2022-08-03, 10:14
  #193021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja vad jag förstår så är det sistnämnda, att byta uniform, ett krigsbrott.

Så är det.
Citera
2022-08-03, 10:16
  #193022
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Att sanktioner på något mystiskt sätt ska försvinna? Ryssland kommer få det värre för var dag som går. Europa och världen kommer få det sämre de också, men inte närmelsevis lika dåligt som Ryssland.

Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.

Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?

Makes no sense.

Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.
Citera
2022-08-03, 10:17
  #193023
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Det skulle vara kul med en ny version av VDV sången...

Ja med lite Himars i.
Citera
2022-08-03, 10:20
  #193024
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina ropar "det var HIMARS!" för varenda träff de publicerar (eller påstår sig ha fått in). De använder sedan flera veckor HIMARS som ett viralt buzzword, för att ge intryck av att det skulle röra sig om ett Wunderwaffe med unik styrka och träffsäkerhet. I själva verket har de flera olika typer av raketsystem, och HIMARS är på intet vis unika eller osårbara.
Det funkar ju. Ryssarna grinar stort och försöker låtsas som att de har fått tag i HIMARS, att de förstört HIMARS, att HIMARS inte är farligt.

Samtidigt som vi dagligen får njuta av videos där ondskans ammolager och ledningscentraler sprängs upp i rök av HIMARS.

Tack för att du är i tråden och hjälper till att hålla föraktet för fånige ryssen (och serben) högt. Du gör en värdefull insats att informera oss om att ryssland är ondskan.

HIMARS HIMARS HIMARS!

Mvh
Citera
2022-08-03, 10:21
  #193025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.

Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?

Makes no sense.

Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.

helt meningslöst att mäkla fred med ryssar, de bryr sig inte om avtal eller överenskommelser.

Som att göra ett avtal med maffian.

Kriget ska fortsätta tills ryssland kapitulerar och ukraina har sin segerparad i moskva. framför ruinerna av kreml.
Citera
2022-08-03, 10:21
  #193026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.

Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?

Makes no sense.

Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.

Kan det vara en viss specialoperation som är orsaken till sanktionerna?
Citera
2022-08-03, 10:22
  #193027
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina ropar "det var HIMARS!" för varenda träff de publicerar (eller påstår sig ha fått in). De använder sedan flera veckor HIMARS som ett viralt buzzword, för att ge intryck av att det skulle röra sig om ett Wunderwaffe med unik styrka och träffsäkerhet. I själva verket har de flera olika typer av raketsystem, och HIMARS är på intet vis unika eller osårbara.


Är det nån som pratar "Wundewaffe" så är det Putler.... Dock fungerar ju inte Putlers "Wundewaffe" särskilt bra....

Himars däremot är ett beprövat effektivt system som nu Ukraina fått tillgång till.
Citera
2022-08-03, 10:25
  #193028
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
helt meningslöst att mäkla fred med ryssar, de bryr sig inte om avtal eller överenskommelser.

Som att göra ett avtal med maffian.

Kriget ska fortsätta tills ryssland kapitulerar och ukraina har sin segerparad i moskva. framför ruinerna av kreml.

Ja, är det en lärdom man ska göra så är det att aldrig lita på en ryZZ. De bara ljuger, manipulerar o bryter mot allt. Något som kommer slå tillbaka på ryZZen.... Absolut noll förtroende
Citera
2022-08-03, 10:27
  #193029
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är Zelenskys aktiva val att fortsätta föra kriget på det här sättet, i praktiken betyder det att han kastar kanonmat in i köttkvarnen. Och det är landets egen befolkning (samt en hel del av sina bästa trupper) han förlorar. Det var också hans och hans medarbetares val att långsiktigt driva situationen mot ett krig; de ville ha ett krig mot Ryssland.

Som jag skrev för en stund sen, många här i tråden verkar tro att detta snabbt kommer att vändas till Frankrike juli-september 1944, med en storartad och snabb upprullning utförd av geniala amerikanska och ukrainska härförare. Aint gonna happen.
Det är ryssland och putin den patetiske som har startat ett folkrättsvidrigt invasionskrig mot den fria nationen Ukraina.

Faktum är att sen ryssland skapades för 30 år sen så har de anfallit och invaderat flera länder.
Det är med andra ord terrororganisationens modus operandi.
ryssland, putin och de andra ryska mafiososen är ensamt ansvariga för all död och lidande i Ukraina och ryssland (bl.a.).

Varför stöttar du dödandet av ryssar?

Mvh
Citera
2022-08-03, 10:30
  #193030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.

Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?

Makes no sense.

Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.

Kanske för att Ryssland inte ska kunna genomföra en liknande invasion de närmaste 50 åren.

För detta är väst beredda att betala ett pris vilket är helt rätt.

Snart blir det en misär i Ryssland.
Citera
2022-08-03, 10:32
  #193031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.

Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?

Makes no sense.

Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.

Inga problem Ryssland vet redan vad som krävs för att sätta sig i fredsförhandlingar nämligen
att dom drar tillbaka sina styrkor från Ukrainskt territorium.
Zelensky verkar ju även vara öppen för att justera vissa gränsdragningar vid regelrätta
förhandlingar men vem som helst förstår ju att det inte går att förhandla så länge Ryska
styrkor uppehåller sig på Ukrainsk mark .
Det skulle ju bli som om den som gjort inbrott i ditt hus tilläts ha en pistol mot ditt huvud
när du skall vittna mot denne i en rättegång helt orimlig tanke helt enkelt.
Citera
2022-08-03, 10:36
  #193032
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Inga problem Ryssland vet redan vad som krävs för att sätta sig i fredsförhandlingar nämligen
att dom drar tillbaka sina styrkor från Ukrainskt territorium.
Zelensky verkar ju även vara öppen för att justera vissa gränsdragningar vid regelrätta
förhandlingar men vem som helst förstår ju att det inte går att förhandla så länge Ryska
styrkor uppehåller sig på Ukrainsk mark .
Det skulle ju bli som om den som gjort inbrott i ditt hus tilläts ha en pistol mot ditt huvud
när du skall vittna mot denne i en rättegång helt orimlig tanke helt enkelt.

Vet du inga exempel i världshistorien där förhandlingar skett, trots att den ena sidans trupper fanns i landet? Om du tänker lite, inser du att det ett är ingen orimlig tanke, men vanligt förekommande. Det du skriver är bara sentimental ukrainsk propaganda som använder offer-metaforer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in