2022-08-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusdryck
Har det framkommit i tråden att denna "Alex Nordin" tidigare hette Hadi Mozaffari? Källa: MrKoll.

https://mrkoll.se/person/Hadi-Mozaffari-Konsul-Johnsons-vag-17-A-Nynashamn/mUxacYfrdYQasqqkcYfrpuhQulaTcYfrkyqRaQkyqRaQdYQacY fr

Scrolla längst ner så ser ni namnbytet.

Va inte den manliga OV i 30 års åldern?
Citera
2022-08-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Det vore bra, frågan är dock om vi inte ska förbjuda väktare överhuvudtaget. Det finns påtaglig risk att de gör illa både pundare, våldtäktsmän och tjuvar.
Ja en gång på hundra träffar de kanske rätt. Poliser och åklagare brukar säga att där det finns ordningsvakter så blir det mycket bråk, utan ordningsvakter lite bråk...
Oordningsvakter borde de kallas eller nu Mordningsvakter....
Citera
2022-08-02, 19:10
Medlem
Dirtydiiiis avatar
Citat:
Finsk alkoholist löper amok i tunnelbanan, dör under ingripandet. Jaha. Varken första eller sista gången man läser slikt. Fuck around and get fucked around liksom. Förstår inte allt ståhej. Gick väktarna fram och ströp honom för nöjes skull?

Det finns i tråden en stor sympati för gärningsmannen som är svår att förstå. Vid 47 års ålder kan man förutsätta att det finns lite självkännedom och konsekvenstänk. Om man super och knarkar till den grad att man drabbas av delirium, börjar misshandla okända kvinnor på en tunnelbaneplattform..ja, då finns en överhängande risk att man råkar illa ut.

Sverige är på väg att få sin egen George Floyd. ”Finnish alcoholics matter”. ✊

Du har aldrig haft en snefylla alt full och högljudd? Detta är grovt övervåld det fattar vilken svennebanan som helst!
Citera
2022-08-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha så om man klappar till en OV så ska man dö? Jag trodde dödsstraffet var avskaffat i det här landet?

Många på Flashback som stödjer dödsstraff (utmätt av staten eller av snubbar som tar lagen i sina egna händer) så länge det drabbar folk som cuckade/cuckar dem på gymnasiet.

I vilket fall som helst är det här en tragedi som sannolikt hade kunnat förhindras/undvikas. Vakterna har uppenbarligen noll koll på riskerna med deras hantering av offret samt otillräcklig träning i HLR. Spelar ingen större roll vad det var som fick offret att bli våldsam.
Citera
2022-08-02, 19:20
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja en gång på hundra träffar de kanske rätt. Poliser och åklagare brukar säga att där det finns ordningsvakter så blir det mycket bråk, utan ordningsvakter lite bråk...
Oordningsvakter borde de kallas eller nu Mordningsvakter....
Ja men visst är det som du säger!, eller snarare som du påstår att Polis och åklagare säger.
Sen kan man ju alltid undra över om det är tack vare vakten bråket uppkommer eller inte. Jag tror säkerligen att det finns gott om vakter där ute som är bra på att starta grejer. Jag tror även att det finns en lika stor skara som till en början försöker reda ut saker verbalt men där allmänheten drar igång scener.

Folk lyssnar generellt inte när en vakt säger till en, därav leder det ofta till våld. Finns det ingen vakt som säger till en så blir det ingen situation heller, men undra hur det skulle se ut då?.
Om ett fyllo står och gapar dig rätt i örat så är du nog glad över att det kommer en vakt som för bort denne
Citera
2022-08-02, 19:24
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiiii
Du har aldrig haft en snefylla alt full och högljudd? Detta är grovt övervåld det fattar vilken svennebanan som helst!

Jag har aldrig pucklar på kvinnor med knytnävarna nattetid i T-banan, nej. Anser du att det ska vara tillåtet? Då ska du rösta på Magda eller Annie i höst.

#finnishalcoholicsmatter ✊
Citera
2022-08-02, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Du tror alltså att dina kollegor är inkompetenta? Är det vanligt att förundersökningsledare ändrar misstankegrad från skäligen till på sannolika skäl utan anledning? Tror du på allvar att polis och eller åklagare skulle gjort det om det skulle handla om nödvärn? Brukar du och dina påhittade kollegor sitta anhållna efter era ingripanden?

Jag har förklarat hur nödvärn fungerar och hur vakter ska och bör agera när de får kännedom om någon har misshandlat någon. Resten av ditt hysteriska inlägg har jag faktiskt svårt att förstå.
Citera
2022-08-02, 19:30
Medlem
irishrages avatar
Det är manliga gärningsmannen som kopplar strypgrepp bakifrån och själv kastar ner BO. Den kvinnliga OV kommer in som nummer 2. Hon är förmodligen inte vållande på något sätt och kommer därför sättas på fri fot per omgående. Frågan är hur mycket hon kommer kvittra? Tänker att hon kommer kvittra hårt.
Senast redigerad av irishrage 2022-08-02 kl. 19:38.
Citera
2022-08-02, 19:30
Medlem
Citat:
Finsk alkoholist löper amok i tunnelbanan, dör under ingripandet. Jaha. Varken första eller sista gången man läser slikt. Fuck around and get fucked around liksom. Förstår inte allt ståhej. Gick väktarna fram och ströp honom för nöjes skull?

Det finns i tråden en stor sympati för gärningsmannen som är svår att förstå. Vid 47 års ålder kan man förutsätta att det finns lite självkännedom och konsekvenstänk. Om man super och knarkar till den grad att man drabbas av delirium, börjar misshandla okända kvinnor på en tunnelbaneplattform..ja, då finns en överhängande risk att man råkar illa ut.

Sverige är på väg att få sin egen George Floyd. ”Finnish alcoholics matter”. ✊

Vad du och dina gelikar inte verkar fatta är att det inte är OK att strypa någon.
Citera
2022-08-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag har förklarat hur nödvärn fungerar och hur vakter ska och bör agera när de får kännedom om någon har misshandlat någon. Resten av ditt hysteriska inlägg har jag faktiskt svårt att förstå.
En äcklig snuthora som direkt ska in och försvara mördare och kriminella, enbart för att de råkar bära uniform.
Och detta är anledningen till varför ni blir skjutna titt som tätt.

En bra polis hade såklart fördömt alla typer av övervåld av ordningsmakten men sånt begriper ni såklart inte.
Istället handlar det om att "åh ni är hysteriska" och sedan så står polisfruarna och polisbarnen och gråter på begravningen.

Du tror liksom att det är nödvärn att strypa en människa till döds...
Citera
2022-08-02, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Okej
Vi hänger upp oss på min länk och bortser från allt annat 👍. Då vet jag, och då förstår jag bättre. Tack
Vad innebär nödvärnsexcess i detta fall?

Du kan alltid slå upp nödvärnsexcess och läsa direkt ur lagen, något jag alltid rekommenderar. Men kan väl säga i grova drag att det ger dig rätten under särskilda omständigheter att använda mer våld än nödvärn ger.

Ska ge det exemplet jag fick på PHS.

Min lärare hade jobbat som tunnelbanepolis, de skulle ta in en lyst man. Det slutade med att så fort de frontade mannen så såg min lärare att han hade en kniv sittandes i sin mage och allt svartnade. När min lärare "vaknade upp" så var mannen som knivhuggit honom en misshandlad pöl på golvet.

Min lärare mindes ingenting och gick helt fri, mannen som knivhuggit fick fängelse och utvisning, och detta då min lärare svårligen kunde behärskat sig under såna omständigheter.
Senast redigerad av priz 2022-08-02 kl. 19:42.
Citera
2022-08-02, 19:36
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz

Du har förklarat utifrån din fantasi att du är polis vilket du med största sannolikhet inte är. Vore det som du påstår hade ordningsvakterna möjligtvis gripits, de hade dock inte anhållits. De hade definitivt inte varit fortsatt misstänkta för vållande till annans död, grovt brott. Den lilla detaljen missar en patetisk wanna be snut som du.
Att du har svårt att förstå resten av vad jag skriver visar väl bara på din egna bristfälliga bildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in