2022-08-04, 10:30
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Alla som är så negativa. Vad skulle dom sagt om det var deras dotter, fru eller mamma som fått stryk och hamnat nerslagen.
Hade dom fortfarande tyckt att det var synd om honom. Sjäkvklart skulle han inte dö. Men han hade slagit massor med personer och ov var tvungen ta ner honom. Stryptag var helt galet ja när han redan var nere.
Inte sett videon så kan inte uttala mig om det.
Ärligt, jag tycker det va bättre han dog. Det låter illa, men jag är bara ärlig. Han hade dödat nån till slut.
Citera
2022-08-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Ärligt, jag tycker det va bättre han dog. Det låter illa, men jag är bara ärlig. Han hade dödat nån till slut.

Så vakter ska kunna strypa personer till döds då eller? De gjorde fel och ska därför dömas för det oavsett vad du tycker om offret.
Citera
2022-08-04, 10:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag undrar om de lyckades knäcka nacken på Juha.
Jag har undrat över om hon förstärker det livshotande tillståndet då hon trycker ner huvudet. Oklart hur länge hon pressar ner.

Om hans arm redan komprimerar carotis och luftvägar och hon sen lägger tyngd på hans huvud uppifrån så lär det bli dubbel effekt.
Citera
2022-08-04, 10:48
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Jag vill se fler filmer på det som hände innan mordet....
Citera
2022-08-04, 10:56
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är ganska ovanligt, eftersom de flesta förstår att ordningsvakter ska ta hand om golk inte ta kål på dem. Det gjorde dock inte dessa tragiska clowner. De kommer givetvis fällad men troligen få alldeles för låga straff!

Nej, OV är inte dagisvakter och de kan göra farliga, riskfyllda ingripanden likväl som hjälpa normala människor, precis som polis. Den tragiska clownen är våldsmannen som slog ner folk, inkl. en kvinna. Tycker inte någon ska få ett hårt straff för att man tagit ihjäl en våldsbrottsling i full färd med att misshandla oskyldiga.
Vakterna gav sig inte på en oskyldig man. Däri ligger det avgörande, hade de inte haft vaktuniform hade det varit rena hjältedådet att han togs ihjäl innan han hann knuffa ut någon framför ett tåg eller liknande.

Hade det varit ett vanligt fyllo som satt och sov som de gav sig på hade det varit en helt annan sak, men nu var det alltså frågan om ett kriminellt våldsamt avskum.
Citera
2022-08-04, 10:57
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det har jag. Jag tar inga vakter i försvar. Det är alldeles uppenbart att de gjort fel. Men mord är det absolut inte frågan om här.
Men bidrar till hans död gör de definitivt, slipper de från detta så är rättssystemet korrupt, tveklöst.
Om du och jag skulle gjort detta utan uniform och på det sätt som kan ses i filmen skulle vi två garanterat sitta kvar i cellen i väntan på vidare utredning. Vad är skillnaden? Är skillnaden bara uniformen eller hur rättfärdigar "man" detta ingripande öht? Håller man verkligen kvar ett hårt grepp om nacken och händer trots att kroppen uppenbart är slapp och personen uppenbart är medvetslös? Vad försvarar ett sådant handlande, personen är sedan länge i underläge. Uppenbart övervåld, men självklart kommer de två frias från allt. Så fungerar det i Sverige, killen bakom hörnet som däremot blev kissnödig efter krogbesöket döms tveklöst för urineringen trots trängande behov till böter, brottet är ju uppenbart en samhällsfara. Tack för det mamma staten. Folket förtrycks medan de som borde straffas för sina handlingar går fria. Titta bara på A. Melin, han satt själv som nämndeman, våldtog men vill nu frias, Sverige ÄR styrt av kriminella, även i domstolarna.
Citera
2022-08-04, 11:05
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så vakter ska kunna strypa personer till döds då eller? De gjorde fel och ska därför dömas för det oavsett vad du tycker om offret.
Absolut!! Dom ska dömas å sitta för mord, men det betyder ju inte att jag inte kan vara glad att han dog.
Citera
2022-08-04, 11:07
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Jag vill se fler filmer på det som hände innan mordet....
Jag vet vem han är, min kusin bodde nära han o hans morsa, och det här va inget nytt. Han har spöat på flertalet kvinnor genom åren och betett sig jäkligt illa.
Citera
2022-08-04, 11:09
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag kan delvis hålla med dig. Det här är dock betydligt större än enbart en misshandlande "pundare" som blev mördad.

Nej, det är faktiskt exakt vad detta är, en våldsam pundare som dog vid ingripandet efter att han spridit en rad brottsoffer omkring sig.Några fjantar om rasism osv. för att det var en brun vakt som ingrep mot en finsk pundare, t.om. nått svammel om "hämnd" för finnkärringen i Hökarängen. Visar bara hur puckade vissa här är.

Denna döda brottsling är inte en människa jag sörjer mer än säg att pedofilen Thomas Quick fick sitta av tid för brott han hittade på att han begått, det var ingen "rättsskandal" och den enda följden Quick borde gett skulle varit påökt straff för att han ljög för domstolen. Det är ett svenskt sjukdomstillstånd att dalta och snyfta för kriminella och slödder i allmänhet.

Särskilt vanligt bland discogymmare som tar steroider och har fula tatueringar, de har ofta ett ingrott hat mot polisen och vakter för att de blivit utkastade från krogen när de haft snefylla nån gång alt. polisen beslagtagit deras sprutor på gymmet.
Senast redigerad av MrMario 2022-08-04 kl. 11:12.
Citera
2022-08-04, 11:10
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag skulle aldrig i hhh bli ordningsvakt, vem skulle palla med alla polisanmälningar och tingsrättsskit som man inte får ett extra öre för att rida ut. Aldrig, måste vara sämsta jobbet på planeten.
Bara risk, ingen reward värd namnet.
Citera
2022-08-04, 11:10
Medlem
Citat:
Jag vet vem han är, min kusin bodde nära han o hans morsa, och det här va inget nytt. Han har spöat på flertalet kvinnor genom åren och betett sig jäkligt illa.
Juha bodde inte hos sin morsa så jag tar dina uppgifter med en stor nypa dalt,!
Citera
2022-08-04, 11:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Eftersom du inte förstod det du läste (och har insikt i ) prehospital akutsjukvård så valde jag ett annat ord, de betyder inte samma men utgången är densamma och det bör även en flashback krigare som du förstå. Kommer inte försvara mina ordval, men faktum kvarstår. Även det jag skrev att jag använder mig av lekmannatermer när man skriver med människor utan insyn i internmedecin.

Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Men bidrar till hans död gör de definitivt, slipper de från detta så är rättssystemet korrupt, tveklöst.
Om du och jag skulle gjort detta utan uniform och på det sätt som kan ses i filmen skulle vi två garanterat sitta kvar i cellen i väntan på vidare utredning. Vad är skillnaden? Är skillnaden bara uniformen eller hur rättfärdigar "man" detta ingripande öht? Håller man verkligen kvar ett hårt grepp om nacken och händer trots att kroppen uppenbart är slapp och personen uppenbart är medvetslös? Vad försvarar ett sådant handlande, personen är sedan länge i underläge. Uppenbart övervåld, men självklart kommer de två frias från allt. Så fungerar det i Sverige, killen bakom hörnet som däremot blev kissnödig efter krogbesöket döms tveklöst för urineringen trots trängande behov till böter, brottet är ju uppenbart en samhällsfara. Tack för det mamma staten. Folket förtrycks medan de som borde straffas för sina handlingar går fria. Titta bara på A. Melin, han satt själv som nämndeman, våldtog men vill nu frias, Sverige ÄR styrt av kriminella, även i domstolarna.

Nej det är okunniga medborgare som inte förstår skillnaden på mord, dråp och vållande till annans död. Domstolens jobb är att tolka lagen, inget annat,

De här vakterna kommer aldrig någonsin att dömas för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in