2022-08-02, 09:07
Medlem
distraktions avatar
Hade brottsoffret (förutsätter att ett brott begåtts här) varit i Kungsträdgården på fylleslaget Bandit Rock Party innan vakterna tog livet av honom vid Rådmansgatan?
Citera
2022-08-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Dom är anhållna på den grunden. Varken du eller jag vet vad dom är skyldiga till.

Du gör det väldigt enkelt för dig vilket är förståeligt. Du är inte ensam.

Från början var de skäligen misstänkta för vållande till annans död.

Rubriceringen och misstankegraden har nu ändrats, de är nu anhållna på sannolika skäl till GROVT vållande till annans död.

Det säger en hel del.
Citera
2022-08-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorIBostadsratt
Att flashbackare försvarar ordningsvakter nu. Det här forumet har verkligen gått ner sig. Tror ni folk dras till de här yrkena utan att kittlas åtminstone lite av tanken på att få misshandla någon då och då, medan deras kollegor i polisen ser mellan fingrarna?

Va?

Jag måste anses som typisk ”Flashbackare”.

Jag tycker det var mord. Det är intressant vilka som gillar att döma andra från vart dom kommer etc…

Sverige borde ha 20 000 till gatupoliser. Sen behövs inte dessa pajasar.
Citera
2022-08-02, 09:11
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunalunaluna

Rubriceringen och misstankegraden har nu ändrats, de är nu anhållna på sannolika skäl till GROVT vållande till annans död.

Det säger en hel del.

Å andra sidan brukar väl åklagare safta i från början för att kunna hålla dom häktade ett tag?

Jag tror kvinnan går fri ur det här.
Citera
2022-08-02, 09:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Men sluta trolla det hände ju häromdagen!

Vad BO avlidit av är en fråga för den rättsmedicinska undersökningen och polisutredningen.
Citera
2022-08-02, 09:16
Medlem
svenskpappas avatar
[quote=Kämpendahl|81104246]Imorgon är det häktningsförhandling. Då får vi se om åklagaren har något att komma med. Den film vi sett räcker inte för att fastställa om vakterna är skyldiga till att ha vållat Juhas död. Helst ska obduktionen vara klar så att dödsorsak kan fastställas. Gissningsvis har polis och åklagare fler filmer samt hört en del vittnen. Slog han i huvudet? Hur länge varade "strypningen"? Kunde vakterna agerat på annat sätt, t.ex. bara handfängsla honom och sedan släppa greppet?

Till skillnad från pöbeln på Flashback som tycker att båda vakterna bör fängslas för lång tid framöver, kommer utredningen att fokusera på vad var och en har gjort, samt utreda om våldet varit försvarligt. Det kan bli så att bara en av dem döms eller ingen. Men det är svårt att veta utan att ha fakta på bordet. Vittnesuppgifter till Expressen.
"De ska då ha delat ut flera batongslag mot hans armar och ben, och Juha ska ha slagit en av ordningsvakterna med ett knytnävsslag i ansiktet.

Ordningsvakterna ska sedan ha lyckats få kontroll på Juha genom att hålla ner honom på marken.

Enligt uppgifter till Expressen höll en av ordningsvakterna armen runt hans hals. Juha föll därefter bakåt och den andre ordningsvakten satte sig gränsle över hans överkropp.

Enligt Expressens uppgifter ska ordningsvakterna ha upptäckt att Juha inte längre andades först när fler ordningsvakter anlände till platsen."
https://www.expressen.se/nyheter/fler-vakter-larmades-da-andades-inte-mannen/[/QUOTE

”Enligt uppgifter till Expressen höll en av ordningsvakterna armen runt hans hals. Juha föll därefter bakåt och den andre ordningsvakten satte sig gränsle över hans överkropp.”

Även om det är ett kort filmklipp kan man klart och tydligt se att han föll inte bakåt han blev nerslängd i golvet.

Vad vet vi om dödsorsaken, inget än.
Det kan vara strypningen eller pga att han blev nedslängd i golvet och ”landade” fel.
Vi vet inte än.
Det vi vet är att dom strypt ut honom och att han varit blå i ansiktet och blod runnit ur hans mun.

”I första hand ska ordningsvakten försöka prata personer tillrätta, men får använda våld om uppgiften inte kan lösas på annat sätt. Det får inte vara fråga om mera våld än vad som är nödvändigt för att lösa uppgiften.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunalunaluna

Säker på det? Har du någon källa?
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Både vad gäller OV och poliser så generellt sätt, är det allt som oftast fel person som söker sig till dessa yrken.

Arbetstid, arbetsförhållanden och lön lockar ju inte direkt.

Polisutbildningen bör ju exempelvis förlängas…
Citera
2022-08-02, 09:17
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Va?

Jag måste anses som typisk ”Flashbackare”.

Jag tycker det var mord. Det är intressant vilka som gillar att döma andra från vart dom kommer etc…

Sverige borde ha 20 000 till gatupoliser. Sen behövs inte dessa pajasar.

Om du är såpass bakom flötet att du inte visste det sen tidigare så har det tagits upp minst ett dussin gånger i denna tråden att rubriceringen Mord förutsätter att det finns uppsåt.

/#LOUDmouth#
Citera
2022-08-02, 09:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Finns det någon film om man inte har twitter?
(FB) Man allvarligt skadad (nu död) efter ingripande i tunnelbanan (2022-07-31)
Citera
2022-08-02, 09:20
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Ett svenskt fyllo, ja jävlar då vågar de visa hur hårda de är.

Hade det istället varit en hög mardrömsneger eller blatte så hade de åkt slalom runt denne.
Precis, dom kan ju t om köra runt med polisbilar och elda upp dom samtidigt som snutarna backar, ynkligt!
Citera
2022-08-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Säker på det? Har du någon källa?

Jag är säker, det diskuterades längre bak i tråden. Vet att jag läste det på Aftonbladet, dock uppdaterar dem artikeln så nu står det ju ”på sannolika skäl”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in