2022-08-03, 10:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Vd är ytterst ansvarig avgå ditt fanskap annars kanske du får hjärtstopp snart
Om VD'n uttalar sig som ett kräk, så lär ju hela organisationen vara rutten. CSG bör säljas till Nordkorea med omedelbar förflyttning.
Citera
2022-08-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Dagens lögn då redan. Aldrig de får ha oc dröm vidare

Som sagt, de vakter som är utbildade för OC får ha OC. Det betyder inte att uppdraget de är på kräver OC.
OC etc är mer SLs reglemente.

OV får till och med, håll i dig nu!, ha SKJUTVAPEN!, aj aj... Du flyger i din dröm.
Citera
2022-08-03, 10:47
Medlem
Hetsig blattevakt som kollat för mycket på UFC. Det går väl 13 sådana på dussinet numera.
Citera
2022-08-03, 10:49
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jaha, så om du är våldsam så förtjänar du att dö? Du hade fan inte mycket till hjärna, kanske någon smartare än sig kan förklara det bättre för mig?
Ja i den yttersta förlängningen av att bruka våld mot andra så ska man vara beredd att dö.
Vad ger mig rätten att bruka våld mot andra om jag inte kan acceptera att få minst lika mycket stryk själv?
Att skylla på att man varit drogpåverkad är bara patetiskt.
- Oj då jag flippade ur, måste ha varit någon på bussen som smittade mig.
Dessutom måste statsmaken, i vissa fall representerad av ordningsvakter, ha rätt att bruka våld mot enskilda medborgare. Om vi inte har det då kommer klansamhällena att ta över och den klan som kan skrämmas mest styra över de andra. Jmfr Italen och maffian.
Citera
2022-08-03, 10:49
Medlem
johan.sthlms avatar
Vakter som är mer adrenalinpumpade än personen som skall tas om hand är inte bra.
Citera
2022-08-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Med tanke på mannens tillstånd samt att han hade slagit till flera personer på perrongen (en tjej sitter och gråter) så verkade det ju inte direkt vara läge för ordningsvakterna att säga till fyllot "Hej, du ursäkta, men kan vi sätta oss en stund där på bänken och prata lite?". De flesta ordningsvakter hade nog försökt att omhänderta honom för att inte fler ska skadas (det passerar tåg etc.). Sedan gick det här maximalt olyckligt. Men Darwin Awards rules ibland.

Ehm, varför inte?

Ibland är just den frågan och det förhållningssättet som lyckas. Framförallt om GM nu är full. Givetvis är OV då beredd att eskalera om GM skulle bli hotfull igen.
Du kan omhändertaga honom genom att helt enkelt gå ut med honom från perrongen till dit du känner är säkert. Du behöver inte dra vapen, skrika, håna, slå, sparka, strypa GM för att denne skall bli omhändertagen.

BO i detta fall var kontrollerad långt innan Alex satte sig och ströp ut honom.
Citera
2022-08-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Hetsig blattevakt som kollat för mycket på UFC. Det går väl 13 sådana på dussinet numera.

En kort utbildning med massa genus och skit samtidigt en storkonsument av UFC. Han förlitade sig nog på kvinnan som ”domare”.
Citera
2022-08-03, 10:52
Medlem
PoljeXs avatar
Naturligtvis kan man bli dömd för mord även under en tjänsteutövning, men kravet på uppsåt gäller.
Det är kanske den biten som blir svår att hitta här.

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, men vållande. I Sverige kan vi inte bli dömda för mord när man begår övergrepp i tjänsteutövning. Det räknas som att det inte finns något planerat uppsåt att döda.
Citera
2022-08-03, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasmine93
Dom var anhållna inte häktade det är skillnad mellan att vara anhållen och häktad så att du utrycker att folk inte kan lagen är ironi om du inte vet skillnaden mellan att vara anhållen och häktad gumman.

Jag vet, jag rättade till mig sen skrev att jag hade fel. 🙂
Citera
2022-08-03, 10:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Mord är att du har planerat att döda en viss person. Att du råkar döda en person är snarare vållande alternativt dråp men jag lutar åt vållande.

Nej - brottsrubriceringen 'mord' kräver inte planering mer än 'grov misshandel' gör det. Det är en samlad bedömning av allvarlighetsgraden i omständigheterna kring att någon med uppsåt dödat en annan person som avgör om om det blir dråp eller mord. Exakt samma typ av helhetsbedömning som avgör om en misshandel är av normalgraden eller grov.
Citera
2022-08-03, 10:56
Medlem
1754s avatar
Jag tycker dessa vakter är hjältar. Vi har nu en kriminell våldsam knarkare mindre i samhället.
Citera
2022-08-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som sagt, de vakter som är utbildade för OC får ha OC. Det betyder inte att uppdraget de är på kräver OC.
OC etc är mer SLs reglemente.

OV får till och med, håll i dig nu!, ha SKJUTVAPEN!, aj aj... Du flyger i din dröm.

Skyddsvakter får ha vapen inte ov. Dock får ingen ha oc förutom polis. Lögner fortsätter sjuk hobby du har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in