2022-08-02, 13:35
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Sade jag att det var källor jag kan dela med mig av? Nej just det!

Då är det bullshit.
Citera
2022-08-02, 13:36
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Juggar åker skidor!

Det är lite osäker ID på honom eftersom media hävdar att han är i 30-årsåldern, och namnet som varit uppe i tråden är född 1998.

Expressen skriver:

Citat:
De anhållna är en man i 30-årsåldern och en kvinna i 25-årsåldern. Båda personerna arbetar på väktarbolaget CSG.

Det finns en artikel om en Al*x N*rdin, f.d. ordningsvakt:

https://www.byggnadsarbetaren.se/byggets-extrema-kladkod-men-man-behover-inte-ha-helskagg/

Citat:
Det är tydligt att Al*x, som tröttnade på livet som ordningsvakt, numera jobbar med sin passion som vd för N*rdins byggnadsvård.

Denne är född 1984, dvs 38 år gammal i år. Eftersom de anger 25-årsåldern på kvinnan borde det kanske stått 35-årsåldern eller 40-årsåldern om detta är rätt person, men ibland blir det fel i pressen. Känns dock lite för slumpartat att två personer med det namnet arbetar/arbetat som ordningsvakter i Stockholmsområdet.
Citera
2022-08-02, 13:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du verkar tydligen ha sett en alldeles egen video, kanske en imaginär? 🤔

Det första man tydligt ser i videon är långsidan av ett tåg, hur är det möjligt att missa?

Och återigen: det är nästan sanslöst att man inte alls kan förstå att det som har föregått situationen kan och kommer att vägas in i bedömningen.
Är det alltså någon som på allvar tror att frågor om det inte alls kommer att ställas i rätten, eftersom det ”ändå är helt irrelevant”??

Edit: du delade i tidigare inlägg uppfattningen med någon att det var fyra OV som gav sig på BO, anser du fortfarande det?
Jag förstår inte heller men om det finns mer än en video är jag naturligtvis intresserad av att se den
Citera
2022-08-02, 13:38
Medlem
Citat:
Men om det är samma filmsekvens så ligger ju BO då redan ner och är döende eller död.

Då kan ju inte ett vittne på tåget ha sett någonting av händelser innan, om vittnesuppgifterna om att BO "stryps" under 4 minuter.

Sällan ett tunnelbanetåg står stilla på en station i 4 minuter, eller mer.

Men jag kan ha fel.....

Jag uppfattar ändå vittnet på tåget som rörigt, verkar mer som att hon återger vad andra har sagt, i en blandning med egna iaktagelser.

Du kan ha fel, och du har fel. Tror du inte att föraren blivit uppmärksammad på att de har en pågående incident på perrongen?
Högst sannolikt blir då direktiven att inte, pga säkerhetsskäl, börja köra tåget.

Och nu ser man alltså också på videon att BO är ”döende eller död”? Kan du inte vara så snäll att ange var ”din” video finns att beskåda?
Citera
2022-08-02, 13:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du verkar tydligen ha sett en alldeles egen video, kanske en imaginär? 🤔

Det första man tydligt ser i videon är långsidan av ett tåg, hur är det möjligt att missa?

Och återigen: det är nästan sanslöst att man inte alls kan förstå att det som har föregått situationen kan och kommer att vägas in i bedömningen.
Är det alltså någon som på allvar tror att frågor om det inte alls kommer att ställas i rätten, eftersom det ”ändå är helt irrelevant”??

Edit: du delade i tidigare inlägg uppfattningen med någon att det var fyra OV som gav sig på BO, anser du fortfarande det?

Vi kanske har sett olika videor?

Visst kan det spela in vad som har hänt innan till viss del, vad jag menar är att BO NÄR han blir attackerad av OVs inte verkar vara våldsam just då, och därför menar jag, och uppfattar jag, att det är helt onödigt övervåld från OVs sida, just då.

Har BO TIDIGARE på perrongen misshandlat folk så borde ju polis tillkallas så att anmälningar kan tas upp och förövaren (i detta fall BO) lagföras. Det kan ju inte OVs göra.....

Nej, jag har aldrig påstått att det var 4 OVs som gav sig på BO, det var någon annan skribent. Däremot dyker vaktbolagets driftschef upp med några ytterligare anställda ganska fort, vilka inser att BO inte andas längre och påbörjar hjärt och lungnräddning.
Citera
2022-08-02, 13:41
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilbat
Problemet är väl uppenbart, Finnen dog.
Att nån är full och dum innebär inte att det är fritt fram att slå ihjäl dom.
Jag finner inga ord. Trots att jag här ovan fann flera hundra.
Och vad betyder egentligen ord, när mottagaren inte ens kan förstå dem?

Jag borde nöjt mig med min uppkastning.
Citera
2022-08-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag förstår inte heller men om det finns mer än en video är jag naturligtvis intresserad av att se den

Jag med.
Fler filmer lär nog dyka upp vartefter. Men i nuläget finns nog bara en i tråden. Fast lite konstigt är det med alla skilda tolkningar om antal OV och om tåg vid plattformen etc.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Visst kan det spela in vad som har hänt innan till viss del, vad jag menar är att BO NÄR han blir attackerad av OVs inte verkar vara våldsam just då, och därför menar jag, och uppfattar jag, att det är helt onödigt övervåld från OVs sida, just då.

Har BO TIDIGARE på perrongen misshandlat folk så borde ju polis tillkallas så att anmälningar kan tas upp och förövaren (i detta fall BO) lagföras. Det kan ju inte OVs göra.....

Nej, jag har aldrig påstått att det var 4 OVs som gav sig på BO, det var någon annan skribent. Däremot dyker vaktbolagets driftschef upp med några ytterligare anställda ganska fort, vilka inser att BO inte andas längre och påbörjar hjärt och lungnräddning.
Jag tror de flesta sett denna: https://anonfiles.com/54z2Ie12y9/Film_mp4

Vänligen titta på den
Citera
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Mycket underligt att det är så tyst i massmedia nu. Detta verkar vara en kopia på George Floyd-fallet. Förutom att den döda i detta fallet är vit.

Detta borde vara på alla tidningars förstasidor och tv-nyheterna borde ha detta som förstanyhet. Vänsteraktivisterna borde ha startat fackeltåg, galor och demonstrationer redan dagen efter att han dött. Damfotbollslandslaget borde ha gått ner på knä och hållt upp bilder på den döda.

Men nu är det knäpptyst. Är inte vita Juha Hynninen värd lika mycket som mörkhyade George Floyd?

Hade det varit invandrare eller en svart som dog samt pursvensk vakt hade det givetvis varit ett rasistiskt hatbrott mot svarta eller invandrare. Då hade vänstern fått ett tillfälle fiska röster.

Nu var ett vitt fyllo så då inte så noga för massmedia att rapportera mer än de redan gjort. Inte alls förvånande. Hur lång tid har åklagare att begära häktning eller ej?
Senast redigerad av AngieD 2022-08-02 kl. 13:45.
Citera
2022-08-02, 13:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Hade det varit invandrare eller en svart som dog samt pursvenska vakt hade det givetvis varit ett rasistiskt hatbrott mot svarta eller invandrare. Nu var en vit så då inte så noga för massmedia. Inte alls förvånande. Hur lång tid har åklagare att begära häktning eller ej?
Om jag räknat/tänkt rätt måste häktning begäras senast i morgon kl 12
Citera
2022-08-02, 13:46
Medlem
Streisand87s avatar
Aftonbladet publicerade precis detta:

”De två ordningsvakter som suttit anhållna misstänkta för vållande till annans död efter att Juha Hynninen dött på en tunnelbanestation i Stockholm har försatts på fri fot, enligt ett pressmeddelande från Åklagarmyndigheten.
De är fortfarande misstänkta och förundersökningen kommer att fortsätta.”
Citera
2022-08-02, 13:46
Avslutad
Citat:

Vet inte vad du tror ordningsvakter har för jobb men de har inte fått polisbefogenheter bara för att de ska ringa polis, absolut inte om de är två.

I det scenario en man har misshandlat någon är det en del av ordningsvakternas jobb att åtminstone omhänderta gärningsmannen. Skulle de bara ringa polis som kan ta timmar att komma och personen avvikit skulle de bli extremt ifrågasatta av ex Polismyndigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in