de flytta sin huvudstad till gränsen av Kina nu?

Rikedomarna i västra Ryssland är över nu.

Citat:
USA skall inte leka världspolis och bestämma vilka länder som är diktaturer, då USA är den värsta diktaturen. USA-s förre president Jimmy Carter har sagt att USA är ingen demokrati längre.
Jo, det är ett demokrati när man har fria val. Vilken amerikan som helst kan byta mellan demokrat till republikan utan att bli mördad på kuppen. Jag tror snarare att du har bott i en demokrati alldeles för länge för att förstå motsatsen.
Jag bodde i Kina ett tag. Det var inte särskilt kul om man inte är kines misstänker jag. Kanske inte är så kul om man är kines heller men åtminstone är man lyckligt ovetande om hur det bör vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in