Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Man har redan lättat upp sanktioner och Ryssland har redan levt med sanktioner under decennier.
Varför vill man att Europa och världen ska ha det mycket sämre för att Ryssland ska få det ännu sämre?
Makes no sense.
Det enda vettiga, vilket var det enda vettiga redan från början, är att försöka medla fred och försöka få slut på eländet så snabbt som möjligt, inte att göra det ännu sämre för alla parter.
Inga problem Ryssland vet redan vad som krävs för att sätta sig i fredsförhandlingar nämligen
att dom drar tillbaka sina styrkor från Ukrainskt territorium.
Zelensky verkar ju även vara öppen för att justera vissa gränsdragningar vid regelrätta
förhandlingar men vem som helst förstår ju att det inte går att förhandla så länge Ryska
styrkor uppehåller sig på Ukrainsk mark .
Det skulle ju bli som om den som gjort inbrott i ditt hus tilläts ha en pistol mot ditt huvud
när du skall vittna mot denne i en rättegång helt orimlig tanke helt enkelt.