2022-08-03, 02:21
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte svårt? 🤔
Alla verkar ju trots allt vara överens om att det handlar om att BO fått en snefylla. Så hur ”medla” med någon som inte alls på något vis är mottaglig för förnuftsmässiga resonemang?
Självklart är OV:s jobb att säkra, skydda allmänheten. Vad annat?
Det finns väl inga filmer ute som visar precis hela skeendet, från att BO kommer till stationen? Och om han vid något tillfälle springer är väl ingen avgörande faktor hursomhelst?
Auktoritet. Skrik "ligg ner", "backa"! slå vid utfall och framförallt be allmänheten att hålla sig borta innan man ens ingriper. Kommunicera på radio att man stannar tågen på väg in.
Senast redigerad av Unoboss 2022-08-03 kl. 03:04.
Citera
2022-08-03, 02:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ja, du har fel.
Du vet inte vad mord innebär. Du har fått juridiken tydligt förklarad för dig flera gånger, men begriper ändå inte.
Du gör dig till åtlöje.
Nej jag har inte fel.
Citera
2022-08-03, 02:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ja, du har fel.
Du vet inte vad mord innebär. Du har fått juridiken tydligt förklarad för dig flera gånger, men begriper ändå inte.
Du gör dig till åtlöje.
Sen tror jag inte att dom blir dömda för mord.
Det blir troligtvis vållande och kvinnan går fri.
Citera
2022-08-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgkex3
Dessa två var uppenbarligen så fyllda av adrenalin efter "brottningsmatchen" att de inte ens förmådde kontrollera om mannen faktiskt var vid liv. Fruktansvärt oprofessionellt.
"Fruktansvärt oprofessionellt" är så milt man kan uttrycka det. Det är att likna vid dråp/mord. Detta kommer minst gå till hovrätten.
Citera
2022-08-03, 02:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Hon (någon) ska kommunicera, "Kolla puls"!

Ja och det gör hon i de klipp som jag sett. Det är i samband med detta hon säger "nej nej vänta, gör ingenting" Då avbryter även den manliga OV. Menar du att OV ska kolla puls, blodtryck och EKG med samma tillförlitlighet som personalen på vårdcentralen under hela ingripandet?
Citera
2022-08-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det där med att de dödar honom låter mer uppsåtligt än det sannolikt var. De borde rimligen insett att strypgrepp i kombination med att de sitter på ryggen kan få en allvarlig utgång, medvetslöshet/död. Vållande.
De borde prövas för dråp, inte vållande.
Citera
2022-08-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Sen tror jag inte att dom blir dömda för mord.
Det blir troligtvis vållande och kvinnan går fri.

Jo, du har fel.
Du har ylat som en besatt här inne om mord hit och mord dit.
Du har inte den blekaste aning om vad du pratar om.
Citera
2022-08-03, 02:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Fruktansvärt oprofessionellt" är så milt man kan uttrycka det. Det är att likna vid dråp/mord. Detta kommer minst gå till hovrätten.

Misstanken var vållande och nu är de släppta. Glöm mord.
Citera
2022-08-03, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Misstanken var vållande och nu är de släppta. Glöm mord.
Misstanken ÄR vållande. Den kvarstår trots att dom är släppta ditt troll.
Citera
2022-08-03, 02:27
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja och det gör hon i de klipp som jag sett. Det är i samband med detta hon säger "nej nej vänta, gör ingenting" Då avbryter även den manliga OV. Menar du att OV ska kolla puls, blodtryck och EKG med samma tillförlitlighet som personalen på vårdcentralen under hela ingripandet?
När någon inte gör motstånd ska man vänta absolut.
Men greppet han håller är fel och ska därför byta grepp när kampen är slut.
Dom uppfattar honom som menlös men väljer att hålla kvar greppet och stärka det. Det är brottet. Hade mannen inte dött utan fått ett rejält märke över halsen hade ingen brytt sig och inte jag heller då mannen hade en jävligt dålig attityd.
Men mord är mord och här har det begåtts fel.
Citera
2022-08-03, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
"Nej, nej, vänta, gör ingenting" innan hon kollar puls är då att inte försöka avstyra sin kollega? Jag tror inte att juridiken håller med dig. Vad skulle hon ha gjort? Hon bad en engelsktalande man att hitta hennes försvunna batong. Även om orden på engelska var svåra att hitta. Skulle hon sätta en karatespark i huvudet på kollegan som med ett kvävnings grepp höll ner dåren hon själv inte kunde kontrollera utan mest red gränsle på?
Vad försöker du komma fram till? Att OV inte kommer dömas för vållande? Du kommer framstå som korkad efter domen när du sitter och försvarar OV.
Citera
2022-08-03, 02:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Misstanken ÄR vållande. Den kvarstår trots att dom är släppta ditt troll.

Ja de är släppta och troll kan sluta käfta om mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in