2022-08-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dersom noen av blodfunnene fra TH er bloddråper, så kan sikkert det også ha naturlige forklaringer.
- Kanskje TH bruke blodfortynnende medisiner e.l., slik at det lett oppstår neseblod, eller blødninger generelt?
- Kanskje det ble håndgemeng i entréen, når en ubuden gjest dukket opp en gang på 90-tallet?

Ser for meg at det siste alternativet kan være en løsning på gåten. At den ubudne gjesten fikk inn noen slag, så blodspruten sto fra THs nese, før han tok farvel for siste gang. Spørsmålstegn. Kan kanskje være derfor THs nese er rød? Varige mén?
de vasket mao ikke siden 90 tallet og lot blodet etter blodspruten fra th være igjen . Dette er er sannsynlig for th vasker ut egne spor også når kona er kidnappet.
Citera
2022-08-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Selv ville jeg gjort det. Men uansett hva de tenker om skyld eller uskyld, kan det føles riktigst å vise senior støtte. Etiske eller 💸 grunner.

Senior har levd livet, tiden var kommet for å ivareta barnebarna.

Senior har levd livet, på tide å trekke seg tilbake, dele ut arven, og aller helst, sone i fengsel for sine synder.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden holdt separat pressekonferanse samme dag som politiet, i august 2019.
Den dreide seg om siste kontakt med "motparten", og om betalingen TH hadde gjort.
Et desperat forsøk på å opprettholde kidnappingsnarrativet.

Hele seansen ligger ute tilgjengelig på video. Sett i lys av det vi vet nå, fremstår det som en farse.

Ja, Holden sier i nevnte pressekonferanse at "familien har opplevd de siste 10 måneder som den reneste terror".
Men det ser ikke ut som om han skjønner at denne terroren kommer fra hans egen klient.

Han gjentok også at familien fremdeles hadde et håp om at AE kunne komme hjem i live.
Trodde han på det han selv sto der og sa? Skjønte han ikke at "terroren" lå i dette falske håpet?

Nei. Jeg forstår ikke noe av det Holden holdt på med der.

Pågripelsen 28. april 2020 skal ha kommet som et sjokk på Tom Hagen. TH trodde han hadde et godt og greit forhold til politiet. Har han sagt.

Men, det har også kommet frem at TH skal ha spurt politiet direkte, mange ganger, ... dere driver vel ikke og bygger sak mot meg? ... og hver gang har han latt seg overbevise av politiets benektelser.

Noen ganger er TH en meget godtroende mann. Det skal han ha.

Forsvaret utnytter til fulle at åstedet er Hagens hjem og at levningene av AE ikke er funnet. Og politiet må ta den tunge, omfattende og langdryge oppgaven med å utelukke at det kan ha vært andre GM i S4 enn TH, og hans eventuelle medhjelper(e), og forhåpenligvis ende opp med en indisierekke som beviser utenfor enhver rimelig tvil, at TH er skyldig, enten i drap på AE, eller i medvirkning til drap på AE.
Citera
2022-08-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det er ikke tvil om at det var meningen at hun skulle dø i Sloraveien.
Det tar jo trossalt noe tid å kvele noen.
Det ble vel funnet noe blod på badet også. Rundt toalettsetet.
Ser for meg at han kvelt henne, ...

Nå hvis AEH ble kvalt, hvor mange gjerningsmenn kan det ha vært som slepte eller bar AEH døde ut til en ventende bil utenfor i skogsholtet?

AEH veide vel rundt 80 kg vil jeg tro mens jeg har sett på bildene av AEH. Siden en person på ca 80 kg er tung å dra eller bære, vil jeg nok anslå det til fire gjerningsmenn. Men tre gjerningsmenn hadde nok også gått greit, men det blir litt tungt per gjerningsmann.
Citera
2022-08-02, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her er noen av tidspunktene:
"Politiet har frigitt overvåkningsvideoer av to personer som passerer Tom Hagens arbeidsplass Futurum, samme dag som Anne-Elisabeth Hagen sist ble sett 31. oktober i fjor. Først går en person på Hornerudveien klokken 7.36. Plutselig snur denne personen seg, og går i motsatt retning. 24 minutter senere kommer en annen mann gående. Ut i fra videoen kan det se ut som denne personen tar opp hånden for å se på noe. Politiet ønsker å komme i kontakt med begge disse personene. NB! TV 2 har zoomet inn på overvåkningsvideoen."
https://www.tv2.no/v/1412212/
Har vi fått opplysninger om tidspunktet for "fall I trapp"?
Citera
2022-08-02, 01:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nå hvis AEH ble kvalt, hvor mange gjerningsmenn kan det ha vært som slepte eller bar AEH døde ut til en ventende bil utenfor i skogsholtet?

AEH veide vel rundt 80 kg vil jeg tro mens jeg har sett på bildene av AEH. Siden en person på ca 80 kg er tung å dra eller bære, vil jeg nok anslå det til fire gjerningsmenn. Men tre gjerningsmenn hadde nok også gått greit, men det blir litt tungt per gjerningsmann.

Vet ikke 80, kanskje mer 50-60, lita dame, men uansett mye for TH alene som er en lang og tynn mann.
VE derimot, er noe kraftigere.
Citera
2022-08-02, 02:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, jeg skjønte det, men mitt poeng var at den skarpladde hagla ved sengen, antageligvis ble oppdaget under en ransakelse i S4 (nov 2018), etter familien kom tilbake fra hotellet I Lillestrøm, da de hadde vært under politibeskyttelse. I brevet forfattet av datteren, ble det skrevet om at familien hadde bevæpnet seg selv, fordi de ikke følte at deres sikkerhet ble ivaretatt godt nok.
Jeg tenker at ransakelsen kan ha skjedd i slutten av november 2018, og at disse våpnene ble beslaglagt på det tidspunktet. Altså ikke i begynnelsen av november 2018, da de første undersøkelsene ble gjort i S4.

Usikker på hvorvidt det var en rassia. Det sto jo noe om våpen og november. Noe full rassia der de bl.a sjekket hans dagbøker, var det neppe. Men de sjekket sikkert hans nattbordskuffe.
Citera
2022-08-02, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenker at dette passer midt i blinken for Skaanseths teorier. Han er jo veldig opptatt av THs tiltrekningskraft.

Det er synd at ikke BMW-en i Ås ble etterlyst. Jeg tenker at det er stor sjanse for at BMW-en i Ås har med saken å gjøre på en eller annen måte (uavhengig av hvilken hypotese som stemmer med det som faktisk skjedde på forsvinningsdagen). Det høres usannsynlig ut at det skulle være en tilfeldighet at noe så oppsiktsvekkende ble observert i Ås akkurat på forsvinningsdagen og akkurat på det tidspunktet. Det første vitnet hadde vel også notert sine observasjoner og også snakket med arbeidsgiver + sin mann om sine observasjoner.

Jeg tenker at BMW-en i Ås kan passe inn med bl.a. disse hypotesene:
Reell kidnapping for penger,
GG-hypotesen,
Drap kamuflert som kidnapping (der AE ble drept etter å ha blitt tatt bort fra huset eller der AE ble drept i huset (men da må kvinnen i BMW-en ha vært en skuespiller selvfølgelig),
og eventuelt denne:
"Kan AE ha vært med på denne planen sammen med de som hentet henne, og at AE ikke ble overfalt men frivillig ble med i bilen og at det var meningen at hun skulle "slippes fri" etter at pengene hadde blitt overført, men at AE fikk et illebefinnende (hjerteinfarkt el.l.) etter at de hadde kjørt fra huset, og at GM valgte å ikke skaffe henne legehjelp av frykt for å bli avslørt for å ha laget en falsk kidnapping og utpressingsbrev m.m.? Og at AE døde fordi hun ikke fikk komme til sykehus?"
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Enig med deg om at BMWen i Ås må ha noe med saken å gjøre, men har ingen tro på skuespillere.
Mye tyder på at AEH ble bortført fra S4 levende.
Jeg synes at kryptorigget er interessant på måten det er laget. Smør-på-flesk-opplegg, en slags mani ved å gjøre samme ting 2+ ganger (overdrivelser).
Dersom det som har skjedd er en kidnapping, kan det være at kidnapperne har brukt samme smør-på-flesk-opplegget ifm innkreving av løsepenger.
I trusselbrevet trues det med drapsvideo, dersom TH ikke betaler, kanskje åstedet ble staget som partnerdrap, for å bruke mistanken rettet mot TH som pressmiddel?
Jeg tenker da at planen var å drepe kidnappingsofferet senere (f.eks. i Ås), og at trusler om drapsvideo og mistanke rettet mot TH, ble brukt for å slippe og sende livsbevis.
Senast redigerad av Havhest 2022-08-02 kl. 02:26.
Citera
2022-08-02, 02:24
Avslutad
Citat:
Usikker på hvorvidt det var en rassia. Det sto jo noe om våpen og november. Noe full rassia der de bl.a sjekket hans dagbøker, var det neppe. Men de sjekket sikkert hans nattbordskuffe.
Hva fant de i nattbordskuffen da?
Citera
2022-08-02, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
La oss pense samtalen tilbake til det tråden handler om: Drapet på AEH i Sloraveien 4.
Feil, tråden handler om: Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-08-02, 04:35
Medlem
Citat:

Politiet har nå tatt ut enda en siktelse mot 70-åringen i forbindelse med ransaking i Sloraveien 4 i november 2018.

Tom Hagen mener han tidlig orienterte politiet om våpnene etter forsvinningen, og at han fikk til svar at han ikke trengte bekymre seg over dette. Det sier forsvarer Svein Holden til NRK.

Politiet besvarte ikke NRKs henvendelser i helga om våpensiktelsen. Mandag bekrefter de at Hagen ble meddelt siktelsen i slutten av oktober. Siktelsen ble tatt ut 27. august.

– Siktede har til nå ikke villet forklare seg i saken, men politiet mottok en skriftlig uttalelse fra forsvarer fredag kveld. Av hensyn til etterforskningen og lovpålagt taushetsplikt vil politiet ikke kommentere saken utover dette, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø i Øst politidistrikt.

Under ransakelsen oppdaget politiet flere pistoler som ikke var registrert på Hagen og en skarpladd hagle. Inne i entreen i Sloraveien 4 står det et godkjent våpenskap, men etter det NRK får opplyst ble våpnene funnet på soverommet til Tom Hagen i husets andreetasje.

https://www.nrk.no/norge/ny-siktelse_-tom-hagen-hadde-skarpladd-hagle-pa-soverommet-1.15297574
Citera
2022-08-02, 04:37
Medlem
Citat:
Vet ikke 80, kanskje mer 50-60, lita dame, men uansett mye for TH alene som er en lang og tynn mann.

AEH kanskje bare veide 70 kg.
Citera
2022-08-02, 06:24
Medlem
Citat:

GHH er vel en tett og sterk plugg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in