2022-08-02, 23:07
Medlem
Yinool0401s avatar
Ja, från bilderna ser vi ett skolboksexempel hur man tar ihjäl en överviktig , drängful snubbe på mindre än en minut.

Nu får åklagarna klia sig ordentligt i huvudet och tänka till hur dom ska få loss dom två idioterna som mördade idiotfinnen.

Men vakterna båda-två är strax över 20 år och adrenalinet sprutade ut, någonstans lyser orutinen och det är en gåta hur dom inte kunde vara ihopkopplade med en äldre mer rutinerad vakt. Nu får dom leva med det här, och vara rädda för eventuella konsekvenser.

Jag tror dock åklagarna kommer att släppa det här, annars kommer ingen någonsin våga bli ordningsvakt och yrket kommer fetdö.
Senast redigerad av Yinool0401 2022-08-02 kl. 23:24.
Citera
2022-08-02, 23:09
Medlem
En person som ligger facedown skall inte ha stryptag och någon på ryggen. Det är en så stor risk att alla med sunt förnuft borde fatta detta. Det dröjer ju dessutom allt för länge. Alla varnar då en person ligger med ansiktet ner på detta viset. Hur svårt skall det vara ? Jag förstår åklagaren som anser det är grovt vållande. Korkade jävla OV.

Var kom blodet ifrån? Batongslag i ansiktet`?
Citera
2022-08-02, 23:11
Medlem
Är den som ligger på instagram samma som denna? https://twitter.com/PolisNytt/status/1554564717775142918
Citera
2022-08-02, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Finns ju likgiltighetsuppsåtet. T ex hävdar du självförsvar och sticker in kniven i hjärtregionen två gånger och inte bara en så har det dömts till mord i ett fall i Helsingborg iaf
Dessa vet ju vad som händer när man blockerar luftvägar, de inser att problem troligen uppstått men agerar inte

Ja man kan ju knappast kalla hans handlande för vårdslöst. Det är betydligt mer åt uppsåtshållet då han såklart har insikt i vad ett sådant grepp under längre tid kan leda till samt hur "likgiltig" han va efteråt när mannen uppenbart låg helt medvetslös. Det syntes ju ingen ånger eller förtvivlan där inte.
Citera
2022-08-02, 23:13
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Han kopplade ett dödligt grepp och försökte inte att återuppliva honom sedan.

Spelar ingen roll i juridisk mening. Även fast det här är hemskt och att de självklart ska dömas, så har jag svårt att tro att vakten tänkte att han skulle döda BO. Eller tror du själv att det var vaktens syfte?
Citera
2022-08-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Spelar ingen roll i juridisk mening. Även fast det här är hemskt och att de självklart ska dömas, så har jag svårt att tro att vakten tänkte att han skulle döda BO. Eller tror du själv att det var vaktens syfte?

Man kan lätt få den uppfattningen.
Citera
2022-08-02, 23:15
Medlem
Sho-zs avatar
Hade inga väktare ingripit och man dagen efter läser om en snubbe som misshandlat kvinnor o män på stan, men kommit undan…Då hade hälften skrivit ”man borde slå ihjäl fanskapet”. Just saying.
Den här snubben va vidrig och har boxat på ett antal tjejer. Visst, väktare ska inte agera så, men hellre han än nån kvinna i framtiden.
Citera
2022-08-02, 23:15
Medlem
Citat:

Nä, det blir för svår nöt att knäcka, men det räcker att vara korkad som i oaktsam. Korkade borde inte få arbeta som OV och inneha våldsbefogenheter. Korkad som inte fattar gjorde det av oaktsamhet och var vårdslös. I mina ögon totalt efterblivna.
Citera
2022-08-02, 23:16
Medlem
Randelins avatar
Ännu ett väldigt starkt argument till att OV-utbildningen kanske ska vara aningen längre än två veckor (eller vad den nu är i dagsläget).

Yrket drar till sig skitfolk utan hjärna som vill ha ett jobb snabbt.
Citera
2022-08-02, 23:19
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
För att det ska bli dråp så ska det finnas uppsåt. Herregud, när ska folk lära sig?

Hört talas om likgiltighetsuppsåt? "Herregud när ska folk lära sig", så har du ingen koll själv
Citera
2022-08-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Hade inga väktare ingripit och man dagen efter läser om en snubbe som misshandlat kvinnor o män på stan, men kommit undan…Då hade hälften skrivit ”man borde slå ihjäl fanskapet”. Just saying.
Den här snubben va vidrig och har boxat på ett antal tjejer. Visst, väktare ska inte agera så, men hellre han än nån kvinna i framtiden.

Man kanske borde ge vakterna medaljer? Jag menar de har ju mer eller mindre räddat livet på framtida kvinnor enligt ditt inlägg.
Antar du sett filmen Looper en gång för mycket…
Citera
2022-08-02, 23:20
Medlem
irishrages avatar
Alla som sett den ocensurerade långa filmen ser hur BO blir strypt av den manliga vakten. Kvinnan hjälper till genom att trycka ner huvudet. När han släpper greppet efter nån minut är BO död. Inga upplivningsförsök förrän långt senare. Obduktionen kommer styrka det man ser i filmen. Man måste vara blind för att se något annat. Jag önskar ingen att råka ut för stryparen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in