2022-08-01, 23:26
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nytt paket på 550 million USD med Himars missiler

https://www.reuters.com/world/europe/us-provide-ukraine-more-lethal-aid-including-himars-ammo-pentagon-says-2022-08-01/
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ok, men inte mera "hårdvara".., iallafall nu.
Vad kan detta bero på?

Vi kan nog utgå från att jänkarna har fullständig koll på vad som sker ute på slagfältet. Om USA nu väljer att endast skicka ammunition, betyder det att ryssarna försvagats till den grad att ny hårdvara inte behövs för tillfället?

Kanske HIMARS räcker för att slå tillbaka orcherna.
Senast redigerad av Jiren 2022-08-01 kl. 23:31.
Citera
2022-08-01, 23:37
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Varför då?

2. Näe, vi tänker inte skicka någonting till Ukraina, särskilt inte på rekommendation av typ kriminellt slödder som t.o.m är förbjudet att göra värnplikt i Sverige.

2.1. Dessa 3000 personer, är det kompensation för dagens Ukrainska förluster eller vadå?

3. Nu förstår jag, det är stor humor. Man ska skratta åt imbeciller som föreslår liknande saker.

4. Svenska armen är till för att försvara Sverige.

5. Färdigflashbackat!
Vilket vi gör genom att hjälpa Ukraina med alla möjliga medel.
Citera
2022-08-01, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad kan detta bero på?

Vi kan nog utgå från att jänkarna har fullständig koll på vad som sker ute på slagfältet. Om USA nu väljer att endast skicka ammunition, betyder det att ryssarna försvagats till den grad att ny hårdvara inte behövs för tillfället?

Kanske HIMARS räcker för att slå tillbaka orcherna.

Ta det jag nu skriver med en skopa salt..

Men, det var väl för ca 1-2 veckor sedan som jag läste en artikel där det hävdades utav ngn militär att antalet MLRS till skulle bli ca. 30.

Nå nu har ju då jänkarna skickat 12-16 st HIMARS. Lägg sedan till Britternas, Holländarnas, Norges och Tyskarnas bidrag med M270. Kanske man börjar närma sig de ca. 30 ?

(Att M270 är i pipeline..., och väntas snart. Tyskarnas skall ju ha kommit !)

Rättelse : Jag är osäker på Holland, sålde de inte alla sina till Finland ? Hursom : 3 ifrån Tyskland, 3 ifrån Norge, 3 ifrån Britterna.., men jag vill minnas att det finns ett till land som donerar M270.
Senast redigerad av Snapcount 2022-08-01 kl. 23:49.
Citera
2022-08-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Du vet att det är ren stöld. Och en form av förföljelse och penalism pga etnisk bakgrund. Vad har en ryss i England att göra med Putins krig?
Britter förstör för sig själva när de konfiskerar andra länders tillgångar, tidigare är det Venezuela som inte får sitt guld och nu är det Ryssland. Vem kan lita på engelsmännen i fortsättningen? Det är ett rike i förfall.
Den ryssen i England som har blivigt mål för personlig sanktionering har inte blivit det för att han/hon är ryss utan för att vederbörande har BESTULIT RYSSLAND på pengar och medel med hjälp utav de styrande i RYSSLAND. Sitt inte och hitta på saker för att offerkoftan skall passa dig bättre. Stölden du pratar om utförs just nu utav äckliga ryska soldater som inte har vett nog att ifrågasätta sitt eget styre utan fortsätter agera slavar åt DE SOM ÄR SANKTIONERADE. Folket i Ryssland har en alldeles utmärkt möjlighet att börja använda valnöten de har mellan öronen, men om de fortfarande inte förstår hur FEGA och indirekt medverkande de är till det som händer i Ukraina så skall de fan ta mig sanktioneras tillbaks till helvetet de själva VÄLJER och FÖRESPRÅKAR = CCCP! Betalning till Ukraina skall ske, och eftersom att folket i Ryssland uppenbarligen accepterar sin stats handlingar, så får de som medlemmar och utgörande utav staten vara de som betalar. Simpelt. De har fått så mycket gratis utav världen i decennier nu, och det enda de har gjort är att tagit emot och samtidigt spottat på de som givit. Som sagt, slaver och som slaver skall de behandlas med all rätta. Låt svälten begynna, och denna gången får vi hoppas att vi i väst inte går in och räddar dem....ÄNNU EN GÅNG!
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-01 kl. 23:43.
Citera
2022-08-01, 23:46
Medlem
HomoDeuss avatar
Såg någonstans att Ukraina nu ”avokkuperat” ett 70-tal bosättningar i Kherson. Någon som har koll?
Citera
2022-08-01, 23:48
Medlem
Trevligt att höra om ryska ekonomin.
”Is Russia on the verge of economic collapse?”

https://youtu.be/UeP0QwSHKr8
Citera
2022-08-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nog för att jag gillar att lyssna på de där avlyssnade samtalen men personen drog nog bara till med nån drog han kände till namnet på.
LSD är inte en jättelämplig drog om du vill uppnå aggressivitet eller planerad målmedvetenhet
Där räcker vodka bra eftersom det är en riktigt farlig drog som är hjärnförstörande och gör folk aggressiva och oberäkneliga.

Brittiska armén gjorde ett försök med LSD en gång i tiden. Blev inte en del av standardutrustningen om man säger så
https://m.youtube.com/watch?v=n-rWnQphPdQ

Mvh
Du har helt rätt i en sak, att man inte blandar tram med LSD...oavsett om man är på fronten eller i Eastend. . Däremot så har du lite fel vad det gäller "lyserginets" användning inom det militära, och det har använts i mycket större omfattning än i bara studier. LSD är mer än en tripp min vän, och i rätt dosering kan det användas mycket framgångsrikt till allt från att minska blodkärlsvidgning till att hålla tillbaka "hemsk verklighet". Och detta görs än idag bland aktiva operatörer och soldater. Tillbaks till topic - tummen upp
Citera
2022-08-01, 23:52
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ännu en ukrainsk militärbas i lågor, i Artemovsk denna gång
https://t.me/intelslava/34477

ZZelensky börjar samtidigt bli desperat, han släpper ut barnvåldtäktsmän, torterare och mördare som skickas direkt till hans krig!
“These are animals, not people”: Zelensky frees convicted child rapists, torturers to reinforce depleted military
https://thegrayzone.com/2022/07/30/zelensky-militants-convicted-child-rape-torture-military/

Vart hittar ni alla dessa fringe kommunistwebsidor? Under den här ”specialoperationen” har jag nog fått lära mig mer om vänsterfoliehattsinternet än vad jag nånsin sett på mina övriga 13 år på Flashback.

Jag säger varken bu eller bä om valet att låta dömda brottslingar få panga ryssar vid fronten (om det ens är sant) men varför länkar du inte till engelska tabloiden daily Mail istället som kör samma story?
Citera
2022-08-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Vart hittar ni alla dessa fringe kommunistwebsidor? Under den här ”specialoperationen” har jag nog fått lära mig mer om vänsterfoliehattsinternet än vad jag nånsin sett på mina övriga 13 år på Flashback.

Jag säger varken bu eller bä om valet att låta dömda brottslingar få panga ryssar vid fronten (om det ens är sant) men varför länkar du inte till engelska tabloiden daily Mail istället som kör samma story?
Här skall jag bjuda på en liten video där FYRA utav dessa trolls "källor" sitter och visar vilka Einsteins de är. Ja den är lång, men blir bara bättre och bättre. Dessa fyra herrar är de som sprider EXAKT samma ord och tankebanor som 99% av fanatikerna i denna tråden gör, såsom tex Shimona. Denna videon är däremot kommenterad och kunnigt kommenterad utav en med RIKTIG kunskap. Mycket nöje

https://www.youtube.com/watch?v=mz13lPUVBUI
Citera
2022-08-02, 00:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bra att veta när risken för kärnvapenkrig diskuteras;

Ryssland:
”Autentiserings- och tillståndsprocessen kring en kärnvapenavfyrning ska ske enligt en bestämd beslutsordning.
Beslutet ska fattas samfällt av presidenten, försvarsministern och arméstabschefen.
Det är med andra ord president Vladimir Putin tillsammans med general Sergej Shoigu och general Valerij Gerasimov som tillsammans kan bevilja ett kärnvapenangrepp.
Citera
2022-08-02, 00:06
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
En före detta general som uttalar sig.....Han har ingen koll på nuläget. Mycket gissningar där.
Konstigt att det alltid är diverse fördettingar som uttalar sig.
Före detta överstar före detta vapeninspektörer.
Citera
2022-08-02, 00:07
Medlem
Hade det inte varit bäst för alla om Ryssland beslutar att lämna tillbaka alla områden till Ukraina och beslutar att betala skadestånd. Vi lägger ner alla ekonomiska sanktioner och make peace. Make love not war!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in