Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Holden er ikke dum. Journalistene forstod det med en gang da Brøske snakket om å ta hensyn til de som har en savnet mor og bestemor.
På et tidspunkt nevnte en politimann det for datteren, at TH var mistenkt. Han som kom med blomstene. Det var så klart ikke per protokoller å si, men ikke lett å spise opp de ordene igjen etterpå. Lort var gjort.
Brøskes uttalelse var nok ikke en glipp, derimot.
Nei, det synes åpenbart for de aller fleste, inkludert HHB2, at TH fra da av var mistenkt for drap på AE.
Men altså ikke bistandsadvokat Svein Holden og Tom Hagen selv, og heller ikke øvrige familie, iflg HHB2.
For meg ser det ut som om SH, på vegne av TH og av taktiske grunner, gjør seg såpass "dum" at han liksom ikke oppfatter mistanken mot TH som ligger i hypoteseskiftet. Og at forsvaret utnytter at levningene av AE ikke er funnet, og fastholder kidnappingsplotet, men nå som bortføring av ukjente GM som uheldigvis endte med at AE ble drept eller omkom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Jepps. Og siden det ikke er i ødemarken i Missouri, er det ikke normalkost å bytte på å holde vakt på natta med et ladd våpen for å beskytte seg, barna og grand papa. Så klart det ble tatt fra dem. Spesielt siden det tidlig lå i bakhodet til enkelte etterforskere at grand papsen kunne stå bak.
Men altså, det må ha vært forferdelig.
Ja. En fryktelig krisesituasjon for barn og barnebarn å stå i. Og så langvarig. En voldsom belastning må det være.
Jeg husker at jeg skrev at barna måtte ta med seg barnebarna, og rømme landet. Flytte hvor som helst. Australia og Sverige ville ha vært naturlig, da døtrenes ektefeller kommer fra respektive land. Holde barnebarna vekke fra den daglige påkjenningen som følger av at mistankene mot TH lever videre, og saken ikke er ennå ikke fullt oppklart etter snart 4 års etterforskning, og påtalemessig avgjørelse kan ligge uker og måneder og år frem i tid.