2022-08-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Observasjonen av AEH i BMW-en, passer ikke med hypotesen om at hun på det tidspunktet var død. Antagelig derfor den ikke ble etterlyst.

Det var hele poenget mitt med tidligere innlegg idag. Hvorfor da ikke gå ut med at de VET at den stakkes damen er død, og at vi har å gjøre med et mord. Men fortsatt etterforsker man kusnapping somen av flere mulige teorier.
Citera
2022-08-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Observasjonen av AEH i BMW-en, passer ikke med hypotesen om at hun på det tidspunktet var død. Antagelig derfor den ikke ble etterlyst.
Leste du dette som jeg skrev? "(men da må kvinnen i BMW-en ha vært en skuespiller selvfølgelig)".
Hvis AE var død på tidspunktet for observasjonene i Ås og kvinnen i baksetet hadde sminket seg etc slik at hun lignet AE, og at denne bilkjøringen i Ås var et skuespill for å få politiet til å tro at det var snakk om en ekte kidnapping for penger:
Jeg mener at politiet uansett burde ha etterlyst BMW-en fordi hvis dette var et skuespill i forbindelse med forbrytelsen hadde det jo vært viktig å finne frem til BMW-en og disse personene.
Citera
2022-08-01, 22:25
Medlem
Enda flere statister...
Citera
2022-08-01, 22:36
Medlem
Inatt drømte jeg om TH. Jeg spurte han om hvor "det" var, da fikk jeg til svar at det var ikke død, bare borte.

Noen som tar jobben som drømmetolk?
Citera
2022-08-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Enda flere statister...

Hva tror du om observasjonene til Gro og Irene?
Citera
2022-08-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Pistolen er nevnt i klagebrevet fra HHB2. Som ble skrevet 23. oktober 2019, og offentliggjort i TV2 3. juni 2020.
Med unntak av noen få endringer, som er gjort av presseetiske hensyn og for å anonymisere, er brevet ordrett gjengitt.
Pistolen er nevnt under punkt 3 i brevet.
3. Sikkerheten vår. Som sikkert er forståelig, var vi livredde etter det som skjedde. Vi ble etter to dager på et hotell i Lillestrøm sendt hjem med beskjed om at politiet anså det som lite sannsynlig at vi var i fare.

Jeg hadde jo lest brevet der mitt og min manns navn var nevnt. At kidnapperen visste om oss og mine barn var det liten tvil om. Min mann spurte om å få låne en pistol av XX, de hadde tidligere vært og skutt på skytebane ved en anledning. Vi hadde uttrykt sterkt til politiet vår bekymring, og at vi var meget redde.

Min mann var våken hver natt og satt vakt, dette var helt surrealistisk for oss. Jeg henvendte meg flere ganger til politiet om dette. Hva med sikkerheten vår? Barna var de jeg var redde for. Vi fikk beskjed om å bare leve som normalt og etter noen dager fikk XX våpenet inndratt og vi hadde ingenting å beskytte oss med.
Jeg skjønner poenget ditt Skaanseth, denne XX kan faktisk være TH. Jeg har ikke tenkt i de baner tidligere.

Det var rart å lese brevet igjen. Siterer den delen av brevet som omhandler hypotese-skiftet 26. juni 2019.
6. Så kom det et sjokk igjen. Jeg var med i møte med politiet i Lillestrøm. Der informerte de om at de nå hadde forandret hovedhypotese. Slik jeg oppfattet det på møte, var at de skulle forandre hovedhypotesre til at min mor var drept. Jeg oppfattet det som at de mente hun var drept og at kidnappingen var fingert. Jeg spurte derfor Haris direkte om de mistenkte min far, da det for meg hørtes direkte ut som de sa at hun var blitt drept og at noen bare prøvde å avlede politiet med dette med kidnapping. Alle i rommet fikk vel sjokk av spørsmålet. Svaret var bare at det måtte jeg forstå at de ikke kunne kommentere. De andre i familien og vår bistandsadvokat oppfattet ikke at politiet mente det var en fingert kidnapping, men en kidnapping som endte med mord, og at det mest sannsynlige for politiet var at min mor nå var død.
Jeg synes det er meget underlig. At HHB2 var alene om å oppfatte hypoteseskiftet som mistanke om at TH hadde drept AE. HHB2 må ha en mye høyere IQ enn resten av den omtalte gjengen.
7. På politiets pressekonferanse var det jo ingen tvil for meg. De sa at deres hovedhypotese nå var at det var et mord fordekt som en kidnapping for å villede politiet. Dette var som å få et tak i hodet. For meg sa politiet rett ut at de trodde min far hadde drept min mot og lagt tidenes plan for å slippe unna ved å fordekke det som en kidnapping. Jeg hadde allerede vært i tre avhør der det meste dreide seg, slik jeg følte det, om dritt om min far. For familien var dette elefanten i rommet, ingen mente det samme, til og med vår bistandsadvokat mente at det bare var klønete utsagn fra politiet.

«Det er ikke det politiet mener.» Jeg reagerte med vantro. Kunne det være at advokat Holden hadde rett. Politiet henger ut min far til tørk, og setter familien i denne situasjonen ved en feiltakelse? Henge ut min far og vår familie for hele verden på denne måten ved en feil... ?
Også Holden skal ha ment at det kun var et klønete utsagn fra politiet.

Som om Tommy Brøske skal ha vært klønete og slurvete i jobben sin. Nei, det tror vi ikke på.

Var Svein Holden så opptatt av å please Tom Hagen, at han løy for de voksne barna han var utnevnt til bistandsadvokat for på dette tidspunktet? Det ville jo være svik mot barna. Nei, kan det være så ille da.

Eller er SH så dum? Har ikke så lyst til å tro på det heller.

Da må det være noen maktmennesker som sitter i det skjulte et sted, og trekker i tråder og beskytter Tom Hagen. En slags konspirasjon.

Konspirasjoner forekommer. Fra tid til annen.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Edit. Glemte lenke.
TV2 03. juni 2020
Les brevet til Hagens barn her
Holden er ikke dum. Journalistene forstod det med en gang da Brøske snakket om å ta hensyn til de som har en savnet mor og bestemor.
På et tidspunkt nevnte en politimann det for datteren, at TH var mistenkt. Han som kom med blomstene. Det var så klart ikke per protokoller å si, men ikke lett å spise opp de ordene igjen etterpå. Lort var gjort.
Brøskes uttalelse var nok ikke en glipp, derimot.
Citera
2022-08-01, 23:19
Medlem
La oss pense samtalen tilbake til det tråden handler om: Drapet på AEH i Sloraveien 4.
Citera
2022-08-01, 23:26
Medlem
Citat:
Det skal visst ha skjedd omtrent slik.

HHB2 var vettskremt, ektefellen lånte en pistol av en han kjente, ektefellen skal sittet klar i huset med våpen hele natten for å beskytte familien sin, de hadde snakket om pistolen på telefon, alle hadde akseptert avlytting av telefoner i den første tiden, politiet skal ha fanget opp pistol-lånet gjennom telefonavlyttingen, politiet beslagla det lånte våpenet.

Jeg tror brokker og biter av en omtrent slik historie har vært fortalt her på forumet.

Hva som er sant vet jeg ikke.
Jepps. Og siden det ikke er i ødemarken i Missouri, er det ikke normalkost å bytte på å holde vakt på natta med et ladd våpen for å beskytte seg, barna og grand papa. Så klart det ble tatt fra dem. Spesielt siden det tidlig lå i bakhodet til enkelte etterforskere at grand papsen kunne stå bak.
Men altså, det må ha vært forferdelig.
Citera
2022-08-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
La oss pense samtalen tilbake til det tråden handler om: Drapet på AEH i Sloraveien 4.
Jeg er enig i det!
Samtidig klarer jeg ikke la være å kommentere HHB2 sitt «desperate brev», som Kornblomst er inne på: leser i boken at HHB1 fraber seg telefonavlytting da hun har konfidensielle samtaler i kraft av sin jobb som prest.
Altså; jeg forstår ikke disse voksne barna.
Kanskje burde politiet trygget dem mer, men jeg forstår også hvorfor de ikke gjorde det - all den tid de sitter på spor på drap i SV4.
Citera
2022-08-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Holden er ikke dum. Journalistene forstod det med en gang da Brøske snakket om å ta hensyn til de som har en savnet mor og bestemor.
På et tidspunkt nevnte en politimann det for datteren, at TH var mistenkt. Han som kom med blomstene. Det var så klart ikke per protokoller å si, men ikke lett å spise opp de ordene igjen etterpå. Lort var gjort.
Brøskes uttalelse var nok ikke en glipp, derimot.

Nei, det synes åpenbart for de aller fleste, inkludert HHB2, at TH fra da av var mistenkt for drap på AE.

Men altså ikke bistandsadvokat Svein Holden og Tom Hagen selv, og heller ikke øvrige familie, iflg HHB2.

For meg ser det ut som om SH, på vegne av TH og av taktiske grunner, gjør seg såpass "dum" at han liksom ikke oppfatter mistanken mot TH som ligger i hypoteseskiftet. Og at forsvaret utnytter at levningene av AE ikke er funnet, og fastholder kidnappingsplotet, men nå som bortføring av ukjente GM som uheldigvis endte med at AE ble drept eller omkom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jepps. Og siden det ikke er i ødemarken i Missouri, er det ikke normalkost å bytte på å holde vakt på natta med et ladd våpen for å beskytte seg, barna og grand papa. Så klart det ble tatt fra dem. Spesielt siden det tidlig lå i bakhodet til enkelte etterforskere at grand papsen kunne stå bak.
Men altså, det må ha vært forferdelig.

Ja. En fryktelig krisesituasjon for barn og barnebarn å stå i. Og så langvarig. En voldsom belastning må det være.

Jeg husker at jeg skrev at barna måtte ta med seg barnebarna, og rømme landet. Flytte hvor som helst. Australia og Sverige ville ha vært naturlig, da døtrenes ektefeller kommer fra respektive land. Holde barnebarna vekke fra den daglige påkjenningen som følger av at mistankene mot TH lever videre, og saken ikke er ennå ikke fullt oppklart etter snart 4 års etterforskning, og påtalemessig avgjørelse kan ligge uker og måneder og år frem i tid.
Citera
2022-08-01, 23:59
Medlem
Citat:
Nei, det synes åpenbart for de aller fleste, inkludert HHB2, at TH fra da av var mistenkt for drap på AE.

Men altså ikke bistandsadvokat Svein Holden og Tom Hagen selv, og heller ikke øvrige familie, iflg HHB2.

For meg ser det ut som om SH, på vegne av TH og av taktiske grunner, gjør seg såpass "dum" at han liksom ikke oppfatter mistanken mot TH som ligger i hypoteseskiftet. Og at forsvaret utnytter at levningene av AE ikke er funnet, og fastholder kidnappingsplotet, men nå som bortføring av ukjente GM som uheldigvis endte med at AE ble drept eller omkom.

Ja. En fryktelig krisesituasjon for barn og barnebarn å stå i. Og så langvarig. En voldsom belastning må det være.

Jeg husker at jeg skrev at barna måtte ta med seg barnebarna, og rømme landet. Flytte hvor som helst. Australia og Sverige ville ha vært naturlig, da døtrenes ektefeller kommer fra respektive land. Holde barnebarna vekke fra den daglige påkjenningen som følger av at mistankene mot TH lever videre, og saken ikke er ennå ikke fullt oppklart etter snart 4 års etterforskning, og påtalemessig avgjørelse kan ligge uker og måneder og år frem i tid.
Selv ville jeg gjort det. Men uansett hva de tenker om skyld eller uskyld, kan det føles riktigst å vise senior støtte. Etiske eller 💸 grunner.
Citera
2022-08-02, 00:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Holden holdt separat pressekonferanse samme dag som politiet, i august 2019.
Den dreide seg om siste kontakt med "motparten", og om betalingen TH hadde gjort.
Et desperat forsøk på å opprettholde kidnappingsnarrativet.

Hele seansen ligger ute tilgjengelig på video. Sett i lys av det vi vet nå, fremstår det som en farse.

Citat:
En fryktelig krisesituasjon for barn og barnebarn å stå i. Og så langvarig. En voldsom belastning må det være.

Ja, Holden sier i nevnte pressekonferanse at "familien har opplevd de siste 10 måneder som den reneste terror".
Men det ser ikke ut som om han skjønner at denne terroren kommer fra hans egen klient.

Han gjentok også at familien fremdeles hadde et håp om at AE kunne komme hjem i live.
Trodde han på det han selv sto der og sa? Skjønte han ikke at "terroren" lå i dette falske håpet?
Senast redigerad av Svartediket 2022-08-02 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in